• imaj

Bugaboo tråd nr 16

pluttmaja skrev 2009-02-05 09:58:25 följande:
    är det samma regnskydd till ligg o sitt delen?? för jag har bara fått med ett...
    Jo det är samma, men fäster det på ramen...
  • imaj
    imaj skrev 2009-02-05 10:00:08 följande:
    Jo det är samma, men fäster det på ramen...
    Men= Man
  • imaj
    numberone skrev 2009-02-05 10:03:18 följande:
    Är det samma suflett till både sitt och ligg?
    Jepp det är det ! Man använder ju samma ram till båda också...
  • imaj
    numberone skrev 2009-02-05 10:06:53 följande:
    Va bra! Känner mig som värsta bugaboo-amatören
    pluttmaja skrev 2009-02-05 10:06:57 följande:
    "tittar ner i golvet o skäms lite" ska kanske se på den där dvd:n i alla fall
    Hihi ingen fara ! Alla är vi nybörjare någongång och det är bara fråga! Kom dock ihåg att många av svaren finns i bloggen i TS!
  • imaj
    Lokatt skrev 2009-02-05 10:22:02 följande:
    när man ställer in fjädringen på framhjulen, hur var det nu igen? Räkanr man per fem kg uppifrån eller nerifrån? Alltså, vart ska jag ha dom med när mitt barn nu väger 12kg?
    Inifrån och ut tror jag det var... Fjädern ska vara mer utsträckt ju tyngre barnet blir. Du borde alltså ha den på tredje hacket (15kg, barn+varukorg)..
  • imaj
    Isanna skrev 2009-02-07 20:07:28 följande:
    Mitt nya popnitade chassi glider det med, men jag tror inte jag ids reklamera igen, det känns som om konstruktionen är för svag för att funka så jag gissar att det kommer att glida även om jag får ett nytt. :-/
    Själv så kommer jag inte reklamera om det är så att mitt skulle börja glida.... OM det nu inte skulle glida hela tiden förstås, då skulle jag reklamera direkt. Detta just för att det säkert inte kommer att hålla vid nästa heller och att det finns en chans att nästa chassi är ännu värre ...
  • imaj
    JeBi skrev 2009-02-07 20:39:41 följande:
    Nu tänkte jag utnyttja era expertkunskaper igen... Har fastnat för skötväskan Ju-Ju-BeAll. Funkar den bra till en Cam? Föll pladask för färgen TikiToffe... *kär* www.mylittlestar.se/Shop/Index.php?sArtModelI...
    Jo den funkar jättebra på Buggan, dock är den ganska stor och ett tips är att även köpa beconnected-clipsen så sitter den ännu bättre !
  • imaj
    JeBi skrev 2009-02-07 20:43:48 följande:
    För stor? Ska jag satsa på en BeTween istället då? Den är väl mindre?
    Nja... det beror lite på hur mycket du vill ha i den . Betweenen är mindre och jag skulle själv ha valt den därför... MammatillO har en bild på BeAll (och BeSmall) i sitt galleri .
  • imaj
    Champagne77 skrev 2009-02-07 20:55:25 följande:
    När jag var på Babyproffsen förra helgen fick jag höra att man absolut INTE får hänga skötväskor på Cam. Nån mer som har hört detta??? Tydligen är det Bugaboo själva som säger detta ?!
    Man ska inte hänga en skötväska på någon vagn alls har jag hört... Dock så måste man tänka att man inte lastar skötväskan för mycket för då kan Camen vicka eftersom den är så lätt ! Men självklart så kan man hänga en "lagomlastad" på handtaget... Tycker jag iaf !
  • imaj

Man kan ju säga så här:
    - Man ska inte dra vagnar upp för trappor
    - Man ska inte ha skötväskor på handtagen på några vagnar
    - Man ska inte åka rulltrappa med någon vagn
    - Man ska alltid ha fastspänt barnet i vagnen
    Och massssor av olika andra saker man inte ska, alla dessa saker är ju för att barnvagnstillverkarna inte ska kunna bli stämda eller liknande. Men jag tror man får ta allt med en nypa salt och göra som man själv vill...

Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16