• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Malemme skrev 2009-02-08 13:58:15 följande:
    Nu har jag väl ändå kommit rätt! Ni borde ju kunna ge mig ett svar på detta. jag har blivit erbjuden att köpa en bugaboo cameleon (denim) 06. Vi har varit ute efter en 07a el 08a...men vad säger ni, funkar en 06 lika bra? Den är köpt i november 06...Välskött enligt nuvarande ägare. Tror priset kan bli mellan 5500 o 6500 kr. Har ni något att säga om detta :)??
    Det som är bra med den är att den har det gamla, säkra chassit! Den har nog mest troligt lufthjul, vilket inte är något problem och lätt att byta om man vill. Sen så ska den i övrigt likadan som de är nu... Själv skulle jag inte köpa den för mer än max 5500kr (utan tillbehör då) .
  • imaj
    modestyclara skrev 2009-02-08 14:02:04 följande:
    Malemme skrev 2009-02-08 13:58:15 följande: Är det nya eller gamla chassit? Kom inte denimen 07? Den heter ju special edition 07? Jag skulle hellre köpa gamla än nya chassit med tanke på glid-problemen men lite dyrt med 5500 för en 06:a eller vad säger ni andra i tråden?
    Jo precis det tycker jag också! Skulle nog säga att 5000kr är ett bättre pris (eller ännu lägre). Men är den i superbra skick skulle man kanske kunna tänka sig MAX 5500kr, tror jag...
  • imaj
    MammatillO skrev 2009-02-11 20:49:14 följande:
    Är det ? enligt hon jag pratade med blir det om ett barn rycker så blir belastningen 45 kg eller ngt sådant och betydligt mer om en vuxen gör det..
    Men om man håller den mot en våg så ser man att man inte trycker mer än 25kg. Men man ska allllldrig belasta handtaget på ett sånt sätt ändå! Kidzshop gick ju ut med att man skulle göra det ett tag, men sen var Jessica nog med att påtala här i tråden att man inte skulle göra så!
  • imaj
    Lina1 skrev 2009-02-15 22:21:59 följande:
    Vart köper man en cam billigast? 8700 verkar vara det vanligaste eller? Vill alltså hellst köpa en ny vagn.
    Kostar samma överallt (förutom i Tyskland, England, USA mm.) doc kså kommer priserna höjas 1mars så passa på att köpa en nu !
  • imaj
    Lina1 skrev 2009-02-15 22:33:04 följande:
    Svar på #6448Kommer priserna höjas i sverige eller utomlands och hur mkt?Kollade pw och där låg dom väll på dryga 7 har jag för mig inte så mkt billigare.Nån som beställt från england eller tyskland vilken butik?
    De kommer höjas överallt. Många har beställt från Babytrader i Tyskland men eftersom att euron ligger så högt tjänar man nästan ingenting på dem. Tror att någon har beställt från practicalpushchairs.com eller pramworld.com... men är inte säker dock.
  • imaj
    numberone skrev 2009-02-18 14:05:01 följande:
    Provade innan att lyfta upp handtaget lite när jag tryckte på fällknappen och attans va lätt det gick.... Nu ska jag bara klura ut hur själva sittknapparna ska bli mjukare...
    Har du något silikonspray? Spraya lite med det underifrån så kanske den blir lite lättare iaf !
  • imaj
    emmilu skrev 2009-02-19 10:28:23 följande:
    God morgon! Jag har inget sånt där tvätta-vårda-kit till våran Cam.. vad ingår i ett sånt? Och hur bör jag rengöra den för att den ska hålla sig ren och hel? Smörja med något någonstan? Tack =)
    Står i bloggen uppe i TS om hur du ska rengöra vagnen. Underhållskitet är rätt bra att ha tycker jag, dock så kan man köpa de grejorna som finns i det på ex. OKQ8- billigare. Det man behöver för att smörja in "lederna" är silikonspray och för att smöja kromet tar man vaselin.
  • imaj
    TheSunset skrev 2009-02-20 09:08:28 följande:
    jag har mailat denna tjej...1000 kr för allt..det e väl bra pris va? www.blocket.se/vi/20358915.htm?ca=15_s
    Nja jag tycker inte att bugabooskötväskan är snygg så skulle inte ge 1000kr för dem tillsammans (eller bara skötväskan för 600kr heller för den delen )...
  • imaj

600kr för bara åkpåsen är ett bra pris tycker jag !

TheSunset skrev 2009-02-20 09:15:55 följande:
    okej tack.. men åkpåsen då? kanske kan pruta lite..
  • imaj
    Lille Mammsen skrev 2009-02-20 09:55:52 följande:
    Jag DIGGAR min bugabooskötväska iallafall!! DIGGAR värme/kylfacken på sidorna mm Så de så har olika lock till min me!
    Okej ... Jag har iof aldrig testat den, men tycker inte att den är snygg=gillar den inte p.g.a. det
  • imaj
    Joddan skrev 2009-02-20 15:21:05 följande:
    www.familjeliv.se/hem/joddan/gallery/php7jhdc... Min denimklädsel...
    JennnyT skrev 2009-02-20 15:47:13 följande:
    Joddan skrev 2009-02-20 15:21:05 följande: Är det inte bara där snedslån är skarvad?
    Jo som JennnyT säger, det är ju snedslån som är skarvad där= inget fel på den eller snarare den är inte felsydd så det får du nog inte reklamerat.
  • imaj
    Billabong skrev 2009-02-21 22:35:56 följande:
    Beställde också från babytrader, men det var i augusti -07. Med den tidens växelkurs och nykund-rabatt kostade vagnen 6950:- den dagen jag gjorde min beställning - mycket nöjd med min vinst. I dagsläget vet jag inte vad som är lönsamt... Priserna höjs väl i Sverige fr o m nu 1 mars? Vet inte om det är detsamma i andra europeiska länder?
    Unbornchild skrev 2009-02-21 22:44:59 följande:
    Jag mailade precis babytrader angånde nukundsrabatten samt prishöjningen. =)
    Priserna höjs överallt och nykundsrabatten finns fortfarande, dock så är det inte värt att köpa från Babytrader då Euron ligger så högt i förhållande till kronan. Köp från pramworld.co.uk istället om du vill köpa utomlands...
  • imaj

Är det någon som vet om Fleurvilles Re-run Hana skötväska passar till den bruna basen? Har ringt till Kidz ett antal ggr och inte fått svar på det än så tänkte om någon här vet??

Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16