• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • imaj
    JennnyT skrev 2008-12-04 07:20:14 följande:
    SVAR:Jag har en "gamla" Cameleon med skruvarna. Vagnen har mörkgrå bas. Sen har jag nyss köpt en grå åkpåse till den. Har cerise fleecesufflett eller svart canvassufflett på för tillfället. Sydde en fleecedyna i OTH-modell som jag har när jag inte har åkpåse, se galleriet. (Har en del andra delar liggande också.)Skulle vilja ha ett helt nytt set alt bara sufflett i gamla orangea (har skrynklat min sufflett i tvätten), samt en åkpåse i gamla blå...Testade för övrigt orange sittdelstyg och resten gråsvart, det tyckte jag var snyggt. Är inte så förtjust i brunt till alla gråsvarta detaljer på vagnen *hukar mig*. Slänger vagnen i bilen varje gång den ska användas så allt i offwhite kan jag bara glömma, ställer sittdelen på sidan längst in så det skulle inte bli vackert...
    Vad fint det var med din OTHdyna, den ser ut att passa jättebra ihop med sufletten .
  • imaj
    Kajsan skrev 2008-12-04 14:38:38 följande:
    Tänkte skriva att ni får skylla er själva som inte hänger i adventskalendertråden, men ok jag ska tipsa er ändå jag vet ju att många gillar Elodie åkpåsarna av nån underlig anledning:barnvanligt.nu/group.asp?group=85Sjysst rea idag!Själv är jag sugen på Wallaboo åkpåsen, det har jag vart i flera år nu ju Frågan är bara OM jag behöver en till åkpåse ( jag har redan 4 ) och vilken färg isåfall?
    Åhh Wallabooåkpåsen är så himla fin! F*n att jag just köpte en ny åkpåse! Annars hade det blivit en rosa eller brun sån..... eller kanske svart
  • imaj
    straw2008 skrev 2008-12-04 19:55:21 följande:
    Men nästan 4000 bara för sittvagn? Jag tycker det luktar stöldvagn.... Hursomhelst så tror jag att jag har rekordet på BEE, fick min hemkörd till vasastan i sthlm för 2400 bagis !! Vi har provkört till ICA o vi älskar den!
    J*klar vilket bra pris! Vilke färg blev det? Har du bild på den?? *nyfiken i en strut*
  • imaj
    Simple me skrev 2008-12-05 08:27:19 följande:
    Godmorgon!Rusk har vi här regn och blask med pyttelite snö vill ha stora vita flingor som lägger sig så fint på backen..Liksom lyser upp allt grå trist Och så vill jag ha en ny åkpåse ..Kan inte bestämma färg bara.Vad tror ni om:Denim bas med silvertopp vilken färg på åkpåse?ellerRöd bas rödåkpåse silver topp.Är lite sugen på brunbas/sandbas sand/brun topp sand eller brun åkpåse.hmm detta har hållt mig vaken i natt*har jag problem eller Varför finns inte denim åkpåse Skulle även kunna tänka mig en brun bas med blå topp och åkpåse i blå eller brunt Smakråd behövs och tas tacksamt emot
    Tror helröd (bas+åkpåse) med silvertopp tror det blir svinsnyggt!!
    Det är lite med personligt än brun/sand...
  • imaj
    straw2008 skrev 2008-12-05 09:37:55 följande:
    Jag ska fota båda mna vagnar! Föresten, mina vagnar har en egen hylla i vår nya garderob, har era det ?
    Bra Min har ingen egen plats i garderoben... Än iaf. Ska köpa en låda på Ikea (som man kan ställa på garderoben) så då får den kanske en plats där för sina "kläder" . Dock så har vagnen en helt egen plats i hallen, och den får ingen röra
  • imaj

Ni som har både cerise suflett och åkpåse: Stör ni er inte på att de inte är riktigt samma färg? Tycker inte att de är riktigt samma nyans och Bugaboofilten i cerist är inte heller samma färg... Kanske det beror på att min suflett är i canvas :-/ 

• imaj
    v i r r a skrev 2008-12-05 21:43:42 följande:
    Superfin är den!! Undra om hon som sytt den kan övertalas att sy en till mig Jag tror det är ett måste med "footsack" (kallar man det så? Helt ny i barnvagnsvärlden ) på vintern i norrland. Nu i vinter blir det liggdelen då både lillkillen och vagnen kommer i början av februari. Nästa vinter gissar jag att det blir sittvagnen och då vill jag gärna ha ett vindskydd runt benen liksom. Har lite fler frågor om någon i denna tråd av etablerade buggaägare orkar svara på en gröngölings frågor - Regnskyddet som följer med, passar det både till liggdelen och sittdelen? - Måste man ta bort den där "störtbågen" på sittdel och liggdel när man ska lyfta i och ur barnet?
    Jag tycker personligen inte att man behöver en footsack trots att man bor i Norrland (egen erfarenhet) så länge man har åkpåse. Och när barnet inte har åkpåse så har de ju oftast så pass mycket kläder på sig att de inte fryser ändå. Men det är ju jag det .

Regnskyddet passar både ligg och sittdel eftersom att det fästes på ramen.

"Störtbågen" måste ej tas bort när man ska lyfta i och ur, men vissa tycker att det är jobbigt att ha den kvar då man har liggdelen. Många kör helt utan den då liggdelen används. 

Tror du kommer bli jättenöjd med ditt Buggaköp! Grattis  
  • imaj
    mini2007 skrev 2008-12-06 17:07:19 följande:
    Hjälp! Ska precis till att tvätta min BB-åkpåse, men hittar inte bruksanvisningen. Hur tvättar man den på bästa sätt?
    Fintvätt 30grader utan sköljmedel. Lufttorkas (ej torkskåp) samt tvätta gärna med en handduk eller ett lakan för att inte slita så mycket på åkpåsen. Kan säga att jag aldrig har tvättat min men det är så jag skulle ha tvättat och det står 30grader i min åkpåse .
  • imaj
    Mrs JK skrev 2008-12-06 20:09:07 följande:
    Hej på Er, Ni som monterat vagnen själva.. Hur lång tid tar det ca.. om allt funkar.. Har en denim bugga här som står i kartongen.. hehehe
    Jag monterade ihop våran när den kom, kanske tog en kvart/ halvtimme och då läste jag igenom hela bruksanvisningen för att lära mig vagnen samtidigt . Skulle jag göra det nu skulle det nog bara ta fem minuter som Kajsan också svarade. Dock var jag helt ovan när jag gjorde det första gången...
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16