v i r r a skrev 2008-12-05 21:43:42 följande:
Superfin är den!! Undra om hon som sytt den kan övertalas att sy en till mig Jag tror det är ett måste med "footsack" (kallar man det så? Helt ny i barnvagnsvärlden ) på vintern i norrland. Nu i vinter blir det liggdelen då både lillkillen och vagnen kommer i början av februari. Nästa vinter gissar jag att det blir sittvagnen och då vill jag gärna ha ett vindskydd runt benen liksom. Har lite fler frågor om någon i denna tråd av etablerade buggaägare orkar svara på en gröngölings frågor - Regnskyddet som följer med, passar det både till liggdelen och sittdelen? - Måste man ta bort den där "störtbågen" på sittdel och liggdel när man ska lyfta i och ur barnet?
Jag tycker personligen inte att man behöver en footsack trots att man bor i Norrland (egen erfarenhet) så länge man har åkpåse. Och när barnet inte har åkpåse så har de ju oftast så pass mycket kläder på sig att de inte fryser ändå. Men det är ju jag det

.
Regnskyddet passar både ligg och sittdel eftersom att det fästes på ramen.
"Störtbågen" måste ej tas bort när man ska lyfta i och ur, men vissa tycker att det är jobbigt att ha den kvar då man har liggdelen. Många kör helt utan den då liggdelen används.
Tror du kommer bli jättenöjd med ditt Buggaköp! Grattis