• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • mamma på vift
    neveralone skrev 2009-01-09 19:56:42 följande:
    Hej alla bugga ägare! Vi har en bugaboo cameleon och vår son är 4 mån gammal. Tänkte höra när ni andra bytte till sittdelen. Vi har nu liggdelen men vår son är nyfiken av sig och försöker dra sig upp hela tiden för att kolla runt. Provade sätta honom i sittdelen men han såg så himla liten ut + att när dom är så små sitter dom ju inte helt rakt utan som små hösäckar...Hur har ni gjort?Tänkte även höra om det är någon som har bugaboos egen åkpåse och om ni är nöjda med den, är den varm och så?
    Vi bytte när Grodan var 7 månader (5 månader korrigerat) då hade vi honom i liggläget och viloläget. Det funkade jätte bra. Helt upprätt satt han inte vagnen förens han var 10 månader (8 månader korrigerat). Om ni lägger i en sittdyna eller åkpåse kanske han inte ser så liten ut i sittdelen och sitter lite bättre.
    *Mamma till 1 prins och 1 groda*
  • neveralone

Tack för svaren:) Vi ska fundera lite...kanske ska vänta ett tag till, tills han blivit lite stadigare. Först och främst måste jag skaffa en åkpåse som passar i buggan. Har en voxipåse i emmaljungan men den är på tok för stor i bugaboon å inte tillräckligt snygg heller;)

• modestyclara
    Lille Mammsen skrev 2009-01-09 20:18:56 följande:
    Ojdå,någon bugaboo äger som ble sugen..... (inte min) www.familjeliv.se/Annonser/
    Nja... däremot tror jag att jag behöver en UJ-dubbel 08 som reas på bonti nu *viskar* håll tummarna för att jag får sålt mitt felköp BT-syskonjogger nu på Söndag (måste haft hjärnsläpp)
  • Lille Mammsen

du e ju helt otrolig din nyinköp av trilling UJ´n då?

modestyclara skrev 2009-01-09 20:27:36 följande:
    Lille Mammsen skrev 2009-01-09 20:18:56 följande:
    Nja... däremot tror jag att jag behöver en UJ-dubbel 08 som reas på bonti nu *viskar* håll tummarna för att jag får sålt mitt felköp BT-syskonjogger nu på Söndag (måste haft hjärnsläpp)
  • modestyclara
    Lille Mammsen skrev 2009-01-09 20:29:17 följande:
    du e ju helt otrolig din nyinköp av trilling UJ´n då?
    Det är ju min promenadvagn. men om jag vill åka buss så är det ju mer smidigt med syskonvagn Och det är ju bara att flytta liggdelen emellan...
  • Hannah74

Nu har jag sålt mina vinterdäck Provkörde dem idag och jag gillade dem inte alls, får 500 för dem. En del som mailade (fick faktiskt en hel del svar på min töntiga annons.. )
    ville pruta rätt mkt, men en del ville betala det jag begärt.

Fast iof så förstår jag inte, det finns helt nya- fraktfria- för 690 eller vad det var.
    Mina + frakt (blir väl en 55 kr?) Blir ju sammanlagt 555, då hade jag hellre lagt till 140 för nya.

Nu är vår lille pojk äntligen här-världens vackraste! Och i april-09 får han en lillasyster!?
  • myHappiness

Hannah74 skrev 2009-01-09 20:37:16 följande:

Nu har jag sålt mina vinterdäck Provkörde dem idag och jag gillade dem inte alls, får 500 för dem. En del som mailade (fick faktiskt en hel del svar på min töntiga annons.. )ville pruta rätt mkt, men en del ville betala det jag begärt.Fast iof så förstår jag inte, det finns helt nya- fraktfria- för 690 eller vad det var. Mina + frakt (blir väl en 55 kr?) Blir ju sammanlagt 555, då hade jag hellre lagt till 140 för nya.
    Och jag gillade faktiskt vinterdäcken skarpt! Speciellt i lite geggasnö! Sparar på mina swivelhjul till våren.
  • Riskiflickan

Jag gillar också vinterhjulen, i snömodden.... :) som det ju ofta är här ner mot Göteborgstrakten...

• myHappiness

neveralone skrev 2009-01-09 19:56:42 följande:

Hej alla bugga ägare! Vi har en bugaboo cameleon och vår son är 4 mån gammal. Tänkte höra när ni andra bytte till sittdelen. Vi har nu liggdelen men vår son är nyfiken av sig och försöker dra sig upp hela tiden för att kolla runt. Provade sätta honom i sittdelen men han såg så himla liten ut + att när dom är så små sitter dom ju inte helt rakt utan som små hösäckar...Hur har ni gjort?Tänkte även höra om det är någon som har bugaboos egen åkpåse och om ni är nöjda med den, är den varm och så?
    Jag varvar mellan sitt och liggdel. Sonen blev 4 mån idag! Ska jag ut hela dagen tar jag liggdel och kudde så han kan få sitta upp lite när han vill. Ska jag bara ut kortisar, tar jag sittdel. Är fakiskt inte så jobbigt att byta, bara några kardborrband och vips!
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16