• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • panzermensch
    danosani skrev 2009-01-09 14:56:11 följande:
    Ni som sålt och SKICKAT snöhjul! Hjälp!Hur packar ni in dom? Har ju "väskan" till dem, men vad mer?*ny på tradera*
    Jag slog brutn inslagningspapper runt
    ger du mig en styrkekram ger jag dig stryk
  • imaj
    danosani skrev 2009-01-09 14:56:11 följande:
    Ni som sålt och SKICKAT snöhjul! Hjälp!Hur packar ni in dom? Har ju "väskan" till dem, men vad mer?*ny på tradera*
    Har inte skickat just snöhjulen men ta en vanligt matkasse och sätt runt och omslagspapper på det, på med adressen (+avsändare) =Klart !
  • Preggie
    timoteja00 skrev 2009-01-09 14:57:43 följande:
    Svar på #2158Får man inte?! Jag har två trappsteg från trädgården till altanen, där kör jag upp vagnen varje dag så sonen kan sova under tak.. så då ska man väcka han ist?? Verkar ju urdumt
    Nej, enligt Bonti så säger Bugaboo själva att man inte ska ha barnet kvar i. Personalen i affären verkade inte alls tycka det var konstigt heller så det är kanske jag som är omodern som tycker att man borde kunna kräva lite mer av en barnvagn. :)
  • panzermensch
    Preggie skrev 2009-01-09 15:18:29 följande:
    Nej, enligt Bonti så säger Bugaboo själva att man inte ska ha barnet kvar i. Personalen i affären verkade inte alls tycka det var konstigt heller så det är kanske jag som är omodern som tycker att man borde kunna kräva lite mer av en barnvagn. :)
    Skojar du.. tycker det är helt sjukt att man inte ska kunna gå upp eller ner för ett enstaka trappsteg med barn i fan kanske ska börja köra pansarvagnsmodellen igen (läs emmaljunga kombi alt brio kombi)
    ger du mig en styrkekram ger jag dig stryk
  • imaj
    Preggie skrev 2009-01-09 15:18:29 följande:
    I instruktionsboken så står det att man inte ska dra vagnen upp för trappor, men det står det iof i de flesta vagnars instruktionsböcker. Detta är för att det är en "onödig" belastning på handtaget, men man behöver ju inte berätta att det är det man gjort med vagnen heller
  • Senap
    panzermensch skrev 2009-01-09 15:19:38 följande:
    Skojar du.. tycker det är helt sjukt att man inte ska kunna gå upp eller ner för ett enstaka trappsteg med barn i fan kanske ska börja köra pansarvagnsmodellen igen (läs emmaljunga kombi alt brio kombi)
    Det fanns samma rekommendation för min Brio kombi.
    Inte trappa, inte rulltrappa och korgen skulle belastas med max 5 kg (jo tjena *tänker på fullastade vagnar*)
    My sugar is raw
  • Senap

Och jag fick reklamera min Brio pga att en stålpinne lossnade. Hamanade efter en tjej som ville de skulle ta tillbaka hennes Brio Bova då suffletten föll i bitar hela tiden och hon hittade sin dotter lekandes med muttrar i vagnen:
    En annat par reklammerade vagnen då de lossnat i styret. Då vagnen hade vändbart styre precis som Buggan så hade den lossnat mitt i en backe med små steg i och de höll på att tappa vagnen.

Alla vagnar har samma rekommendationer och tillhörande problem.

My sugar is raw
  • Stargirl
    Panzermench: Samma rekomendation har vi haft på alla våra vagnar. Emmaljunga, Teutonia, Quinny, Brio osv. Inte dra i trappor, inte åka rulltrappa osv. Det är helt normala rekomendationer i manualer.....men inte följer vi dem iaf *s*
    *~Två blåbär och ett lingon~*
  • dompis

Hej hopp
    Funkar alla bakhjul till alla 3 chassin (Frog,Cam och Gecko)
    Och ramarna, passar Frogens på Camen och Geckons ram på Camens?
    Någon vis som kan hjäpa mig med detta :)

Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16