• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • modestyclara

Jag frågade faktiskt en gång på Babyland om det där med trappor och de sa att det fanns en (1) vagn i deras sortiment som man fick dra i trappor. Kommer tyvärr inte ihåg vad det var för nån men har för mig att det var någon obskyr...

• panzermensch

vad hade de för pris på demovagnarna om du minns det Kul att jämnföra med blocketpriserna

MayCai skrev 2009-01-09 17:30:25 följande:
    Hej, jag såg idag att barnaffären i Täby centrum har rea på sina 2 vagnar (visn.ex) och även rea ,20%, på tillbehör. Det fanns några topset i canvas, transportväska, framhjul tror jag, sommarsufletter och säkert mer som jag missade. Sen hade de även 50% på Gaia skötväskor..om nån är intresserad. Bara ett litet tips:)
    ger du mig en styrkekram ger jag dig stryk
  • modestyclara

dompis skrev 2009-01-09 15:34:44 följande:

Hej hopp Funkar alla bakhjul till alla 3 chassin (Frog,Cam och Gecko)Och ramarna, passar Frogens på Camen och Geckons ram på Camens?Någon vis som kan hjäpa mig med detta :)
    Jag har foam-hjulen (alltså camens bakhjul) på min gecko. fungerar utmärkt. Har inte provat med cam-ram på geckon men eftersom det är olika sätt att luta ramen på geckon och camen så har jag svårt att ro att det kan funka...
  • MayCai

panzermensch skrev 2009-01-09 18:47:48 följande:

vad hade de för pris på demovagnarna om du minns det Kul att jämnföra med blocketpriserna
    Jag TROR att det var 10% rabatt på dem och en var grå/svart och en var vit/svart.
  • Fröken Småland
    modestyclara skrev 2009-01-09 18:49:16 följande:
    dompis skrev 2009-01-09 15:34:44 följande: Jag har foam-hjulen (alltså camens bakhjul) på min gecko. fungerar utmärkt. Har inte provat med cam-ram på geckon men eftersom det är olika sätt att luta ramen på geckon och camen så har jag svårt att ro att det kan funka...
    Jag har provat. Det funkar inte.
  • Lille Mammsen

Vilka e bäst? Skönast att köra mellan Lufthjul och icke lufthjulen????????????????? ( Obs...vet att lufthjul kan få punka )

• modestyclara
    Lille Mammsen skrev 2009-01-09 19:32:02 följande:
    Vilka e bäst? Skönast att köra mellan Lufthjul och icke lufthjulen????????????????? ( Obs...vet att lufthjul kan få punka )
    hmm...skulle tro att lufthjulen rullar liiiite bättre. Ur stötdämpning går det nog på ett ut. Men jag hatar punka och får det jämt så jag älskar foam-hjul.
  • neveralone

Hej alla bugga ägare!
    Vi har en bugaboo cameleon och vår son är 4 mån gammal. Tänkte höra när ni andra bytte till sittdelen. Vi har nu liggdelen men vår son är nyfiken av sig och försöker dra sig upp hela tiden för att kolla runt. Provade sätta honom i sittdelen men han såg så himla liten ut + att när dom är så små sitter dom ju inte helt rakt utan som små hösäckar...Hur har ni gjort?
    Tänkte även höra om det är någon som har bugaboos egen åkpåse och om ni är nöjda med den, är den varm och så?

• Kajsan
    neveralone skrev 2009-01-09 19:56:42 följande:
    Hej alla bugga ägare! Vi har en bugaboo cameleon och vår son är 4 mån gammal. Tänkte höra när ni andra bytte till sittdelen. Vi har nu liggdelen men vår son är nyfiken av sig och försöker dra sig upp hela tiden för att kolla runt. Provade sätta honom i sittdelen men han såg så himla liten ut + att när dom är så små sitter dom ju inte helt rakt utan som små hösäckar...Hur har ni gjort? Tänkte även höra om det är någon som har bugaboos egen åkpåse och om ni är nöjda med den, är den varm och så?
    Jag bytte när hon var 2.5 månader, då gjorde hon situps i liggdelen och ville titta ut.
    Hon satt jättebra i sittdelen, men hon var stabil och kunde sitta själv på golvet då också.
    Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Lille Mammsen

körde kudde i liggdelen + rulla UJ´n sedan vid ca 6-7mån funkade sittdelen perfect!! Min lilla-troll unge försökte åla sig ur sittdelen igenom suffletten fast att man satt VÄL fastspänd pga han ville INTE ZZZova i sittdelen!!

neveralone skrev 2009-01-09 19:56:42 följande:
    Hej alla bugga ägare! Vi har en bugaboo cameleon och vår son är 4 mån gammal. Tänkte höra när ni andra bytte till sittdelen. Vi har nu liggdelen men vår son är nyfiken av sig och försöker dra sig upp hela tiden för att kolla runt. Provade sätta honom i sittdelen men han såg så himla liten ut + att när dom är så små sitter dom ju inte helt rakt utan som små hösäckar...Hur har ni gjort?Tänkte även höra om det är någon som har bugaboos egen åkpåse och om ni är nöjda med den, är den varm och så?
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16