• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • Simple me
    dompis skrev 2009-01-09 15:34:44 följande:
    Hej hopp Funkar alla bakhjul till alla 3 chassin (Frog,Cam och Gecko)Och ramarna, passar Frogens på Camen och Geckons ram på Camens?Någon vis som kan hjäpa mig med detta :)

Inte så vis men försöker ändå
    Alla camens delar funkar på frogen,basklädsel kan dock vara en aning stor men det går utmärkt ändå
    hjulen tror jag funkar på geckon medFundersamgeckon kan ej ha cam/frog viseversa.

Rätta mig ngn om jag har fel nuGenerad

• Senap

Det råder lite olika bud om hjul.
    I Svenska butiker har jag bara hört att det ska gå och byta hej vilt.
    En kompis i USA fick däremot också nya hjul av Bugaboo när hennes chassi gick sönder då de hon hade inte skulle vara till hennes version.

Gecko har egen ram och passar endast Gecko. Vet flera so msatt Cam.ram på Frog men tvärtom har jag aldrig hört någon som gjort.

My sugar is raw
  • Suri

Jag fick nya hjul till mitt nya chassi, köpt i USA, fast bara de små. Men jag satte på de gamla hjulen, hade inte en tanke på att de inte skulle passa. De verkar passa. Nu måste jag gå och känna lite extra på dem.

Shoegirl skrev 2009-01-09 15:50:39 följande:
    Det råder lite olika bud om hjul. I Svenska butiker har jag bara hört att det ska gå och byta hej vilt. En kompis i USA fick däremot också nya hjul av Bugaboo när hennes chassi gick sönder då de hon hade inte skulle vara till hennes version. Gecko har egen ram och passar endast Gecko. Vet flera so msatt Cam.ram på Frog men tvärtom har jag aldrig hört någon som gjort.
  • MayCai

Hej, jag såg idag att barnaffären i Täby centrum har rea på sina 2 vagnar (visn.ex) och även rea ,20%, på tillbehör.
    Det fanns några topset i canvas, transportväska, framhjul tror jag, sommarsufletter och säkert mer som jag missade.

Sen hade de även 50% på Gaia skötväskor..om nån är intresserad.

Bara ett litet tips:)

• daniels baby

MayCai skrev 2009-01-09 17:30:25 följande:

Hej, jag såg idag att barnaffären i Täby centrum har rea på sina 2 vagnar (visn.ex) och även rea ,20%, på tillbehör.Det fanns några topset i canvas, transportväska, framhjul tror jag, sommarsufletter och säkert mer som jag missade.Sen hade de även 50% på Gaia skötväskor..om nån är intresserad.Bara ett litet tips:)
    åå va bra! va heter butiken???
  • MayCai

Jaa du den har bytt namn men jag tror den heter Liten. Kolla på www.tabycentrum.se

daniels baby skrev 2009-01-09 17:50:39 följande:
    åå va bra! va heter butiken???
    [/citat]

• MayCai

Just det, jag tror att de hade gråa åkpåsar oxå, kanske nån som vill fynda det i kylan.

• modestyclara

imaj skrev 2009-01-09 15:20:56 följande:

I instruktionsboken så står det att man inte ska dra vagnen upp för trappor, men det står det iof i de flesta vagnars instruktionsböcker. Detta är för att det är en "onödig" belastning på handtaget, men man behöver ju inte berätta att det är det man gjort med vagnen heller . 
    Japp har stått så i samtliga instruktionsböcker till det 30-tal vagnar jag haft. Men hallå?! Vem tar upp barnen ur vagnen innan man går på bussen?
  • Isanna

Nån som har en lätttillgänglig bild på en vagn med beige bas och offwhite top?

Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16