• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • Kajsan
    Shoegirl skrev 2009-01-14 09:40:59 följande:
    Jämförde Oioi igår med BeAll. Be All är ju hälften så stor som Oioi. Jag har ju Petunian när jag vill ha n mindre väska så det blir nog en Oioi. Eller blir den för tung? *i-landsproblem* Tittade på Fleurville sling tote också men jag gillar verkligen inte "plastskyddet". Påminner mig om plastskydd på soffor *ryyyyys* Hur är storleken på Gaia & Ko i jämförelse? Finns de på Bonti så man kan klämma? Eller behöver jag en Oioi (stor), en BeAll (mellan) och en Petunia (liten)? *host harkel* Panzermench: Ska vi gå på skötväskekoll?
    Gaian är gigantisk! Jag sålde min ( ok, jag har haft två, sålt båda för de är verkligen apstora.
    När jag behöver så mycket space tar jag min SVEA väska.

Jag hänger med på skötväskekoll   Skötväskekoll är ju typ det roligaste man kan göra! Flört
    Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Senap

*bokar date på Bonti med Kajsan*
    PM: ska du med på fika?

My sugar is raw
  • Hannah74

Åh, blir så irriterad. Behövde ju ny suflett t cameleon och här i gbg var det en 2-3 v leveranstid. Tänkte att då beställer jag på kidzshop där det står klart och tydligt att de har det i lager. Betalar ju då även frakt.
    Mailade igår och undrade varför jag inte fått den- då ringer de i dag och sägeratt det är en runt 3 v väntetid för de måste beställa..

Jag bara- men jag beställde ju just från er för att ni skrev att de fanns i LAGER. kUnde ju lika gärna beställa här då.

Vill du annulera frågade de då. Men det känns ju inte som någon ide då jag ju ändå får vänta här då.
    Men fult av dem.

Nu är vår lille pojk äntligen här-världens vackraste! Och i april-09 får han en lillasyster!?
  • Kajsan
    Shoegirl skrev 2009-01-14 12:44:21 följande:
    *bokar date på Bonti med Kajsan* PM: ska du med på fika?
    Vart kan man kolla Ju-Ju-Be irl? Jag vill dubbelkolla den där nya Uuunderbara innan jag beställer, jag har för många Ju-Ju-beare för att ha en till som bara ligger...den måste vara lika fin som på bild för att jag ska köpa!
  • Primrose

Vi hämtade vår Bugaboo Cameleon från en Growin'Life-butik i Stockholm i mitten av oktober. När vi gick dit igen för någon vecka sedan visade det sig att hela kedjan gått i konkurs i november. Vi oroar oss nu för vart vi ska vända oss om det blir något fel på vagnen. Vi har registrerat vårt inköp på Bugaboos hemsida, men det känns ju väldigt krångligt om vi inte ska kunna vända oss till någon i Sverige. Har någon annan här någon erfarenhet av hur det kan gå till i sådana här fall?

En fråga om framhjulen. Vi promenerar väldigt mycket och jag tycker redan att de små hjulen börjar se litet slitna ut - kan man köpa nya sådana om det skulle behövas? Vi har redan köpt vinterhjulen, som vi har använt några gånger.

De två "öppetlägena" på handbromsen, vad är de till för? Dvs har det med fjädringen att göra och i så fall hur? Mycket tacksam om någon kan svara - jag är så oteknisk!

• Senap
    Kajsan skrev 2009-01-14 12:48:34 följande:
    Vart kan man kolla Ju-Ju-Be irl? Jag vill dubbelkolla den där nya Uuunderbara innan jag beställer, jag har för många Ju-Ju-beare för att ha en till som bara ligger...den måste vara lika fin som på bild för att jag ska köpa!
    De hade svart och den svarta med mönster på Babyproffsen igår när jag var där.
    Jag ville ju se nya lila band-mönstret *surar*
    My sugar is raw
  • imaj
    Kajsan skrev 2009-01-14 12:43:35 följande:
    Gaian är gigantisk! Jag sålde min ( ok, jag har haft två, sålt båda för de är verkligen apstora. När jag behöver så mycket space tar jag min SVEA väska. Jag hänger med på skötväskekoll   Skötväskekoll är ju typ det roligaste man kan göra!
    nelly.com/productInfo.asp&qProductColorId=84&qNavigation=categories&qNavigationBrand=&qNavigationClass=4&qNavigationGroup=22&qBrand=&qClass=4&qGroup=22&qStyle=&qSize=&qPage=2&scrollBarSelectedIndex=13&qFilterType=0&language_id=1&gender=1

Har du den här SVEAväskan eller? Funderade på den tidigare... Är den gigantisk?
  • Kajsan
    Shoegirl skrev 2009-01-14 12:50:02 följande:
    De hade svart och den svarta med mönster på Babyproffsen igår när jag var där. Jag ville ju se nya lila band-mönstret *surar*
    Ja det är ju lilabandmönstret jag vill ha
  • Senap
    Kajsan skrev 2009-01-14 12:50:47 följande:
    Den finns på Kiwi *tipsar*
    Så jag funderar på att chansa och sälja vidare om jag inte gillar den.
    My sugar is raw
  • Kajsan
    Shoegirl skrev 2009-01-14 12:50:02 följande:
    De hade svart och den svarta med mönster på Babyproffsen igår när jag var där. Jag ville ju se nya lila band-mönstret *surar*
    imaj skrev 2009-01-14 12:50:37 följande:
    nelly.com/productInfo.asp?qProductId=120105&q... Har du den här SVEAväskan eller? Funderade på den tidigare... Är den gigantisk?
    Ja den, fast min är blå, jag tror det är samma.
    det är som en bag liksom, typ sova över hos nån eller typ få plats med inköpta skötväskor Den är suverän!
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16