• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • Joddan

När ni talar om papper och sånt.

Jag har inte skickat in något bevis eller så till bugaboo. Jag förstod aldrig  VAD jag skulle skicka när jag fick vagnen.
    Den är köpt på Kidz och jag fick en ifylld lapp som satt ihophäftad med "fraktpappret". Är den den man ska skicka in.
    Det står "riv av och skicka in" men sedan ser man att lappen redan är avriven. Har Kidz skickat in pappret eller behåller dem en egen bit också???
  • AnniPanni

Primrose skrev 2009-01-14 12:49:26 följande:

Vi hämtade vår Bugaboo Cameleon från en Growin'Life-butik i Stockholm i mitten av oktober. När vi gick dit igen för någon vecka sedan visade det sig att hela kedjan gått i konkurs i november. Vi oroar oss nu för vart vi ska vända oss om det blir något fel på vagnen. Vi har registrerat vårt inköp på Bugaboos hemsida, men det känns ju väldigt krångligt om vi inte ska kunna vända oss till någon i Sverige. Har någon annan här någon erfarenhet av hur det kan gå till i sådana här fall?En fråga om framhjulen. Vi promenerar väldigt mycket och jag tycker redan att de små hjulen börjar se litet slitna ut - kan man köpa nya sådana om det skulle behövas? Vi har redan köpt vinterhjulen, som vi har använt några gånger.De två "öppetlägena" på handbromsen, vad är de till för? Dvs har det med fjädringen att göra och i så fall hur? Mycket tacksam om någon kan svara - jag är så oteknisk!
    Eventuella reklamtioner sköts då av Bugaboo själva. Det äringa problem alls, de är jättetrevliga att ha och göra med. Jag har köpt min genom babytrader med reklamear nu via Bugaboo direkt.
    Framhjulen blir slitna superfort, tror mina vart grå o gropiga efter en vecka max. Swivelhjulen finns att köpa hos återförsäljare.
  • imaj
    Nikas skrev 2009-01-14 14:04:03 följande:
    imaj skrev 2009-01-14 12:50:37 följande: Oooh.. vill också...
    Jo den är himla fin, dock hade de rosa tidigare men inte nu ... Hade velat ha rosa för då hade den passat till vagnen .
  • Kajsan
    Nikas skrev 2009-01-14 14:04:03 följande:
    imaj skrev 2009-01-14 12:50:37 följande: Oooh.. vill också...
    Ja det är ju bra pris på den också, dessutom hänger den jättebra på en syskonvagn , typ UJ, med den långa remmen.
    Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Senap

Är inte denna lik de vagnar vars handtag lossnade när de hade 3 hjul och såldes som UJ-kopior? (minns ej namnet)

Men den kanske finns i lila... *tittar lite på Noas mamma*

My sugar is raw
  • oOrosamarängerOo
    Shoegirl skrev 2009-01-14 14:20:28 följande:
    Är inte denna lik de vagnar vars handtag lossnade när de hade 3 hjul och såldes som UJ-kopior? (minns ej namnet)Men den kanske finns i lila... *tittar lite på Noas mamma*
    Tänker du på bayamo, hette den så??
  • Senap
    SooJuicy skrev 2009-01-14 14:22:35 följande:
    Tänker du på bayamo, hette den så??
    nej...
    De menar det är Fisher prices vagn. *skeptisk*
    Varför skulle de sälja en vagn under namnet EB?
    My sugar is raw
  • Nikas

Kajsan skrev 2009-01-14 14:08:59 följande:

Ja det är ju bra pris på den också, dessutom hänger den jättebra på en syskonvagn , typ UJ, med den långa remmen.
    Ja priset var ju riktigt okej..
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16