• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • modestyclara

caessa skrev 2009-01-18 21:07:00 följande:

Jag hade ingen aning om vilken sjal jag skulle köpa när jag väl hade bestämt mig att jag skulle ha sjal. Så jag åkte till babydesign där jag fick lite tips och råd. De har ett showroom i stockholm och öppnade butik där för ett tag sen.
    Tack, bra tips. Jag tar med bebben och testar live. Det är nog absolut smartast.
  • Alexa
    modestyclara skrev 2009-01-18 21:25:12 följande:
    Alexa skrev 2009-01-18 21:23:08 följande: en i mars samt en 2-åring och en 3-åring- 45 min promendad till fsk...
    Åååh.. Häftigt med trippelvagn.. Men kommer du ens in genom dörren med den?
  • modestyclara

Alexa skrev 2009-01-18 21:29:34 följande:

Åååh.. Häftigt med trippelvagn.. Men kommer du ens in genom dörren med den?
    Näpp. Inte 80-dörrar. Men det är en killer som promenadvagn. Jag är inte så förtjust i långpromenader med ståbräda. Men jag har ju en dubbelvagn för shopping och två buggor såklart om vi är båda föräldrarna...
  • Alexa
    modestyclara skrev 2009-01-18 21:34:09 följande:
    Alexa skrev 2009-01-18 21:29:34 följande: Näpp. Inte 80-dörrar. Men det är en killer som promenadvagn. Jag är inte så förtjust i långpromenader med ståbräda. Men jag har ju en dubbelvagn för shopping och två buggor såklart om vi är båda föräldrarna...
    Vagntokig eller vad?
  • Senap
    modestyclara skrev 2009-01-18 20:27:43 följande:
    Gravidhjärna nr 2 här med en OT-fråga: Om man ska testa sjal till nyfödd vad ska man ha för nån då? Blir helt yr i huvudet av alla sjal-sidor.
    En trikåsjal är lättast för nybörjare. De kan man knyta först och stoppa ned barnet efter.

*fortsätter läsa ikapp*
    My sugar is raw
  • Senap

Jag ska ha en sino och en Beco denna gång. Sinon är svalare än Moby Wrap men är också en trikåsjal.
    Trikåsjal kan du ha upp till 10 kg men blir gungig av tyngden på slutet.

My sugar is raw
  • Senap

Moahahahaha. Min kompis har kvar dojjan! *förhandlar och tigger*

My sugar is raw
  • Lejån
    modestyclara skrev 2009-01-18 20:27:43 följande:
    Gravidhjärna nr 2 här med en OT-fråga: Om man ska testa sjal till nyfödd vad ska man ha för nån då? Blir helt yr i huvudet av alla sjal-sidor.
    Jag säger absolut Sino! Såå mjuk sval och skön! När kommer liten?

Trikåsjal är det absolut lättaste till en mini. Sedan kan man ju uppgradera till långsjal och/eller sele och eller Mei Tai. *säger hon som har garderoben full*
    längtar efter sommar & sol
  • Senap

Jag ska få "dojjan"! *studsar och tjuter*

*spammar tråden*
    Var är alla?

My sugar is raw
  • Daydreamer

Någon gullig person som kan ge mig lite smakråd? Har en cameleon med grå bas, suflett i sand canvas och sand åkpåse. STÖR mig dock sjukt mycket på att sufletten och åkpåsen är i två olika nyanser. Vill nu ha en ny åkpåse men är helt lost i vad som kan passa sufletten! Några tips?

Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16