• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • AnitaAndersson

Tack!

Då va mailet ivägskickat. Jag får verkligen hoppas att det händer nått nu. Hur kul är det liksom att låta vagnen stå när jag nyss köpt den? Inte speciellt.
    Tur att jag har våran "gamla" vagn kvar som vi kan använda!

Tack för all hjälp tjejer! :D

• Noiis
    AnitaAndersson skrev 2008-12-17 13:22:50 följande:
    Tack!Då va mailet ivägskickat. Jag får verkligen hoppas att det händer nått nu. Hur kul är det liksom att låta vagnen stå när jag nyss köpt den? Inte speciellt.Tur att jag har våran "gamla" vagn kvar som vi kan använda!Tack för all hjälp tjejer! :D
    Välkommen hit
    Oj har dom fortfarande inte hört av sig!!!!!!!! fy tusan vad dåligt. om jag vore du så skulle jag ringa upp dom och fråga vad i F-N dom håller på med. kan dom inte fixa de så får dom ju fixa ett nytt chassi åt dig. säg till sen hur de går med ditt hjul och hur mycket du fått betala
    kram
    Mamma till Noa 080316 och Faster till Loke 081107
  • AnitaAndersson

Nämen tjenare!!

Jag har mailat Bugaboos f-chef. Jag har fått ett svar som jag är väldigt nöjd över så det kommer lösa sig!

Noasmamma: Du kan höra av dej på msn så får du veta =)

• tezzi152

hur hade ni gjort!?
    jag tror jag är gravid igen, och om jag är det så måste ju vi köpa en tvillingvagn då ludde bara är 13 månader, och när väl nya bebisen kommer så är han ungefär 21 månader.
    Ska vi behålla camen och ha den till bebis när ludde är på dagis, eller ska vi bara ha en tvillingvagn?

Åh, jag vill ha alla vagnar i världen! *ge mig*

Och om jag inte är gravid, ska jag byta camen mot en bee?

• myHappiness

Någon som skickat hel bas med post, med alla delar inkl madrass och träplatta??? Hur mycket går det på?`

• Fröken Småland

Jag skickade för ett tag sedan, paketet vägde snöpliga 2,1 kg och kostade 145:- vill jag minnas. Kolla in på Posten för säkerhets skull. Emballaget var ett minimum tycker jag, kartonbitar vid fötterna så att pappret inte skulle gå sönder och så plastpåsar och omslagspapper. Hade inte gått att få ner vikten under 2 kg bedömer jag. Tänk bara på att inte få det längre än nödvändigt får då blir det en massa extra avgifter. Står exakta måtten på Postens hemsida.

myHappiness skrev 2008-12-17 16:57:13 följande:
    Någon som skickat hel bas med post, med alla delar inkl madrass och träplatta??? Hur mycket går det på?`
  • peachegirl

Hejsan!

Jag har en camelon och  funderar nu på att skaffa mig bilstolsadaptrarna till den..  2 val finnes: Maxi cosi/Besafe eller Acta Graco.

Undrar nu om någon adapter tar bilbarnstolar efter 12 mån, eller tar dom bara babyskyddet?
    För det finns ju bilbarnstolar som man kan andvända först 0-12 mån->babyskydd och sedan vända på stolen och andvända ännu "flera år"....??!

Och sedan fikc jag hör.. att de nya babyskydden inte klickar i dessa adaptrar, utan man måste köpa lite ädre årgångar på babyskydden....??

Någon som vet

• MammatillO

Åh nu har jag fått min offwhite suflett till buggan :) Min bruna har antagligen kommit bort så jag ringde Kidzshop och dom skickade istället en i offwhite :)

Servicen på Kidz är ju Kanon :)

• FridaLee
    peachegirl skrev 2008-12-17 18:19:08 följande:
    Hejsan!Jag har en camelon och  funderar nu på att skaffa mig bilstolsadaptrarna till den..  2 val finnes: Maxi cosi/Besafe eller Acta Graco.Undrar nu om någon adapter tar bilbarnstolar efter 12 mån, eller tar dom bara babyskyddet?För det finns ju bilbarnstolar som man kan andvända först 0-12 mån->babyskydd och sedan vända på stolen och andvända ännu "flera år"....??! Och sedan fikc jag hör.. att de nya babyskydden inte klickar i dessa adaptrar, utan man måste köpa lite ädre årgångar på babyskydden....??Någon som vet
    det är bara till babyskydden du kan använda adaptrarna. de större bilstolarna monterar du ju fast i bilen mer permanent och så är de stora och väger mycket skulle inte bli så bra på en vagn   Ang årsmodell så passar de nya babyskydden har själv en maxicosi 08 som passar. vet att gracos nya också pasar vore illa annars om du måste köpa en gammal stol till en ny vagn.
  • AnitaAndersson

myHappiness skrev 2008-12-17 16:57:13 följande:

Tänk också på att posten höjer portopriserna i Januari!!
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16