• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • Joddan

Sååå fin kajsan!!! 

*Skriver ner en silveråkpåse på önskelistan*
  • Syltkaka

Hej hej! Jag har en liten fråga. Jag köpte min Cam i år, ny från Tyskland, och på ramen som man spänner fast liggdelen i hänger det två ganska långa breda band, fastsydda runt ramen och med spännen i andra änden. Svårt att förklara hur det ser ut.. Någon som vet vad jag menar? Vad ska banden användas till? Har kollat lite i bildtråden men har inte sett någon annan vagn med dessa band. 

• Joddan

Oj! Det var SooJuicy som lagt in bilden... Sorry.. tittade för fort!

jule skrev 2008-12-16 20:57:04 följande:
    Joddan skrev 2008-12-16 19:25:58 följande: tack jo han sitter bra där men pälsen e ju från overallen så den gör nog att d ser ännu mer "bonat" ut , SooJuciys bild gör åkpåsen mer rättvisa
  • Joddan

De är till sittdelen, selen. Det finns små "fack" på sidan av liggdelen där de kan "pulas" ner i så de inte syns...

• Syltkaka

Såg nu att det ser ut som de ska användas till sittdelen på nåt sätt... Vart har ni som använder liggdelen "gömt" dom?

• jule

Syltkaka skrev 2008-12-16 21:02:26 följande:

Hej hej! Jag har en liten fråga. Jag köpte min Cam i år, ny från Tyskland, och på ramen som man spänner fast liggdelen i hänger det två ganska långa breda band, fastsydda runt ramen och med spännen i andra änden. Svårt att förklara hur det ser ut.. Någon som vet vad jag menar? Vad ska banden användas till? Har kollat lite i bildtråden men har inte sett någon annan vagn med dessa band. 
    tror du menar midjebanden till selen, d används när du sätter på sittdelen. finns fickor längs m liggdelens sidor som du kan stoppa i dem i så länge.
  • Allimac 2004
    Trojka skrev 2008-12-16 20:56:00 följande:
    Börjar få spunk på min bugga nu! Den är ju _så_ jäkla jobbig att köra m vinterhjul på, stötig o trögstyrd. :-/ Förra vintern bodde vi inne i stan o behövde knappt vinterhjul, nu bor vi ute i bushen så dom behövs typ jämt (vintertid alltså). Nu är det här kanske helt fel tråd, men jag funderar på att köpa ytterligare en vagn att ha nu under vintern. Den ska vara allt det Buggan m vinterhjul inte är, dvs lättkörd och o-stötig. Helst relativt billig med. Hjälp!!!
    www.blocket.se/vi/19084815.htm
    ♥ Lilla My & Harry Boy ♥
  • imsa

jag har fått info om att den kommer höjas 15 januari till 9400 kr.

Joddan skrev 2008-12-16 17:38:34 följande:
    Hur stor prishöjning tror ni att det blir? Vi som tänkt köpa vagnen i Januari gjorde rätt då alltså och köpte den i November! Ska jag säga till maken så han blir nöjd
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • AnniPanni

Joddan skrev 2008-12-16 18:25:47 följande:

Är OTH buggy mummy (heter den så?) för stor för cammen? Sitter den bra på sittdelen??
    Ska ha den i liggdelen nu i vinter(från Februari) och i sittdelen nästa vinter när lillen börjar bli större...
    Och jag tycker att den är kass i sittdelen och i en UJ med för den delen Jag gillar INTE OTHs Buggy mummy alls, den glider, dragkedjan sitter bara på mitten och är knepig att dra åt sidan när man kommer inomhus, mycket tyg o fluff som hamnar i barnets ansikte osv osv Jag skulle hellre kika på en simple world påse om jag var du!
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16