• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • modestyclara

Stargirl skrev 2009-02-15 10:57:14 följande:

Våran nypimpade Bugga. Fyndade en varukorg och köpte nytt denimtyg. Första gången jag har denim/brun kombo. Jag  dessa färger ihop.
    Mycket snyggt med brun till!
  • TheSunset

Ingen som kan skriva lite snabbt va det e för skillnad på cam och geckon?

★ Hampus 990910 ★ Julia 061101 ★ Maxmillian 081124 ★
  • Senap
    TheSunset skrev 2009-02-15 11:32:49 följande:
    Ingen som kan skriva lite snabbt va det e för skillnad på cam och geckon?
    Eller också går du in i bloggen och kolar så slipper jag upprepa mig. *tipsar*
    My sugar is raw
  • TheSunset
    Shoegirl skrev 2009-02-15 11:44:52 följande:
    Eller också går du in i bloggen och kolar så slipper jag upprepa mig. *tipsar*
    Jag kom på det efter jag hade skrivit så jag va inne och tittade..
  • Senap
    TheSunset skrev 2009-02-15 12:07:20 följande:
    Jag kom på det efter jag hade skrivit så jag va inne och tittade..
    Nice! Hoppas du fick en koll på vad du ville veta.
    My sugar is raw
  • TheSunset
    Shoegirl skrev 2009-02-15 12:10:36 följande:
    Nice! Hoppas du fick en koll på vad du ville veta.
    Japp....Köpte nyss min gecko men funderar redan på att byta till cam..
  • cmb

Hej alla,

Är helt ny här på forumet och hoppas innerligt att jag kommit till rätt tråd!

Vi har en Bugaboo frog som vi är mycket nöjda med. Häromdagen upptäckte jag dock en spricka i plasten i den svarta ringen som sitter på ramen vid den vita runda knappen man använder när man fäller sittdelen (hoppas någon förstår vad jag menar). Vagnen har vait med i fyra år så någon garanti finns inte.

Tårar och tandagnissel, vad ska vi göra?

1. Har någon hört talas om detta tidigare? Någon som tror att det går att laga, eller rent av har gjort det själv?

Om laga är uteslutet, gissar jag att vi måste köpa en ny ram. Har försökt läsa här på trådarna men hoppas ändå att det är ok om jag ställer några frågor:

2. När jag surfar på internet verkar det som att man bara kan köpa en cameleon ram som reservdel, ej en frogram (har hittat en cameleonram på kidzshop och sett en på blocket)

3. Stämmer det att cameleons ram är större än frogens men att den passar på chassit?

4. Är skillnaden i mått så stor att man inte kan använda sittdelsbasen eller liggdelsbasen från frogen till en cameleon ram?

5. Om jag måste köpa även en ny klädsel räcker det då att man köper det som kallas sittdelsbas till en cameleon? Har förstått att det finns något som kallas topdel och är i fleece. Måste man ha en sådan också?

Blir jätteglad om någon orkar svara (förstår att mycket säkert redan finns här men 6400 inlägg är mycket imponerande...).

Alla tips som kan hjälpa oss att åter kunna använda vår älskade vagn mottages tacksamt!

• Senap
    Svar på #6412
    Nej, jag har inte hört talas om detta men det går att köpa en ny ram som reservdel. 1100:-Det går att beställa Frogram om man ber snällt. Beror lite på ÅFs kunskap faktiskt.Ja, Camens ram är större och Ja, du kan ha den på ett Frog-chassiStämmer. Du måste ha Cam-klädsel på en Camram.Nej, du måste även köpa en Camsuflett för att den ska få plats på ramen. Fast jag är bara 98% säker där. Kolla med Föken Småland här på FL. Hon har en Cam-ram på Frog-chassi.
    My sugar is raw
  • Stargirl
    cmb: Du kan beställa en FROG ram från Kidzshop om du vill.  Har aldrig hört om ett sådant fel men om du mailar till [email protected] så kan de svara på om detta felet går att laga och hur man isåfall går till väga.
    *~Två blåbär och ett lingon~*
  • Senap
    Svar på #6412
    *förtydligar*
    4. Sittdelen - är en basdel - ser likadan ut som Frogens men är större. Sedan kan du till Cam ha topp-klädsel också. Där ingår Sufflett, sittdelsöverdrag (sätts över basedelen) och liggdelslock.
    Sittdelsöverdraget är inte nödvändigt men är lättare att ta av och tvätta än att tvätta hela sittdelen.
    Sufflett går att köpa löst.
    Topp-klädsel finns både i fleece och Canvas.
    My sugar is raw
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16