• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • modestyclara

panzermensch skrev 2009-02-14 13:13:58 följande:

Shit.. hur funkade inställningen på framhjulen? Jag har inte fattat det och klurar på att göra vår vagn rätt
    Längst in lättast, längst ut tyngst...5 kg per hack...
  • Emmsan

ngn som vet vad en frog kostade när de såldes i sverige?

• Fröken Småland
    Ingrid08 skrev 2009-02-14 19:14:15 följande:
    Ngn som vet var jag kan köpa myggnät till bugaboo i göteborg? Eller ngn som har ett att sälja?(Får man skriva så?)
    Nej, så får man inte skriva... Anmäl ditt eget inlägg så du slipper trubbel.
    Nytt namn - samma gamla gris
  • modestyclara

Ingrid08 skrev 2009-02-14 19:14:15 följande:

Ngn som vet var jag kan köpa myggnät till bugaboo i göteborg? Eller ngn som har ett att sälja?(Får man skriva så?)
    Säkert via ÅF i göteborg...
  • Linda Al

Hej! Idag köpte jag en stolsram. Och då plockade hon först fram en som var helt i aluminium (så som frog och gecko ser ut). Då jag påpekade detta sa hon att de som de beställer separat (för cameleon alltså) ser ut så! Är det inte konstigt? Kan det verkligen stämma?
    Nu fick jag istället en vanlig ram med den svarta gummin på (som hon tog ur en "färdig-vagn"förpackning ). Men jag kan ändå inte låta bli att tänka på det hela. Hade jag köpt den, hade det ju sett ut som jag har en helt annan modell (inte till direkt till min fördel vid senare försäljning). I övrigt är jag i lyckorus, jag har saknat min bugga så enormt!

Jag säger inget, så har jag ingenting sagt.
  • modestyclara

Låter konstigt. Jag har beställt en cam-ram via kidz men ej fått ännu så jag kan varken bekräfta eller dementera...men hur såg själva regleringen av sittläget ut då? Var det runda vita pluppar på sidan som på cam eller fyrkantiga vita som på gecko?

Linda Al skrev 2009-02-14 19:36:22 följande:

Hej! Idag köpte jag en stolsram. Och då plockade hon först fram en som var helt i aluminium (så som frog och gecko ser ut). Då jag påpekade detta sa hon att de som de beställer separat (för cameleon alltså) ser ut så! Är det inte konstigt? Kan det verkligen stämma?Nu fick jag istället en vanlig ram med den svarta gummin på (som hon tog ur en "färdig-vagn"förpackning ). Men jag kan ändå inte låta bli att tänka på det hela. Hade jag köpt den, hade det ju sett ut som jag har en helt annan modell (inte till direkt till min fördel vid senare försäljning). I övrigt är jag i lyckorus, jag har saknat min bugga så enormt!
  • Linda Al
    modestyclara skrev 2009-02-14 19:40:05 följande:
    Låter konstigt. Jag har beställt en cam-ram via kidz men ej fått ännu så jag kan varken bekräfta eller dementera...men hur såg själva regleringen av sittläget ut då? Var det runda vita pluppar på sidan som på cam eller fyrkantiga vita som på gecko?Linda Al skrev 2009-02-14 19:36:22 följande:
    Hm... Oj, det hann jag inte kolla direkt, men jag tror att det nog kan ha varit de runda. Annars hade jag nog reagerat på det.
    Jag säger inget, så har jag ingenting sagt.
  • Noiis

Hej! Idag köpte jag en stolsram. Och då plockade hon först fram en som var helt i aluminium (så som frog och gecko ser ut). Då jag påpekade detta sa hon att de som de beställer separat (för cameleon alltså) ser ut så! Är det inte konstigt? Kan det verkligen stämma?Nu fick jag istället en vanlig ram med den svarta gummin på (som hon tog ur en "färdig-vagn"förpackning ). Men jag kan ändå inte låta bli att tänka på det hela. Hade jag köpt den, hade det ju sett ut som jag har en helt annan modell (inte till direkt till min fördel vid senare försäljning). I övrigt är jag i lyckorus, jag har saknat min bugga så enormt!
    Nä du dom har nog ingen koll. den i helt aluminium är till gecko och passar inte ens på en cam! så tur att du va uppmärksam!
  • Lille Mammsen

Nää...det är väl bara Gecko som har helt i alu. Och denna passar EJ på frog/Cam...tur för dig att du ej tog den då!

• Lille Mammsen

låg väl som cam?

Emmsan skrev 2009-02-14 19:02:03 följande:
    ngn som vet vad en frog kostade när de såldes i sverige?
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16