• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • Lille Mammsen

jag brukar köra fintvätt UTAN sköljmedel...

eternalstar skrev 2009-02-16 09:59:22 följande:
    Någon som vet hur man tvättar en sommarsuflett?
  • Lina1

Dom flesta verkar vara väldigt nöjda med sin cam men nån nackdel bör det väl finnas eller är camen den ultimata vagnen?
    Jag vill ha en LÄTT vändbar vagn det lutar åt att det får bli en cam iaf trots priset.
    Har en p&t sport nu men den är ganska stor och inte vändbar det är den största nackdelen med den vagnen.
    Det som oroar mig lite med camen är dom små hjulen vi bor på landet.

• modestyclara

Jag gillar inte styret. För smalt att hålla i samt risk för glidning i de reglerbara lederna. Ibland tycker jag att fjädringen på framhjulen skulle kunna vara lite hårdare... Jag föredrar därför gecko samt vill gärna prova frog...men rek. fortfarande buggan framför andra märken...

Lina1 skrev 2009-02-16 11:26:59 följande:
    Dom flesta verkar vara väldigt nöjda med sin cam men nån nackdel bör det väl finnas eller är camen den ultimata vagnen? Jag vill ha en LÄTT vändbar vagn det lutar åt att det får bli en cam iaf trots priset.Har en p&t sport nu men den är ganska stor och inte vändbar det är den största nackdelen med den vagnen.Det som oroar mig lite med camen är dom små hjulen vi bor på landet.
  • oOrosamarängerOo
    modestyclara skrev 2009-02-16 11:29:14 följande:
    Jag gillar inte styret. För smalt att hålla i samt risk för glidning i de reglerbara lederna. Ibland tycker jag att fjädringen på framhjulen skulle kunna vara lite hårdare... Jag föredrar därför gecko samt vill gärna prova frog...men rek. fortfarande buggan framför andra märken...
    Beror ju på om de är nya chassit med snapfästen eller gamla med vreden, har aldrig glidit under tre års tid, har gamla.

Handtaget är en smak och vanesak, gillar camens.
    ★♥snitt i april♥★
  • Ingrid08

HJÄLP.... Jag får inte av helvetes klädseln!!!! Jag får inte av sittdelsklädseln från piggarna.... Jag drar o sliter snart går den väl sönder, gör jag fel?

• panzermensch

Ställ den på ena långsidan, tryck med knät brevid piggen så ramen sviktar och dra av

Ingrid08 skrev 2009-02-16 11:42:48 följande:
    HJÄLP.... Jag får inte av helvetes klädseln!!!! Jag får inte av sittdelsklädseln från piggarna.... Jag drar o sliter snart går den väl sönder, gör jag fel?
    I am nobodys wife. Never will I ever be a fucking wife.
  • stierna21

Ungefär hur länge kan man anv. sittdelen (dvs. när blir barnet för stort för sittdelen?)?

• panzermensch

Min äldsta ryms i den än och är en lång 3 åring

stierna21 skrev 2009-02-16 11:47:17 följande:
    Ungefär hur länge kan man anv. sittdelen (dvs. när blir barnet för stort för sittdelen?)?
    I am nobodys wife. Never will I ever be a fucking wife.
  • Aprap

m med tre stjärnor skrev 2009-02-12 09:57:48 följande:

Hej! Nu tror jag vi bestämt oss för vilekn färg vi ska ha. Mörkgrå med orange canvas suflett, tycker att det nog skulle vara snyggast med brun bas men vi är ju fler som ska säga sitt;) Nu till frågan vart jag ska köpa vagnen ifrån? Hittar ingen utländsk webshop (har köpt vagnar utomlands förr och gillar det)men jag tycker inte det blir så himla mycket billigare. Funderar därför på kidzshop, frit frakt och 500kr till annat... Hur fungerar en shoppen? Jag behöver en ståbräda det vet jag, det är bara bugaboos som funkar väl? Och är den bra (inget fan av ståbräda men jag kommer att behöva den...) Är det något annat tillbehör ni rekommenderar mig att köpa? (fjärde barnet, 25e vagnen men rookie på buggor;)Jag har en skip*hop väska, en oth åkpåse och en sittdyna från oth (passar bra i maclaren nu kan jag meddela;). Funkar de sakerna på buggen? Jättetacksam för svar!
    hej!!
    jag beställde min från england för 7200
    blev en brun /orange...supersnabb frakt och ett + dom missade att ta frakt som skulle ha gått på 245kr med säkerhetsgaranti.
    www.pramworld.co.uk/product/4661/Bugaboo_Cameleon_2008_Pushchair_Canvas_Fabrics_
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16