• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • TheSunset

Så här kan man skriva va?

Skulle vilja se kvittot på 85 kr att den verkligen är skickad det datumet du säger...Och att den verkligen är skickad.
    Kan du inte påvisa det så vill jag ha pengarna (700 kr) överfört tillbax till mitt konto omedelbart tills dess paketet har hittats och kommit till rätta.

Hon sa att den skickades som vanlig post och att det kostade 85 kr..

★ Hampus 990910 ★ Julia 061101 ★ Maxmillian 081124 ★
  • Stargirl
    TheSunset skrev 2009-02-20 11:38:24 följande:
    Så här kan man skriva va?Skulle vilja se kvittot på 85 kr att den verkligen är skickad det datumet du säger...Och att den verkligen är skickad.Kan du inte påvisa det så vill jag ha pengarna (700 kr) överfört tillbax till mitt konto omedelbart tills dess paketet har hittats och kommit till rätta.Hon sa att den skickades som vanlig post och att det kostade 85 kr..
    Ja absolut!!!
    *~Två blåbär och ett lingon~*
  • TheSunset
    Stargirl skrev 2009-02-20 11:53:08 följande:
    Ja absolut!!!
    Va bra...saken e ju den att jag behöver ju ståbrädan...
  • Miss Boring

TheSunset skrev 2009-02-20 11:54:36 följande:

Va bra...saken e ju den att jag behöver ju ståbrädan...
    Har du ringt ditt utlämningsställe? Paketet kan ligga där, bara att du inte fått avin ännu, tar ju nån dag extra.
  • TheSunset
    JennnyT skrev 2009-02-20 12:36:06 följande:
    TheSunset skrev 2009-02-20 11:54:36 följande: Har du ringt ditt utlämningsställe? Paketet kan ligga där, bara att du inte fått avin ännu, tar ju nån dag extra.
    men hon skickade paketet i lördags... hur länge ska en avi ligga där?
    Det e fredag idag..en evcka typ sen hon skickade det..

nu fick jag mail från henne där hon skriver att jag lurar henne....
    och att man inte får nå kvitto för hon postade det som vanlig post inte som paket....
  • Noiis

alltså de här med att skicka saker på posten, jag och en tjej skulle byta sufletter med varandra här på familjeliv. Vi skickade samma dag, jag fick den från henne efter 4 dagar och min kom till henne först efter 2 veckor!! Posten erkände dock att dom hade missat att få med sig en bur med paket från utlämningsstället. men endå! va inte speciellt kul att vara "säljare" då. tjejen han till och med buda hem en ny från tradera som kom till henne dagen efter att min nådde fram till henne.
    så PMs tips att gå till polisen är jag glad över att den tjejen inte fick som tips i bland blir det tyvärr fel och krongel med posten!
    Men be henne ringa inlämningsstället så att dom kan kolla om dom vet att de har blivit nåt galet eller om fler har hört av sig och saknar paket som skickats samma dag.

• Noiis
    TheSunset skrev 2009-02-20 12:45:13 följande:
    men hon skickade paketet i lördags... hur länge ska en avi ligga där?Det e fredag idag..en evcka typ sen hon skickade det..nu fick jag mail från henne där hon skriver att jag lurar henne.... och att man inte får nå kvitto för hon postade det som vanlig post inte som paket....
    här måste man be om kvitto om man skickar som vanlig post. dock så får man bara kvitto på portot!
  • panzermensch

Plöh

Noas mamma skrev 2009-02-20 12:48:10 följande:
    alltså de här med att skicka saker på posten, jag och en tjej skulle byta sufletter med varandra här på familjeliv. Vi skickade samma dag, jag fick den från henne efter 4 dagar och min kom till henne först efter 2 veckor!! Posten erkände dock att dom hade missat att få med sig en bur med paket från utlämningsstället. men endå! va inte speciellt kul att vara "säljare" då. tjejen han till och med buda hem en ny från tradera som kom till henne dagen efter att min nådde fram till henne. så PMs tips att gå till polisen är jag glad över att den tjejen inte fick som tips i bland blir det tyvärr fel och krongel med posten! Men be henne ringa inlämningsstället så att dom kan kolla om dom vet att de har blivit nåt galet eller om fler har hört av sig och saknar paket som skickats samma dag.
    I am nobodys wife. Never will I ever be a fucking wife.
  • TheSunset
    Noas mamma skrev 2009-02-20 12:48:10 följande:
    alltså de här med att skicka saker på posten, jag och en tjej skulle byta sufletter med varandra här på familjeliv. Vi skickade samma dag, jag fick den från henne efter 4 dagar och min kom till henne först efter 2 veckor!! Posten erkände dock att dom hade missat att få med sig en bur med paket från utlämningsstället. men endå! va inte speciellt kul att vara "säljare" då. tjejen han till och med buda hem en ny från tradera som kom till henne dagen efter att min nådde fram till henne. så PMs tips att gå till polisen är jag glad över att den tjejen inte fick som tips i bland blir det tyvärr fel och krongel med posten!Men be henne ringa inlämningsstället så att dom kan kolla om dom vet att de har blivit nåt galet eller om fler har hört av sig och saknar paket som skickats samma dag.
    Hon sa att hon skulle ringa till posten där hon lämnade in det....men tydligen så skiter hon i det oxå.
    Och hon har inge nr eller nått kvitto...så man kan inte söka efter det eller nåtning..

E hon så jävla snål och inte kan posta ett paket så man får ett nr så man kan söka...är det upp till henne..men jag ska ju inte bli lidandes..
    För hon sa jag står för frakten..sen att hon valde det billigaste osis för henne...

jaja...vet bara inte hur man ska gå till väga riktigt. Nån som vet var man kan börja?
  • TheSunset
    Noas mamma skrev 2009-02-20 12:50:09 följande:
    här måste man be om kvitto om man skickar som vanlig post. dock så får man bara kvitto på portot!
    ja precis hon sa att det kostade 85 kr att skicka..då måste ju hon fått kvitto på dom 85 kr...men hon säger att man inte får kvitto då...vilket jag vet att man får... du får ju till och med kvitto när du handlar frimäken för tusan.
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16