• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • JohannaJ

villemina skrev 2009-02-20 16:45:29 följande:

Jag vill ha en Bugaboo, men de är så fasligt dyrt nya... Ska försöka hitta en begagnad. Vilken rekommenderar ni till en kille på 9 månader? Cameleon? Gecko? Bee?
    inte cam, min son växte ur den snabbt. Bee skulle jag köpa.
  • Stargirl
    JohannaJ skrev 2009-02-20 17:44:14 följande:
    villemina skrev 2009-02-20 16:45:29 följande: inte cam, min son växte ur den snabbt. Bee skulle jag köpa.
    Hur då?

Min son på dryga 5 år får fortfarande plats i lillasysters Cameleon. Han är normalstor och har inte åkt vagn på ett par år.

*~Två blåbär och ett lingon~*
  • Senap
    JohannaJ skrev 2009-02-20 17:44:14 följande:
    villemina skrev 2009-02-20 16:45:29 följande: inte cam, min son växte ur den snabbt. Bee skulle jag köpa.
    Jag säger tvärtom. Min lilla treåring (91 cm) får precis plats i Bee.
    Jag försökte ta kort men han vill inte sitta i den
    My sugar is raw
  • JohannaJ

hur min ettåring växte ur? Inte en aning men camen är liten. Det skiljer 2 dm i ryggen på den och min phil and teds sport som jag köpte istället.

• Lejån

Nu kommer jag med en mkt dum fråga; vad får man ut av serienumret? Ser man vilket år vagnen är tillverkad eller ngt sådant?

längtar efter sommar & sol
  • Lokatt
    Stargirl skrev 2009-02-20 17:55:09 följande:
    Hur då? Min son på dryga 5 år får fortfarande plats i lillasysters Cameleon. Han är normalstor och har inte åkt vagn på ett par år.
    hur lång är han? Min som fyllde tre i dec fick då (dec) inte plats utan att suffletten tog i och det såg knasigt ut
    JohannaJ skrev 2009-02-20 18:08:05 följande:
    hur min ettåring växte ur? Inte en aning men camen är liten. Det skiljer 2 dm i ryggen på den och min phil and teds sport som jag köpte istället.
    Å andra sidan har p&t en av de längsta ryggarna på marknaden
    Våga vägra blogga
  • Lina1

Vad är det för mått på vagnen ihopfälld?
    Så här står det på PW:s hemsidan men det kan väl inte vara i cm?Folded dimensions (with wheels) ? 35.4 x 23.6 x 12?.

• WilleNova

Hejsan!
    Jag köpte en beg cameleon igår, en 07:a..
    handtaget "glappar" ca 3-4 cm, alltså det går att vicka upp och ner... jag frågade om det verkligen skulle vara så och det sa hon att det skulle. Men jag undrar om det inte är just det felet som man fått chassit utbytt för?
    hon hade varken kvitto eller garanti eftersom den köptes i feb-mars 07...
    känner mig lite lurad faktiskt! blir den stulen så får jag ju knappast nån ersättning då heller..
    annars verkar det vara en väldigt bra vagn!

om det är fel på chassit så kan jag väl inte få ett nytt antar jag?

• Lokatt
    WilleNova skrev 2009-02-20 19:24:42 följande:
    Hejsan!Jag köpte en beg cameleon igår, en 07:a..handtaget "glappar" ca 3-4 cm, alltså det går att vicka upp och ner... jag frågade om det verkligen skulle vara så och det sa hon att det skulle. Men jag undrar om det inte är just det felet som man fått chassit utbytt för?hon hade varken kvitto eller garanti eftersom den köptes i feb-mars 07...känner mig lite lurad faktiskt! blir den stulen så får jag ju knappast nån ersättning då heller..annars verkar det vara en väldigt bra vagn! om det är fel på chassit så kan jag väl inte få ett nytt antar jag?
    det ska vara så, det är inte det som felet är, felet på de chassina är att höjningen och sänkningen glider.
    Även om garantin funnits kvar hade den inte gällt dig, gäller bara första köparen.
    Våga vägra blogga
  • Lille Mammsen

Har Gecko + Bee! (dock ej provat cam) + UJ

villemina skrev 2009-02-20 16:45:29 följande:
    Jag vill ha en Bugaboo, men de är så fasligt dyrt nya... Ska försöka hitta en begagnad. Vilken rekommenderar ni till en kille på 9 månader?Cameleon? Gecko? Bee?
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16