• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • TheSunset
    Lille Mammsen skrev 2009-02-20 16:03:37 följande:
    Förstår dig men "tänk om" hon faktiskt har skickat den då....inge kul att bli plis anm. om man faktiskt är ärlig! Tänkte på mig själv då jag skickade nya stövlar till en köpare...om posten slarvar alt. det tar extra tid för detta PKT att komma fram o hon polis anm. mig!! Förstår du va jag menar....ring posten o hör vad dom o du kan göra ang. detta dvs hur lång tid det kan ta för dom att att "ta hand om ett pkt" för utdelning till den som skall ha den!
    Posten kan inte göra nånting eftersom det inte finns nånting att gå efter...eftersom hon skickade det som vanligt brev och inte kunde lägga nån 10a extra så hon fick ett nr som man kan söka...

Har vart på utlämmningsstället och postkontoret här idag...
    ★ Hampus 990910 ★ Julia 061101 ★ Maxmillian 081124 ★
  • TheSunset
    peachegirl skrev 2009-02-20 16:10:23 följande:
    Hur fort får man svar om man mailar kidzshopen om en fråga??
    jag fick svar på en timme tror jag...
    ★ Hampus 990910 ★ Julia 061101 ★ Maxmillian 081124 ★
  • Joddan

Så den ska vara så? Jag som trodde den var felsydd. Får se vad de svarar . De kanske vill ge mig en ny ändå

JennnyT skrev 2009-02-20 16:06:31 följande:
    Joddan skrev 2009-02-20 15:55:33 följande: Att dragkedjan hoppar över pluppar låter inte bra! Ang. snedslå så sitter de ju och syr ihop långa smala bitar av tyget för att få till kanterna. Ibland blir det skarvar och de kan hamna varsom helst när de sen sys fast på saker. Alltså fullt möjligt att ha lock både med och utan skarvar! Titta på ngt annat som är kantat på samma sätt så ser du, kanske en grytlapp eller liknande, där kan finnas liknande skarvar - men också inte för de kan ha hamnat på nästa grytlapp i tillverkningen... typ :D
  • villemina

Jag vill ha en Bugaboo, men de är så fasligt dyrt nya... Ska försöka hitta en begagnad. Vilken rekommenderar ni till en kille på 9 månader?
    Cameleon? Gecko? Bee?

• Miss Boring

TheSunset skrev 2009-02-20 16:08:59 följande:

Posten kan inte göra nånting eftersom det inte finns nånting att gå efter...eftersom hon skickade det som vanligt brev och inte kunde lägga nån 10a extra så hon fick ett nr som man kan söka...Har vart på utlämmningsstället och postkontoret här idag...
    Det är mer eller mindre standard att man skickar med sk "stort brev" om inte _köparen_ vill betala extra för att få paket med kollinr. Det billigaste paketet kostar 150 kronor. Det är alltså 66 kronor extra det är frågan om.
  • straw2008

Du får inte ett nytt lock bara för att den har en skarv på...

Däremot så är det ingen höjdare att locket hoppas över taggar, ett nytt lock borde du få om du skickar in det gamla men har du otur får du nya denimklädseln som inte är likadan som gamla (fast locket kanske det inte är någon skillnad på?)

PÅ gamla denimen står det trykt i vitt o på nya sitter det applikationer med orange text.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Stargirl
    villemina skrev 2009-02-20 16:45:29 följande:
    Jag vill ha en Bugaboo, men de är så fasligt dyrt nya... Ska försöka hitta en begagnad. Vilken rekommenderar ni till en kille på 9 månader?Cameleon? Gecko? Bee?
    Cameleon absolut!! Den har ni glädje av länge. Ang priset så kommer priset att stiga med 10% från första mars. Så köper ni en ny vagn idag så har ni gjort ett bra köp då ni antagligen har mycket bra andrahandsvärde när ni vill sälja den. Bara ett tips.
    *~Två blåbär och ett lingon~*
  • Miss Boring

peachegirl skrev 2009-02-20 16:10:23 följande:

Hur fort får man svar om man mailar kidzshopen om en fråga??
    Har mest ringt, men de har alltid svarat och varit trevliga!
  • Joddan

De på KS sa att jag skulle höra av mig vidare till en annan person. Och han såg bilden (samma som ni). Det kanske inte är en skarv ändå?

Får se, hör av mig på måndag...
    straw2008 skrev 2009-02-20 17:07:43 följande:
    Du får inte ett nytt lock bara för att den har en skarv på... Däremot så är det ingen höjdare att locket hoppas över taggar, ett nytt lock borde du få om du skickar in det gamla men har du otur får du nya denimklädseln som inte är likadan som gamla (fast locket kanske det inte är någon skillnad på?) PÅ gamla denimen står det trykt i vitt o på nya sitter det applikationer med orange text.
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16