• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • AnniPanni

WilleNova skrev 2009-02-20 19:24:42 följande:

Hejsan!Jag köpte en beg cameleon igår, en 07:a..handtaget "glappar" ca 3-4 cm, alltså det går att vicka upp och ner... jag frågade om det verkligen skulle vara så och det sa hon att det skulle. Men jag undrar om det inte är just det felet som man fått chassit utbytt för?hon hade varken kvitto eller garanti eftersom den köptes i feb-mars 07...känner mig lite lurad faktiskt! blir den stulen så får jag ju knappast nån ersättning då heller..annars verkar det vara en väldigt bra vagn! om det är fel på chassit så kan jag väl inte få ett nytt antar jag?
    Handtaget ska vicka lite fram o tillbaka - det är en del av fjädringen Handtaget, alltså den delen man kan förlänga ska dock inte glida för då är det fel. Du lär ju ha skruvar och inte snapfästen på din då den köpts i mars 07
  • WilleNova

tack för era snabba svar!! vad skönt att höra, då är den som den ska då alltså

• modestyclara

Lina1 skrev 2009-02-20 19:23:36 följande:

Vad är det för mått på vagnen ihopfälld?Så här står det på PW:s hemsidan men det kan väl inte vara i cm?Folded dimensions (with wheels) ? 35.4 x 23.6 x 12?.
    dubbelfnutten efter måtten betyder inches väl eller hur är det nu?

här finns en omvandlare: www.manuelsweb.com/in_cm.htm
  • TheSunset

Tjejen jag köpte brädan av hörde nu av sig och sa att en anställd på deras postkontor hade slavat och klantat sig med en massa post men att det skulle komma på måndag... Hon sa att paketet blev skickat i onsdags därifrån...

Men hon lämna in det i lördags...jaja bara det kommer fram på måndag så....Håller mina tummar nu..

En fråga....Hur lång tid tar det ca innan man får hem en vara som man köpt via nätet... 2-3 dagar?

★ Hampus 990910 ★ Julia 061101 ★ Maxmillian 081124 ★
  • AnniPanni

TheSunset skrev 2009-02-20 19:49:17 följande:

Tjejen jag köpte brädan av hörde nu av sig och sa att en anställd på deras postkontor hade slavat och klantat sig med en massa post men att det skulle komma på måndag... Hon sa att paketet blev skickat i onsdags därifrån...Men hon lämna in det i lördags...jaja bara det kommer fram på måndag så....Håller mina tummar nu..En fråga....Hur lång tid tar det ca innan man får hem en vara som man köpt via nätet... 2-3 dagar?
    Det beror helt på posten. Oftast ca 2-3 dagar men jag har haft otur och fått vänta upp till 14 dagar ibland på vissa grejer
  • Fröken Småland
    modestyclara skrev 2009-02-20 19:41:39 följande:
    Lina1 skrev 2009-02-20 19:23:36 följande: dubbelfnutten efter måtten betyder inches väl eller hur är det nu? här finns en omvandlare: www.manuelsweb.com/in_cm.htm
    "Dubbelfnutten..."
    Nytt namn - samma gamla gris
  • 07melwin

Hej!! Måste få hjälp, håller på att bli tokig här hemma. Har varit och hämtat min Bee idag (jättefin) och tjejen som jag köpte vagnen av hade i åkpåsen (ingick i priset) men jag får ju inte bort den. Fattar inte hur jag ska få loss den från bältet, helt lost. Har försökt att få loss spånnet som sitter vid axlarna men det går ju inte, hjälp..

• Fröken Småland
    07melwin skrev 2009-02-20 20:26:22 följande:
    Hej!! Måste få hjälp, håller på att bli tokig här hemma. Har varit och hämtat min Bee idag (jättefin) och tjejen som jag köpte vagnen av hade i åkpåsen (ingick i priset) men jag får ju inte bort den. Fattar inte hur jag ska få loss den från bältet, helt lost. Har försökt att få loss spånnet som sitter vid axlarna men det går ju inte, hjälp..
    Jodå, de övre selbandens fästen går att ta bort. Om du kollar på den vita delen (på baksidan) så är det två små clips; ett på varje sida. De skall tryckas ihop och då lossnar fästet och åker genom hålet. Men det kan vara klurigt att göra rätt innan man kommit på tekniken.
    Nytt namn - samma gamla gris
  • 07melwin

Fröken Småland skrev 2009-02-20 20:36:58 följande:

Jodå, de övre selbandens fästen går att ta bort. Om du kollar på den vita delen (på baksidan) så är det två små clips; ett på varje sida. De skall tryckas ihop och då lossnar fästet och åker genom hålet. Men det kan vara klurigt att göra rätt innan man kommit på tekniken.
    Ja tack, fattade precis hur jag skulle göra, hade fått loss dom förut men fattade inre att dom skulle igenom där, herregud ibland får man hjärnstopp. Men tack för hjälpen
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16