• Anonym (Jobbigt)

Hunden förstör vår relation!

Vad gör man om man har en hund och inte vill ha kvar den och inte lyckas få nån att ta sig an den.

Den tar upp för mycke tid nu när man skaffat kille.
    Och han dessutom inte gillar hunden.

Han avskyr den och ville inte ha den i sin närhet...Den är fortfarande valp dessutom och kräver så mycke.....orka...

• Svar på tråden Hunden förstör vår relation!
  • Hannah76

Anonym (Jobbigt) skrev 2008-12-05 16:07:37 följande:

Han ogillar hunden för den tar så mycket av vår dyrbara tid och när vi ligger i soffan eller sängen kommer Mario och lägger sig mellan oss och börjar tjafsa och ha sig. Och får han ingen uppmärksamhet då så börjar han bitas och bråka.Det är jobbigt. Det här var jag inte beredd på. Jag förstår inte. Det skulle inte va så här jobbigt att ha hund.
    Ja för ett barn är MYCKET lättare, komer definitivt inte att störa er dyrbara tid av Mario-spelande...
    Du ger verkligen ett erist intryck, skaffar en hund utan att ha nån kunskap allas, träffar en kille - då vill du göra dig av med hunden för den stör er - men barn vill du redan ha med denna person?
  • Anonym
    Anonym (Jobbigt) skrev 2008-12-05 16:16:37 följande:
    Visserligen sa folk att jag inte borde skaffat en hanhund utan en tik men Mario var ju den valpen som kom fram till mig och då valde jag honom. Men kanske skulle ha valt en tik då många säger att tikar är lättare. Jo klart jag vet att barnet kräver massor och därmed kommer vi också ha mindre tid för Mario. Tex just nu är killen ute med Mario. Och jag hör honom skälla på en massa hundar därute. Så gör han jämt. Grannarna suckar alltid åt oss när vi är ute och går med honom.
    Nej du skulle inte skaffat en hund överhuvudtaget!
  • hmcc

Han har problem som inte behöver vara så svåra att lösa.

Det finns massor av ställen som du kan få hjälp på.

PM mig om du vill ha tips på vart du kan vända dig.

Om du vill sälja hunden får du gå på andras tips med blocket m.m.

Visserligen sa folk att jag inte borde skaffat en hanhund utan en tik men Mario var ju den valpen som kom fram till mig och då valde jag honom.Men kanske skulle ha valt en tik då många säger att tikar är lättare.Jo klart jag vet att barnet kräver massor och därmed kommer vi också ha mindre tid för Mario.Tex just nu är killen ute med Mario. Och jag hör honom skälla på en massa hundar därute. Så gör han jämt. Grannarna suckar alltid åt oss när vi är ute och går med honom.
  • Okaa san

MEN LÄGG AV >.< en tik och en hund (dvs hane) är MINST lika jobbiga i valpperioden, allt handlar om hur DU hanterar och LÄR hudne vad som är rätt och fel, men hunden är VLAP han VILL leka!!!  LÅT grannarna sucka! HUR GÖR NI NÄR HJUNDEN SKÄLLER?? man ska säga nej bestämt och ryka lite lätt i kopplet, tillslut lär dom sig, tror nog era grannar förstår hur det är med valp, ananrs är dom minst lika oinformerade som du är.

Visserligen sa folk att jag inte borde skaffat en hanhund utan en tik men Mario var ju den valpen som kom fram till mig och då valde jag honom. Men kanske skulle ha valt en tik då många säger att tikar är lättare. Jo klart jag vet att barnet kräver massor och därmed kommer vi också ha mindre tid för Mario. Tex just nu är killen ute med Mario. Och jag hör honom skälla på en massa hundar därute. Så gör han jämt. Grannarna suckar alltid åt oss när vi är ute och går med honom.
    Life i fragile
  • Anonym (78)

Suck, suck suck!

Det låter som att hunden är helt hopplös på dig och jag vet av egen erfarenhet att det GÅR garanterat få pli på en valp för sjutton! Den är bara sex månader, den är inte ett hopplöst fall. DU kan ta dig mer tid, DU kan börja valpkurs. Du kan göra väldigt mycket för att hunden ska sluta med diverse olika saker som orsakar att du vill göra dig av med honom. Men du väljer att inte göra det vilket betyder att du nog inte är så intresserad av att ha hunden kvar.

Så gör dig av med valpen, han kommer nog ha de mycket bättre någon annanstans. Och att din pojkvän inte vill ha hunden, so what? Är det en ursäkt att göra sig av med hunden då menar du? Hade du verkligen brytt dig om hunden hade du inte ens funderat på att göra dig av med jycken bara för att din kille tycker hunden är "jobbig" och krävande..

Jag fick en hund i två års åldern som var allt annat än uppfostrad, och de gick att få någorlunda pli på den hunden också så de går garanterat med en 6 månaders valp!

• Anonym

Fortsätt försöka annonsera ut den....Eller avliva den!
    Anonym (Jobbigt) skrev 2008-12-05 15:22:05 följande:

Vad gör man om man har en hund och inte vill ha kvar den och inte lyckas få nån att ta sig an den.Den tar upp för mycke tid nu när man skaffat kille.Och han dessutom inte gillar hunden.Han avskyr den och ville inte ha den i sin närhet...Den är fortfarande valp dessutom och kräver så mycke.....orka...
  • PrettyGirl

Anonym (Jobbigt) skrev 2008-12-05 15:50:17 följande:

Jo jag kan svara vad vill du veta?
    Varför du inte tar åt dig nåt av alla de råd du får o svarar på det? Du har fått mkt info nu vad du eg borde göra! Det känns en aningen provocerande, som om att du vill ha en reaktion.
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-12-05 16:20:53 följande:
    Fortsätt försöka annonsera ut den....Eller avliva den! Anonym (Jobbigt) skrev 2008-12-05 15:22:05 följande:
    Varför ska man avliva en frisk hund för att ts är inkompitent och dåligt påläst?
    Nej fram med körkort för att få skaffa hund!
Svar på tråden Hunden förstör vår relation!