• Anonym (Jobbigt)

Hunden förstör vår relation!

Vad gör man om man har en hund och inte vill ha kvar den och inte lyckas få nån att ta sig an den.

Den tar upp för mycke tid nu när man skaffat kille.
    Och han dessutom inte gillar hunden.

Han avskyr den och ville inte ha den i sin närhet...Den är fortfarande valp dessutom och kräver så mycke.....orka...

• Svar på tråden Hunden förstör vår relation!
  • Anonym (oj)
    Anonym (Jobbigt) skrev 2008-12-05 16:07:37 följande:
    Han ogillar hunden för den tar så mycket av vår dyrbara tid och när vi ligger i soffan eller sängen kommer Mario och lägger sig mellan oss och börjar tjafsa och ha sig. Och får han ingen uppmärksamhet då så börjar han bitas och bråka. Det är jobbigt. Det här var jag inte beredd på. Jag förstår inte. Det skulle inte va så här jobbigt att ha hund.
    Hur trodde du att det skulle vara?
  • Anonym

Du behöver hjälp helt enkelt.

Detta går att lösa.

Vill du ha hjälp och ha kvar den eller vill du inte ha hund alls?

Han ogillar hunden för den tar så mycket av vår dyrbara tid och när vi ligger i soffan eller sängen kommer Mario och lägger sig mellan oss och börjar tjafsa och ha sig. Och får han ingen uppmärksamhet då så börjar han bitas och bråka.Det är jobbigt. Det här var jag inte beredd på. Jag förstår inte. Det skulle inte va så här jobbigt att ha hund.
  • Anonym

mannen i hennes liv, som bråkar med en valp hon borde älska?
    nej, jag skulle vilja ha en bättre pappa till mina barn...

viseversa skrev 2008-12-05 16:06:50 följande:
    hallå spelar det någon roll när man skaffar barn om det känns rätt? jag blev gravid efter en månad med min sambo.Vi har nu två barn och är lyckligare än någonsin.Så det är inget argument.Kanske är det mannen i hennes liv. Anonym (ojoj) skrev 2008-12-05 16:03:38 följande:
  • Okaa san

er dyrbara tid??? HUNDENS DÅ? MINST lika mycket dyrbar tid!  han tjaffasar inte för ingenting, en hund LÄR sig, ta ner honom och säg åt honom på skarpen! VET DU HUR MAN lr en hund? vet du hur man tar han om en hund?! VET DU DE? >.<  Vad harde du föväntat dig med att ha hund? att den skulle ligg apå golvet 24 timmar om dygnet och bara leka när du vill?...

Han ogillar hunden för den tar så mycket av vår dyrbara tid och när vi ligger i soffan eller sängen kommer Mario och lägger sig mellan oss och börjar tjafsa och ha sig. Och får han ingen uppmärksamhet då så börjar han bitas och bråka. Det är jobbigt. Det här var jag inte beredd på. Jag förstår inte. Det skulle inte va så här jobbigt att ha hund.
    Life i fragile
  • Anonym (78)

Han ogillar hunden för den tar så mycket av vår dyrbara tid och när vi ligger i soffan eller sängen kommer Mario och lägger sig mellan oss och börjar tjafsa och ha sig. Och får han ingen uppmärksamhet då så börjar han bitas och bråka.Det är jobbigt. Det här var jag inte beredd på. Jag förstår inte. Det skulle inte va så här jobbigt att ha hund.
    Du kommer bli varse när du får barn isåfall. Barnet gråter osv och de kommer ju garanterat störa er stund i soffan ....
  • Anonym

er dyrbara tid? ja, den försvinner ju iaf när ni skaffar barn, har ni tänkt på det? barn måste ha uppmärksamhet 24/7, hur ska ni klara det?
    och om/när det inte funkar, om ni har barn, vad händer om nästa kille tycker att ditt barn inkräktar på ER dyrbara tid?

• Anonym

Anonym (78) skrev 2008-12-05 16:10:29 följande:

Du kommer bli varse när du får barn isåfall. Barnet gråter osv och de kommer ju garanterat störa er stund i soffan ....
    När min knodd kommer ska den sova i en kors nöjt med en nappflaska.
    Jag ska inte ha nåt barn som stör mig och min sambos dyrbara tid!

Herregud, tänk om det är nåt bra på tv!
  • NadiaMi

Och han tror att ett barn kommer att behöva MINDRE uppmärksamhet än vad valpen behöver? Eller?

Det låter inte som att det är något större fel varken på dig eller valpen egentligen. Du är dåligt förberedd, visst, men om killen inte kommit in i bilden och börjat bråka om att valpen finns där så tror jag faktiskt att du skulle kunna få en bra relation till valpen.

Det är skitjobbigt att ha en kille som kräver 100% av ens uppmärksamhet och börjar sura och blir förbannad så fort något inte blir precis som han vill...

Valpar har en ursäkt.
    De är helt enkelt inte gamla nog att veta bättre.
    Men en vuxen man som till på köpet är beredd att bli pappa? Han borde veta bättre...
  • Anonym

va?! >.<

Anonym skrev 2008-12-05 16:08:25 följande:
    Okaa san skrev 2008-12-05 16:05:10 följande: Och det säger du nu när jag redan är gravid!?! (ironisk ;))
  • Anonym

Jag var ironisk och jag är INTE trådstartaren. ;)

Anonym skrev 2008-12-05 16:12:18 följande:
    va?! >.<
Svar på tråden Hunden förstör vår relation!