• Anonym (Jobbigt)

Hunden förstör vår relation!

Vad gör man om man har en hund och inte vill ha kvar den och inte lyckas få nån att ta sig an den.

Den tar upp för mycke tid nu när man skaffat kille.
    Och han dessutom inte gillar hunden.

Han avskyr den och ville inte ha den i sin närhet...Den är fortfarande valp dessutom och kräver så mycke.....orka...

• Svar på tråden Hunden förstör vår relation!
  • Anonym (Jobbigt)

Har testat men ingen har nappat.

Ylva Helmersson skrev 2008-12-05 15:22:59 följande:

Annons?
  • Anonym (fy)

du skulle kanske tänkt på att en valp tar upp mycke tid, innan man skaffar djur så får man nog tänka efter ett par gånger.

• Ylva Helmersson

Prova på andra ställen?

• NadiaMi

Kontaktar den man köpte hunden av?
    Uppfödaren ska ju ha ett ansvar även efter att valpen är såld (om det är en uppfödare värd namnet) så det är väl det logiska stället att vända sig till.

• Anonym

varför skaffade du hund?
    vad är det för ras?

• Anonym (Jobbigt)

Nu är ju grejen så att hunden skaffade jag före killen fanns i bilden, så vi skaffade den inte gemensamt.

Har vare sig ork eller tid med den och inte han heller.
    Den bara pockar på uppmärksamhet hela tiden. Den kan inte roa sig själv en sekund ens.

• Anonym

så varför skaffade du hund? du har ju knappt hunnit ge den en chans om den är en valp...

Anonym (Jobbigt) skrev 2008-12-05 15:29:12 följande:

Nu är ju grejen så att hunden skaffade jag före killen fanns i bilden, så vi skaffade den inte gemensamt. Har vare sig ork eller tid med den och inte han heller. Den bara pockar på uppmärksamhet hela tiden. Den kan inte roa sig själv en sekund ens.
  • Ylva Helmersson

Hade du ingen föraning om detta innan du skaffade hund? Hundar är ju väldigt krävande och speciellt valpar.

Nåja gjort är gjort. Uppfödaren som nån skrev är nog ett bra tips.

Anonym (Jobbigt) skrev 2008-12-05 15:29:12 följande:

Nu är ju grejen så att hunden skaffade jag före killen fanns i bilden, så vi skaffade den inte gemensamt. Har vare sig ork eller tid med den och inte han heller. Den bara pockar på uppmärksamhet hela tiden. Den kan inte roa sig själv en sekund ens.
Svar på tråden Hunden förstör vår relation!