• Anonym (Jobbigt)

Hunden förstör vår relation!

Vad gör man om man har en hund och inte vill ha kvar den och inte lyckas få nån att ta sig an den.

Den tar upp för mycke tid nu när man skaffat kille.
    Och han dessutom inte gillar hunden.

Han avskyr den och ville inte ha den i sin närhet...Den är fortfarande valp dessutom och kräver så mycke.....orka...

• Svar på tråden Hunden förstör vår relation!
  • Anonym

Omplacera hunden snabbt och skaffa aldrig mer djur!

• Anonym (Jobbigt)

Jag har gått valpkurs men det hjälpte inte..han är lika stökig nu och vet inte hur jag ska hantera det.

Anonym skrev 2008-12-05 15:50:34 följande:
    Det finns både stora och små raser som är jättelätta OM man är intresserad, men man måste ha ett intresse av hunden i drygt 12 år.Varför har du inte gått valpkurs, då hade du kunnat lära er något bägge två.
  • Anonym

Hmm...kanske skulle ha läst på lite om hundrasen innan du skaffade hund!
    Det är en tuff liten ras!! kräver fast uppfostran + mkt motion!!!
    en hund blir vad man gör den till och det är ALLDRIG hundens fel!!
    Har själv 2 st STORA hundar som jag tränar mkt med.
    Hur gammal är hunden??
    Du har provat bli av med den??
    det vore ju det bässta för den, hunden känner av spänningarna mellan er och det gör den än mer jobbig!
    hoppas att du hittar ett bra AKTIVT hem åt hunden försök i åter!
    har du den ute nu??
    Vart i så fall??
    är ev int av en hund till.

• Anonym (78)

Anonym (Jobbigt) skrev 2008-12-05 15:47:32 följande:

Det är en privatperson jag köpt den av och nej jag har ingen möjlighet att lämna tillbaka den.Men känns inte rätt att lämna en 6 mån valp till avlivning heller.Det är inte så lätt. Jag tyckte det verkade så enkelt med en liten hundras men insett nu att jag borde skaffat en schäfer som jag tänkte först.
    Okej så det är en privatperson du köpt hunden av? Sälj vidare på egen hand som sagt då via annons eller liknande.

Men jag måste ju säga.. Är hunden bara sex månader? Och du kanske fick hem honom (om det gått rätt till) när hunden var 12 veckor dvs 3 månader. Du har alltså haft hunden i 3 månader och du har redan tröttnat och inte vet vad du ska göra? Jadu....

Skaffa inte fler hundar iallafall, den saken verkar ju vara klar!
  • Ylva Helmersson

Första ungdjuret ÄR tufft - det är så mkt uppfostran och när det dessutom är ens första djur av den arten så blir det förstås ännu svårare.

(Har en unghäst nu och man blir galen på honom ibland. Men det är inte min första häst tackolov)

Lite olyckligt att du valde en ras som dessutom är krävande.

Anonym (Jobbigt) skrev 2008-12-05 15:52:45 följande:

Jag har gått valpkurs men det hjälpte inte..han är lika stökig nu och vet inte hur jag ska hantera det.
  • Okaa san

USCH och FY ts, en hundvalp litar på dig fullt ut och vill inget annat än att bli omtyckt av sin ägare, och sedan bara för att killen inte är lika sugen på hunden så tycker jag han får ANPASSA sig! Inte ska du ge bort den stackars hunden.....

Life i fragile
  • Anonym (78)

Okaa san skrev 2008-12-05 15:55:03 följande:

USCH och FY ts, en hundvalp litar på dig fullt ut och vill inget annat än att bli omtyckt av sin ägare, och sedan bara för att killen inte är lika sugen på hunden så tycker jag han får ANPASSA sig! Inte ska du ge bort den stackars hunden.....
    Agree!
  • Hannah76

Hur tänkte du när du skaffade hunden? Att du skulle ha den en kort tid eller att du skulle ha den i 15 år framöver?
    Hur länge planerade du inför köpet?

• Anonym (Jobbigt)

Okej ska väl kanske erkänna en sak till som spelar in, vi planerar att skaffa barn också och kommer då få ännu mindre tid med hunden. Och då kommer den dessutom vara vuxen och säkert ännu jobbigare.

• hmcc

Anonym (Jobbigt) skrev 2008-12-05 15:52:45 följande:

Han kommer vara stökig länge till.

Valpar blir inte lydiga av en kurs utan man får jobba mycket hemma med den.

Får han den tiden han ska ha så kommer han bli suverän.

Det är en kanonras för aktiva människor.

Gillar inte din pojkvän hundar alls eller är det bara denna?
Svar på tråden Hunden förstör vår relation!