• I have a kid

jag behöver hjälp ???? ångest===??? panikångest ???

Hej någon som haft ångest/ panik ångest å kan hjälpa mig!!!! jag klarar inte detta trodde jag skulle.

Har haft panikångest men blev fri från detta förra hösten.
    hadde dock inte så här hletiden stickningar/ont i hjärtat som nu.

Sen nu så dom senaste veckorna så Har jag kännt kraftiga stickningar under & över hjärtat samt hjärtklappningar. Varit å tagit EKG men såklart så hadde jag inga hjärtklappningar då.

Läkaren trodde på stress
    ( har fått ett prematur barn född vecka 29+4)
    15 juni 2008
    Men jag har prövat att ta det lungt å dom här stickningarna kommer offtast då jag är som lugnast jag blir ju rädd å det gör ont är obehagligt oroar mig ständigt över att dom ska komma,

jag ska gå till läkare på måndag jag måste få nån medicin som hjälper mot min vad jag tror kraftiga ångest.

HAr ätit lergigan 25mg samt atarax 10 mg då jag hadde panikångest förra gången. Men blev så trött av dom å det går inte nu då jag har en 6 månaders, att sova 15- 18 timmar i sträck å vara som en sombie. Vilken medicin ska jag be att få utskrivet ??????

tips på att få bort känningarna i hjärtat ??

nån som har denna ångest utan yrsel endast hjärtklappning och hjärtstickningar ????

nån som vill snacka på msn ?? extremehope@msn.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-08 04:29
    SER att folk skriver fortfarande ;) Frisk från panikångest sen 2008:) slutade med allt som hette medicin :)

• Svar på tråden jag behöver hjälp ???? ångest===??? panikångest ???
  • ängelfrånhelvetet

jag har käkat xanor, vet inte vilken styrka dock, men tycke att dom fungerade bra. blev lugn, men inte för lugn och kunde på så sätt ändå klara av vardagen med min dotter...
    rekomenderar INTExanor DEPOT!! dom är skit...

• PrettyGirl

Jag fick Sobril när jag mådde som sämst i min ångest. Det hjälpte, men jag vart väldigt groggy.

Jag slutade med tabletterna o fick öva mig i att bryta attackerna ist. När jag kände symptomen komma smygande hade jag bestämda saker jag gjorde. För mig började det bli kallt/domna bort bak i nacken, hjärtklappningar, muntorr, yrsel o en hemsk dödsångest. Då fick jag bryta det. Jag kunde bestämma mig för en film o lägga mig för att titta på den, vilken tid på dygnet det än var. Jag kunde sätta mig vid datorn o spela, ta fram ett kryss mm. Allt för att bryta attacken. Det hjälpte mig ifrån mina attacker! Det o övningar i att tänka annorlunda.

• CariDee

jag har haft panikångest i 3år nu och tar sepram mot det. jag har inte haft så mycket problem med hjärtat/hjärtklappningar, men dock alla andra symptom som andnåd,yrsel,stickningar i hela kroppen, rädsla för att förlora kontrollen över sig själv, rädd att dö osv.

det tog ett tag innan de hittade rätt medicin som passade mig bäst och vissa mediciner gjorde mig tusen gånger sämre, så det lär bli en berg o dalbana för dig ifall du bestämmer dig för att ta mediciner. men då du äntligen hittat rätt medicin mår du hur bra som helst.

• I have a kid

3Idag 12:46 | ID: 39076901
    CariDee

okej men jag har endast ont i hjärtat stickningar som symptom å rädd att dö.. men inte nå yrsel eller domningar... det har jag tränat bort sisst jag hadde panikångest..

• stockholmsmamman

Men snälla!!! Dumpa alla piller, ni vill väl inte bli slav under droger för att fungera normalt och må bra?! Ångest och panikångest är syptom på psykisk åkomma, ex stress, oro, gamla minnen osv våga gå i terapi och bli lycklig, ta hand om er själva och era barn genom att satsa på en god inre känsla som inte är konstgjord!

När inte psyket tillåts att släppa fram de känslor som behöver kännas så lagras de i kroppen och kommer fram som fysiska besvär med allt från vanlig huvudvärk till hjärtklappning, ångestatacker och i värsta fall psykos, sök efter en god terapeut du litar på och våga ta hand om dig!

• I have a kid

stockholmsmamman

jag går i tearapi började igeni tisdags efter över 1års uppehåll för att jag blev frisk förklarad.

men om man inte haft panikångest attacker så ska man inte snacka som om man vet vad det handlar om har du själv haft det?

Har du haft så mkt stickningar i hjärtat å räddsla för att dö att du knappt vågat gå ut bland folk??

HAr du varit så yr och haft avdomnade ben att du inte kunnat röra dig blivit sittande mitt på stan på golvet i en affär??

Har du mått så dåligt av känslan att förlora kontrollen att du inte velat leva, Och skurit dig djupt i armarna?

allt jag skrev ovan det har jag gjort/varit med om. Och då hadde jag ingen medicinering, det kan ta väldigt lång tid innan man får en samtals kontakt på psykiatrin iaf här där jag bor. Så därför så kam medicinerig var räddningen på en persons liv.

och man kan inte få psykoser av panikångest eller ångest.

psykoser får man endast iaf man har det i släkten eller är drogmussbrukare. enligt min psykolog på m enheten.

• ängelfrånhelvetet
    I have a kid skrev 2008-12-11 20:22:05 följande:
    stockholmsmammanjag går i tearapi började igeni tisdags efter över 1års uppehåll för att jag blev frisk förklarad.men om man inte haft panikångest attacker så ska man inte snacka som om man vet vad det handlar om har du själv haft det?Har du haft så mkt stickningar i hjärtat å räddsla för att dö att du knappt vågat gå ut bland folk??HAr du varit så yr och haft avdomnade ben att du inte kunnat röra dig blivit sittande mitt på stan på golvet i en affär??Har du mått så dåligt av känslan att förlora kontrollen att du inte velat leva, Och skurit dig djupt i armarna? allt jag skrev ovan det har jag gjort/varit med om. Och då hadde jag ingen medicinering, det kan ta väldigt lång tid innan man får en samtals kontakt på psykiatrin iaf här där jag bor. Så därför så kam medicinerig var räddningen på en persons liv.och man kan inte få psykoser av panikångest eller ångest.psykoser får man endast iaf man har det i släkten eller är drogmussbrukare. enligt min psykolog på m enheten.
    du har helt rätt i det du säger, Förutom det din psykolog säger... vem som helst kan få psykoser... behöver inet finnas någon egentlig orsak till det heller.. det bara kommer..
  • I have a kid

ängelfrånhelvetet
    hmmm
    varför ljuger hon om det????

hur går det till???

alltså om man inte tar tabl dvs??

• ängelfrånhelvetet

en psykos bara kommer. typ som att det bara säger PANG, så finns det där...

om bara ser om ex, finns ju såååå många som fått tex förlossningspsykos, och de jag känner som haft det, de har haft fullt frisk släkt och aldrig tagit droger...

vet inte varför hon ljuger om det, men kan vara så att hon gör det för att kanske få dig att bli lite lugnare och inte oroa dig...

• I have a kid

ängelfrånhelvetet

okej... kan ligga nått i det.. Hon har gett mig total förbud att sitta å läsa om sjukdommar på internet...

jag tror alltid det värsta på minsta lilla symptom.. men sobril var ingen bra ide..blev höög mår illa av dom å känner mig flummig.. så dom ska jag inte ta någet mer..

fortsätter istället med dom jag började med för 2 dagar sen mot ångest paroxetin bara hoppas att det inte är dom jag mår pyton av,,, sen jag var gravid så har jag blivit asa känslig mot tabl...

nyfiken hur och vad gjorde dom som hadde flossnings psykos??

• vemstyrdittliv

www.vemstyrdittliv.blogg.se

Hej. Jag har också panikångest. Och har haft det i ett år tillbaka nu..
    Detta är det svåraste jag någonsin fått gå igenom.
    Jag äter sertralin 50mg om dagen och går till en beteendevetare.

Jag började skriva en blogg om det,  för när jag först fick veta att det var panikångest jag hade så kände jag mig så ensam,.. Och vill inte att någon annan ska känna så.
    Det är inte så att jag har alla svar. Men de jag vill förmedla i min blogg är att det finns flera. Och det hjälper genom att prata om de. Jag tror inte på att de räcker med att ta ett piller så blir det bättre efter de.
    Man måste prata och träna för att bli av med det. Gå in och kika på min blogg och skriv om ni har nå frågor eller egna tips för att hjälpa..

Lycka till./     vemstyrdittliv.blogg.se

• I have a kid
    vemstyrdittliv skrev 2014-01-28 21:23:51 följande:
    www.vemstyrdittliv.blogg.se

Hej. Jag har också panikångest. Och har haft det i ett år tillbaka nu..
    Detta är det svåraste jag någonsin fått gå igenom.
    Jag äter sertralin 50mg om dagen och går till en beteendevetare.

Jag började skriva en blogg om det,  för när jag först fick veta att det var panikångest jag hade så kände jag mig så ensam,.. Och vill inte att någon annan ska känna så.
    Det är inte så att jag har alla svar. Men de jag vill förmedla i min blogg är att det finns flera. Och det hjälper genom att prata om de. Jag tror inte på att de räcker med att ta ett piller så blir det bättre efter de.
    Man måste prata och träna för att bli av med det. Gå in och kika på min blogg och skriv om ni har nå frågor eller egna tips för att hjälpa..

Lycka till./     vemstyrdittliv.blogg.se
    Hej! Tack men jag är HELT fri från panikångest sen januari 2009 :)  tar inga tabletter vart av med ångesten när jag började hantera den utan läkemedel
  • lots 67

Hej du kan prova med Saroten. 10Mg och uppåt det beror hur dålig du är.

• PeterQ

Hej,

Läs boken The UltraMind Solution: Fix Your Broken Brain by Healing Your Body First - The Simple Way to Defeat Depression, Overcome Anxiety, and Sharpen Your Mind av Mark Hayman.

Riktigt bra bok även om jag inte håller med om precis allt. Har hjälpt mig mycket med depression, ångest och allt möjligt. 

Handlar om att leva ett sunt liv, ta hand om sin kropp och olika strategier för att få den att fungera optimalt.

Mycket läsvärd.

Kolla upp den.

//Peter

• Krascha

Xanor och valium är bäst mot ångest. Tror inte på att det finns något annat sätt faktiskt. Terapi funkar inte på många och vården hatar folk som kostar pengar.

Man får helt enkelt anpassa livet efter ångesten!

Svar på tråden jag behöver hjälp ???? ångest===??? panikångest ???