Tvättar ni bebisens kläder först?
Hej..
När ni har köpt kläder till er bebis som ska komma. Tvätta ni dom innan ni ska använda dom?
Hej..
När ni har köpt kläder till er bebis som ska komma. Tvätta ni dom innan ni ska använda dom?
jag har 2 barn o ska ha 3:e närsom helst. I början har jag alltid tvättad nya kläder innan användning, men sen har jag slarvat mer o mer ju äldre barnen blivit. Det har bla berott på att vi ett tag bodde så vi hade 7 trappor ner till tvättstugan utan hiss o hade inte plats för tvättmaskinen i lägenheten. Nu har vi dock flyttat o har tvättmaskin så det är lite smidigare att tvätta :P
Men ju fler barn man får, ju äldre dom blir, ju slarvigare blir jag :P Men första tiden tvättar jag självklart bebiskläderna o då med parfymfritt tvättmedel o sköljmedel för att vara på den säkra sidan innan jag sedan övergår till vanligt! oj vad långt mitt inlägg blev =P
tvättar bebisens och storebrors kläder innan de används.. Men inte mina egna,
Jag har alltid tvättat sonens kläder innan han använder dem - slarvar dock med mina egna...
Kan man få ur kemikalierna ur kläderna genom att bara handtvätta plagget? Jag har ingen tvättmaskin i lägenheten och har jag då nyss haft tvättstuga och får eller köper ett nytt plagg så kan det ju ta över en vecka innan jag får möjlighet att tvätta det i maskin.
Jag skulle inte kunna använda nya kläder handdukar eller sängkläder utan att tvätta dem först! Det luktar ju apa av nya saker...
Jag är själv allergisk mot vissa typer av stärkelse som kan finnas i kläder, vet hur obehagligt de är när jag själv inte tvättat vissa kläder och fått små röda utslag på hela kroppen som kliar och svider! Så tvättar hellre en gång ifall ifall!
Japp tvättar alla kläder innan användning, utom ytterplagg till oss vuxna. Men usch, man vet ju inte vilka äckliga människor som tagit i kläderna innan.
Tvättat alla bebiskläder 2ggr, nallar och kuddar med. Grumme parfymfritt. Till oss tvättar jag alltid underkläder och lakan.
Absolut. Det finns rester av alla möjliga medel i fabriksnya kläder. De kan även ha varit utsatta för både avgaser under transport och kladdiga händer, ramlat i backen osv...