Tvättar ni bebisens kläder först?
Hej..
När ni har köpt kläder till er bebis som ska komma. Tvätta ni dom innan ni ska använda dom?
Hej..
När ni har köpt kläder till er bebis som ska komma. Tvätta ni dom innan ni ska använda dom?
Ninnis75 skrev 2008-12-10 22:03:53 följande:
En del kemikalier i kläder påverkar fortplantningsorganen.
Jag vill då inte bidra till att min dotter ev får fertilitesproblem.
hej jag undrar ocksa...
Jag ska tvätta alla bebe kläder imorgon, men har 2 plagg jag undrar över en dun akpase och en overall Dom verkar lite jobbiga att tvätta. Skulle ni tvätta det i allafall eller e det ok att inte tvätta dem eftersom det e ytterplagg?
Finns det speciellt baby tvättmedel eller e det bara "vanlig" oparfymerad som gäller?
Kör oparfymerat tvättmedel och allergisköljmedel till alla, även om vi inte är allergiska.
HannaS83 skrev 2008-12-10 23:44:50 följande:
HannaS83 skrev 2008-12-10 23:44:50 följande:
Har inte läst hela tråden.
Tvättade alltid min sons kläder innan användning fram till han var ca 2 år. Då slutade jag med det. Tror det var det andra plagget som jag inte tvättade innan användnig som han blev helt utslagen från magen ner till anklarna. Byxor från Lindex var det. Tillverkade i Bangladesh. Jobbar på småbarnsavdelning där det oxå finns ett par barn som reagerat på Lindex byxor. Ska tillägga att jag älskar Lindex barnkläder och köper fortfarande nästan alla barnkläder där. Tvättar bara dom först + alla andra nya kläder.
ja, jag tvättar alltid kläder innan de används, till bebisen , till barnen och till oss vuxna.
Jag har också tvättat allt jag köpt till bebisen.... i Neutrals tvätt & skölj medel....
Jag läste att det är kläder som är närmast kroppen som man bör tvätta.Kemikalier kan ge hudbesvär på bebisen men jag tror förutom det att man ska försöka ta det lite soft bebisen dör lixom inte om man inte tvättar allt. Själv tvättar jag alla kroppsnära plagg men inga overaller lite måtta får det vara.