Tvättar ni bebisens kläder först?
Hej..
När ni har köpt kläder till er bebis som ska komma. Tvätta ni dom innan ni ska använda dom?
Hej..
När ni har köpt kläder till er bebis som ska komma. Tvätta ni dom innan ni ska använda dom?
Naturligtvis menar jag nya kläder. Även jag tvättar använda, smutsiga kläder
Jag är själv allergisk mot de flesta nya kläder (får utslag över hela kroppen), så jag har tvättat de få bebisplagg jag köpt än så länge.
Känns väldigt dumt att chansa då jag själv är allergisk...
Tvättar alltid nya kläder, även om det är till oss.
Till babyn nu tvättar jag i oparfymerat.
Detta även för att få bort kemikalier som finns på nya kläder o som kan utlösa allergi.
Men även för att vi är överkänsliga mot parfymer.
Man kan inte, och ska inte skydda sina barn mot allt. Tror oxå att lite skit rensar magen.Men, det är skillnad på damm från golvet hemma, och alla kemikalier i kläder. Har inte heller koll på vad som finns i maten, men inbillar mig att man kommer ganska långt på att försöka handla ekologiskt och undvika halvfabrikat. En sådan enkel grej som att tvätta kläder, det gör jag gärna, utan att behöva kalla mig curlingförälder.
Ja tvättar alltid alla nya kläder oavsett vem dom är till!
La Lola skrev 2008-12-11 13:56:26 följande:
Sibeb skrev 2008-12-11 13:42:59 följande:
jag ska tvätta innan.
Råkade själv ut för en kraftig allergisk reaktion med nässelutslag över heeela kroppen av jeans för några år sedan.
Det var hemskt!! klåda och feber.
Nej jag kommer inte tvätta nya kläder innan. Frågade min mamma om det där och hon hade då aldrig hört talas om något liknande. Kanske var det inte lika farliga kemikalier på 70-talet eller så är vi mer upplysta nu. Vet inte. Men jag tror det hela är lite överdrivet. Får mitt barn utslag kommer jag naturligtvis testa om det hjälper att tvätta kläderna först.
Jag har nog ärligt talat ALDRIG tvättat ett plagg innan det ska användas i hela mitt liv...=)
Ciao! Jag vet av egen erfarenhet, köpte mig ett linne på jc som jag inte tvättade innan användning och jag fick hemskt mycket utslag på magen just för att jag inte tvättat.
Efter det tvättar jag alltid nya kläder oavsett.
man bör tvätta alla kläder man har nära inpå kroppen. det är väldigt mycket kemikalier och mycket smutsiga kläder man har på sig annars. Tänk på vart dom varit ända från början till ni köpt dom..