Tvättar ni bebisens kläder först?
Hej..
När ni har köpt kläder till er bebis som ska komma. Tvätta ni dom innan ni ska använda dom?
Hej..
När ni har köpt kläder till er bebis som ska komma. Tvätta ni dom innan ni ska använda dom?
Jag tror alla tycker som du LaLola vad gäller lukten sen vad som är bra el dåligt kan man undra.Jag tror inte bebisen blir mindre känslig oavsett för även om t.ex använder tvättmedel som sägs vara parfymfri så är det kemikalier så hur man än vänder sig har man baken baktill. Nåja. Thats it..
Jag tvättar alla kläder...
Tvätta alla kläder; hur svårt kan det vara? Håller med om att de ju ändå måste kunna tvättas, vill väl inte att bebben ska åka runt i nerspydd overall? Nej, jag har tvättat allt. Och så jobbigt är det inte heller, mest mysigt! Kör på VIA sensitive tvättmedel och Comfort sensitive sköljmedel. Så blir tvätten mjuk o fin men luktfri (nya kläder stinker och det vill jag inte att min lilla bebbe ska ligga och dra in i lungorna). Säkert inte du heller. Ha så kul
Ja, alltid.
Lite överdrivet att tvätta overaller tycker jag........
Hmmm....
Jag har inte tänkt att tvätta nya kläder till mitt barn, om de inte luktar konstigt eller känns konstiga. Tycker att det kan kännas lite överdrivet, om barnet inte har väldigt känslig hud.
Jag tror att detta överbeskyddande faktiskt kan orsaka överkänslighet, på samma sätt som jag tror att "lite skit rensar magen", dvs jag slänger inte alltid den mat jag råkar tappa på golvet mm.
Låter kanske som jag är snuskig och slarvig och att jag inte tänker på mitt barns bästa, men det gör jag. Tänk på att man inte får reda på en persons hela personlighet genom ett sådant här litet inlägg