• Fridapida

Smink smink smink!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi föregående tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m36118235.html

Mitt tips den här omgången är Urban Decays ögonskuggor! Jag köpte deras Box of shadows och kvalitén på skuggorna är fantastisk. En del är krämiga en del lite torra, men alla är pigmentrika. Jag kommer definitivt prova fler av Urban Decays ögonskuggor.

Mitt andra tips är ett nygammalt. Jag har nu varit ute och virrat i mascaradjungeln snart ett år. Jag förstår inte varför. Jag hade en kanonmascara, varför lägger jag pengar på andra trots att jag är nöjd med Max Factors Masterpiece (både orginal och max)? Jag fullständigt älskar denna mascara. Så nu kommer jag hålla mig till denna (ett tag).

Jag bloggar också... kolla gärna in.
    www.svalmarkskan.blogg.se
    Här är det mycket FOTD men ibland lite annat, men det är alltid skönhetsrelaterat.

Så nu kör vi igen!

• Svar på tråden Smink smink smink!
  • maddie3

Phantera skrev 2009-01-28 23:18:48 följande:

Lookilooki i min blogg!! phantera.blogg.seNågon som är avis? Har visserligen inte testat än...men bra sugen är jag!
    Grattis till vinsten :)
  • Linny

När jag började hänga i tråden så använde jag nog bara brunt Så man blir inspirerad här!

Något som förstorar och "öppnar upp" blicken är när man lägger en vaniljfärgad (EJ VIT!!) kajal på tårranden. Det får små ögon att se större ut. 
    En ljus skugga på hela ögonlocket och en mörkare i ytterkant och upp i globlinje. Om du inte vill att ögonen ska se mindre ut så bör du kanske inte rama in så mycket med mörk eyeliner, speciellt inte på tårranden, eller ha sotat. Men jag tror de flesta passar i det, stora som små ögon, i och för sig..
    Duckan74 skrev 2009-01-29 09:40:43 följande:
    Fridapida, kikade lite i din blogg och du sminkar dig verkligen jättefint. Kul att ni använder så mycket färg. En annan är ju rätt fast i grått och brunt. Jag har väldigt små ögon som ligger djupt in, det blir m.a.o inte så mycket ögonlock att måla på för mig. Nåt tips om jag lägger skuggorna bäst för att ändå förstora mina ögon samt se välmejkad ut, till fest?
  • trolltyg

Phantera: GRATTIS gud vad kul, ser fraqm emot en recension sedan

LMK: Snyggt, men det blir det alltid för dig

Trollsanna: Gillade din sminkning också men synd att kameran k*kar ur.

Linny: Säger som övriga talare, oförskämt snygg för en nyföderska som sover skit

Fridapida: Läcker färg, beställde en matt UD skugga som jag fick igår och den var superbra men nu blir jag sugen på en metallisk också. Typiskt, har redan spenderat massor massor med pengar denna månad på smink.

Melvin 051219 och Ian 071127
  • Duckan74

Vaniljfärgad kajal har jag och som du beskriver sotning och dyl gör jag på ett ungefär så då är jag på rätt väg!

• Linny

Trolltyg: Hihi, tack Tur det finns lite smink. Men det blir inte så många nya sminkningar utlagda nu. Orkar inte riktigt prova nya grejer just nu, när jag knappt sover något och ammar hela dagarna. Men en sminkning blev det ju i galleriet i alla fall. Kollar på era så länge!

• filiduttan

nu har jag en fråga som säkert redan ställts men vart kan man köpa större burkar att blanda ihop foundation i? Alltså sånna där med håll.... åh ni fattar jag har flera från everyday minerals jag skulle vilja prova blanda ihop men behöver en stor burk att göra det i?

• LMK

filiduttan skrev 2009-01-29 12:58:08 följande:

nu har jag en fråga som säkert redan ställts men vart kan man köpa större burkar att blanda ihop foundation i? Alltså sånna där med håll.... åh ni fattar jag har flera från everyday minerals jag skulle vilja prova blanda ihop men behöver en stor burk att göra det i?
    Jag har för mig att Everyday Minerals säljer tomma burkar.
  • filiduttan

LMK skrev 2009-01-29 13:13:34 följande:

filiduttan skrev 2009-01-29 12:58:08 följande:
    Jag har för mig att Everyday Minerals säljer tomma burkar.
    ser inga på sidan, bara skålar och en burk med puffsvamp,.,, måste glo en gång till
  • LMK

filiduttan skrev 2009-01-29 13:21:44 följande:

ser inga på sidan, bara skålar och en burk med puffsvamp,.,, måste glo en gång till
    Jag kan ha fel...
    Annars så brukar det säljas lösa burkar där man kan köpa pigmentprover. PureLuxe har: pureluxecosmetics.com/page12.html Skrolla ner lite så har du olika storlekar att välja mellan.
  • Fluffguf
    filiduttan skrev 2009-01-29 12:58:08 följande: Jag har för mig att Everyday Minerals säljer tomma burkar.
    De har sålt innan iaf, jag har en därifrån.
Svar på tråden Smink smink smink!