• Fridapida

Smink smink smink!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi föregående tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m36118235.html

Mitt tips den här omgången är Urban Decays ögonskuggor! Jag köpte deras Box of shadows och kvalitén på skuggorna är fantastisk. En del är krämiga en del lite torra, men alla är pigmentrika. Jag kommer definitivt prova fler av Urban Decays ögonskuggor.

Mitt andra tips är ett nygammalt. Jag har nu varit ute och virrat i mascaradjungeln snart ett år. Jag förstår inte varför. Jag hade en kanonmascara, varför lägger jag pengar på andra trots att jag är nöjd med Max Factors Masterpiece (både orginal och max)? Jag fullständigt älskar denna mascara. Så nu kommer jag hålla mig till denna (ett tag).

Jag bloggar också... kolla gärna in.
    www.svalmarkskan.blogg.se
    Här är det mycket FOTD men ibland lite annat, men det är alltid skönhetsrelaterat.

Så nu kör vi igen!

• Svar på tråden Smink smink smink!
  • Albin 080509

jag har tänkt att testa på mineral foundation...väljer emellan ELF och Mineminerals....ELF e ju billigast...är dom bra??

Mamma till Albin
  • Linny

Hej på er tjejer Smygläser här inne men har inget spännande att bidra med just nu. Sminkningarna är enkla och oftast med muffin samt grå el. brun skugga i globlinjen. Orgasm på kinderna och så mineralfoundation osv förstås. Men inte massa kul färger på skuggorna..

Jätteglad över att jag köpte Poppy (läppstift från MUS) och Golden purple (läppenna från MUS). Jättefina ihop och väldigt snyggt till mina färger och till Orgasm..
    I förrgår lyckades jag tappa min Muffin i golvet så den blev till pulver. Den var nästan helt ny Orkade inte ge mig på att laga eller nåt, så jag köpte mig en ny istället. Köpte en Vanilla också. När jag hänger i lekparken och så, är det inte alltid jag vill ha nåt skimrande eller glittrigt på mig, utan en enkel matt skugga. Denna är perfekt att kombinera med mörkare matt skugga för en "naturligare look".
    Hoppas allt är bra med er
  • Fridapida

Albin 080509 skrev 2009-02-24 10:11:09 följande:

jag har tänkt att testa på mineral foundation...väljer emellan ELF och Mineminerals....ELF e ju billigast...är dom bra??
    Jag har inte provat någon av dem... men jag har hört mer om mineminerals och det mesta har varit bra. Minns inget specifikt nu.
  • Fridapida

Linny skrev 2009-02-24 10:15:54 följande:

Hej på er tjejer Smygläser här inne men har inget spännande att bidra med just nu. Sminkningarna är enkla och oftast med muffin samt grå el. brun skugga i globlinjen. Orgasm på kinderna och så mineralfoundation osv förstås. Men inte massa kul färger på skuggorna..
    Jätteglad över att jag köpte Poppy (läppstift från MUS) och Golden purple (läppenna från MUS). Jättefina ihop och väldigt snyggt till mina färger och till Orgasm..

I förrgår lyckades jag tappa min Muffin i golvet så den blev till pulver. Den var nästan helt ny Orkade inte ge mig på att laga eller nåt, så jag köpte mig en ny istället. Köpte en Vanilla också. När jag hänger i lekparken och så, är det inte alltid jag vill ha nåt skimrande eller glittrigt på mig, utan en enkel matt skugga. Denna är perfekt att kombinera med mörkare matt skugga för en "naturligare look".

Hoppas allt är bra med er
    Hej där "främling"

Min muffin är faktiskt slut. Jag trodde aldrig att det skulle ske... men det är den. Så jag ska också köpa en ny. Då kommer det nog ramla ner lite mer. Har inte köpt ngt på MUS på länge.
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2009-02-24 19:17:45 följande:
    Linny skrev 2009-02-24 10:15:54 följande: Hej där "främling" Min muffin är faktiskt slut. Jag trodde aldrig att det skulle ske... men det är den. Så jag ska också köpa en ny. Då kommer det nog ramla ner lite mer. Har inte köpt ngt på MUS på länge.
    Imponerande, jag har aldrig tagit slut på en ögonskugga Kanske för att jag har sådär en 200 att växla mellan, men ändå
  • Fridapida

Fluffguf skrev 2009-02-24 19:20:01 följande:

Imponerande, jag har aldrig tagit slut på en ögonskugga Kanske för att jag har sådär en 200 att växla mellan, men ändå
    Jag vet vad du menar. Men muffin köpte jag för måååånga år sedan nu. Måste tänka... Det är nog fyra år sedan. Om inte mer. Och den har jag använt, om inte varje dag så minst ett par ggr i veckan. Det är bra livslängd på de där!
  • maddie3

Idag satt jag och blädrade i Yves Rochers nya katalog och hitta en massa nya skuggor...massor av härliga vår o sommar färger. Är det någon som testat deras skuggor???

Blev så sugen på att beställa, inte för att jag egentligen behöver några mer skuggor men de nya färgerna är såååå fina.

• Fridapida

maddie3 skrev 2009-02-24 19:48:57 följande:

Idag satt jag och blädrade i Yves Rochers nya katalog och hitta en massa nya skuggor...massor av härliga vår o sommar färger. Är det någon som testat deras skuggor??? Blev så sugen på att beställa, inte för att jag egentligen behöver några mer skuggor men de nya färgerna är såååå fina.
    Jag har aldrig provat, så om du gör det bölir det kul att höra vad du tycker om dem.
    Men visst får man sommarlängtan nu när alla vår och sommarkollektioner finns i affärerna. Både när det gäller kläder och smink.
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2009-02-24 19:41:44 följande:
    Fluffguf skrev 2009-02-24 19:20:01 följande: Jag vet vad du menar. Men muffin köpte jag för måååånga år sedan nu. Måste tänka... Det är nog fyra år sedan. Om inte mer. Och den har jag använt, om inte varje dag så minst ett par ggr i veckan. Det är bra livslängd på de där!
    Ja man får jobba på om man ska ta slut på dem De är väldigt prisvärda om man ser till livslängden! Muffin är en av mina favoriter också, jag köpte den bara för att så många här i tråden gillar den, och den är verkligen användbar, passar till allt
  • Fridapida

Oj... OM man funderar på att operera sig i ansiktet så tänker man nog om både en och två gånger när man ser Linda Rosing. Hjälp... hon ser ju riktigt märklig ut när hon pratar. Haha! Vilka läskiga läppar... Undra om hon gör av med ett läppglans i veckan, ser väldigt kladdigt ut. Yack! (varför tittar jag...)

Svar på tråden Smink smink smink!