• Fridapida

Smink smink smink!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi föregående tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m36118235.html

Mitt tips den här omgången är Urban Decays ögonskuggor! Jag köpte deras Box of shadows och kvalitén på skuggorna är fantastisk. En del är krämiga en del lite torra, men alla är pigmentrika. Jag kommer definitivt prova fler av Urban Decays ögonskuggor.

Mitt andra tips är ett nygammalt. Jag har nu varit ute och virrat i mascaradjungeln snart ett år. Jag förstår inte varför. Jag hade en kanonmascara, varför lägger jag pengar på andra trots att jag är nöjd med Max Factors Masterpiece (både orginal och max)? Jag fullständigt älskar denna mascara. Så nu kommer jag hålla mig till denna (ett tag).

Jag bloggar också... kolla gärna in.
    www.svalmarkskan.blogg.se
    Här är det mycket FOTD men ibland lite annat, men det är alltid skönhetsrelaterat.

Så nu kör vi igen!

• Svar på tråden Smink smink smink!
  • lyckligmamma

Vet nån vas Lancome primordiale cell defence är för kräm?

• LMK

mjuik skrev 2009-02-25 17:37:32 följande:

Jag beställde lite Dermalogica-grejer men det finns ju så sjukt mycket att välja på. Köpte ett resekit för normal hud för att testa men vet inte om det är rätt för min hud.Vet inte vad jag ska köpa.Har ni några tips?
    Svårt sånt där. Jag gick på rekommendationer i tråden & vad jag läste mig till på hemsidan. Slog till på Skin Smooting Cream & den är verkligen underbar! Har dock inte provat deras "tyngre" krämer för torr hy, då SSC räcker konstigt nog. Om du har möjlighet att besöka en butik som säljer kan du ju alltid fråga om prover & lite hjälp att hitta rätt. Så har jag oxå gjort. Jättebra!
  • LMK

Phantera skrev 2009-02-26 10:26:10 följande:

Fluffguf skrev 2009-02-25 23:17:55 följande:
    Nej, de skickar bara inom USA och till Kanada.Min man har en kusin i Kanada dock.
    Åh vad bra! Jag funderar på om jag skall be min man kolla med sin amerikanske kollega om han kan "köpa ut" åt mig Vet inte om det är för mycket begärt att skicka honom till Sephora & köpa ID Vill dessutom ha Redken-produkter... Får se hur jag gör....
  • Albin 080509
    LMK skrev 2009-02-26 10:54:29 följande:
    Phantera skrev 2009-02-26 10:26:10 följande: Åh vad bra! Jag funderar på om jag skall be min man kolla med sin amerikanske kollega om han kan "köpa ut" åt mig Vet inte om det är för mycket begärt att skicka honom till Sephora & köpa ID Vill dessutom ha Redken-produkter... Får se hur jag gör....
    är det billigare men redken och id i amerika?
    Mamma till Albin
  • LMK

Albin 080509 skrev 2009-02-26 10:56:44 följande:

Galet mycket billigare!!!
    En burk ID kostar $19 (typ 170kr) En flaska Redken Schampoo kostar $13 (typ 117kr). Fast det klart, dollarn har ju stigit en del nu mot förra våren, men det är fortfarande över halva priset mot här.
  • mjuik

Får väl gå och kolla med någon som har koll vad jag ska köpa.
    Dermalogica finns väl på Åhlens city?

• LMK

mjuik skrev 2009-02-26 11:29:20 följande:

Får väl gå och kolla med någon som har koll vad jag ska köpa. Dermalogica finns väl på Åhlens city?
    Absolut! Tjejjen som brukar jobba där (lång, mörkhårig) är väldigt hjälpsam. Hoppas du hittar rätt grejor!
  • Albin 080509
    LMK skrev 2009-02-26 11:27:30 följande:
    Albin 080509 skrev 2009-02-26 10:56:44 följande: Galet mycket billigare!!! En burk ID kostar $19 (typ 170kr) En flaska Redken Schampoo kostar $13 (typ 117kr). Fast det klart, dollarn har ju stigit en del nu mot förra våren, men det är fortfarande över halva priset mot här.
    oj vilken skillnad..synd att man inte känner någon där
    Mamma till Albin
  • Phantera

Albin 080509 skrev 2009-02-26 10:56:44 följande:

Jag jämförde en produkt på bareescentuals.com och på lookfantastic.com och skillnaden var nästan exakt 100 kr!!!
    Det blir ev. lite tull och grejjer från USA till Kanada och sen vidare till Sverige + frakten då...

När jag beställt från lookfantastic (två gånger tror jag det är) har paketen varit väl packade och tagit lite plats trots innehållet och jag har inte åkt på något tull.
    Paketet har sett anonymt ut och jag tror det kan vara avgörande ibland också ifall det blir tull eller inte.
    Eller behöver man inte betala tull inom EU?

Från strawberrynet har jag alltid fått betala tull. Men de skickar ju från Hong Kong.
    Fast de pengarna får man ju tillbaka!

Strawberrynet hade dock dåligt utbud på ID just nu tycker jag. Kikar där ganska ofta för att jämföra med olika sidor.

Hm...ska nog göra en beställning på Clinique."
    Var hittar man billiga sådana grejjer? Typ en Dramatically Different Moisturising Gel". (Kostar 325 kr för 125 ml pumpflaska på strawberrynet).
    Är den bättre än "Moisture Surge Extended Thirst Relief" ? Den är ju drygare...men betydligt dyrare.
    Eller kanske Moisture On Cal kanske man skulle prova. Den kan man ha både dag och natt...Hm...*beslutsångest*
Svar på tråden Smink smink smink!