• Fridapida

Smink smink smink!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi föregående tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m36118235.html

Mitt tips den här omgången är Urban Decays ögonskuggor! Jag köpte deras Box of shadows och kvalitén på skuggorna är fantastisk. En del är krämiga en del lite torra, men alla är pigmentrika. Jag kommer definitivt prova fler av Urban Decays ögonskuggor.

Mitt andra tips är ett nygammalt. Jag har nu varit ute och virrat i mascaradjungeln snart ett år. Jag förstår inte varför. Jag hade en kanonmascara, varför lägger jag pengar på andra trots att jag är nöjd med Max Factors Masterpiece (både orginal och max)? Jag fullständigt älskar denna mascara. Så nu kommer jag hålla mig till denna (ett tag).

Jag bloggar också... kolla gärna in.
    www.svalmarkskan.blogg.se
    Här är det mycket FOTD men ibland lite annat, men det är alltid skönhetsrelaterat.

Så nu kör vi igen!

• Svar på tråden Smink smink smink!
  • Kajsan
    filiduttan skrev 2009-02-21 08:41:03 följande:
    Kajsan: jag har aldrig fått tull på under 50 dollar, ibland klarar sig ännu dyrare... om man ber företaget/avsändaren skriva commercial sample eller liknande på tull-lappen :P ibland är dom villiga skriva ner värdet också *visslar*
    Jag tycker jag alltid åker på , det senaste året ivarjefall Och jag handlar rätt mycket från USA.
    Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • cherryblossom

Hej hej
    Nu har jag smugit runt här i tråden och tänkte "komma ut"
    Är 30 och har precis upptäckt hur kul det är med smink :)
    För att vara nybörjare så är jag rätt nöjd med mina resultat än så länge. Jag har ljus hy, blå ögon och svartfärgat hår
    Har ögonskuggor i rosa,lila,brunt, orange, en grön alla från MUS och grönt från Isadora. Jag vill tillägga att jag använder MUS muffin en del :)
    Var på sminkning på MUS igår och lärde mig mkt. Jag använder inte foundation, funkar bra med rouget ändå tycker jag.
    Dock har jag bara 1 "sminkning stil" och det är att lägga bas, ljust i innevrån, någon mellanting i mitten och så den färggladaste ytterst och en bit upp. Det är den enda stil jag kan *skäms*
    Nu till dagens fråga fick ett infall på H%M idag och köpte en turkos skugga.... kan man göra nåt med den med nån av de andra färgerna jag har?? Och HUR isåfall :) *trög*

• filiduttan

Kajsan skrev 2009-02-21 12:31:42 följande:

Jag tycker jag alltid åker på , det senaste året ivarjefall Och jag handlar rätt mycket från USA.
    vad trist :( går ditt paket in via Malmö kanske? Tullen där är jävligare än den i Sthlm Min man köper mkt från både Hong Kong och USA och alla paket som går via Skåne har fastnat men inget via Sthlm *fniss* kanske har med det att göra, han svär ganska mkt här hemma.... dels för att det kan ta TID få ut sitt paket... ibland har det suttit fast i flera veckor för honom (han köper iofs inte smink)
  • Fluffguf
    filiduttan skrev 2009-02-21 22:16:29 följande:
    Kajsan skrev 2009-02-21 12:31:42 följande: vad trist :( går ditt paket in via Malmö kanske? Tullen där är jävligare än den i Sthlm Min man köper mkt från både Hong Kong och USA och alla paket som går via Skåne har fastnat men inget via Sthlm *fniss* kanske har med det att göra, han svär ganska mkt här hemma.... dels för att det kan ta TID få ut sitt paket... ibland har det suttit fast i flera veckor för honom (han köper iofs inte smink)
    Hur vet man vilken tull det går igenom, står det på paketet?
  • filiduttan

Fluffguf skrev 2009-02-21 22:18:57 följande:

Hur vet man vilken tull det går igenom, står det på paketet?
    Min man köper bara saker som spåras.... så han ser via internet hur paketen färdas :-P Han har flera gånger förekommit tullen och ringt dig då han sett att det fastnat.... jag har fått mig många skratt då han svurit, dom har det ganska hektiskt på tullen vill jag lova....
  • Fluffguf

Någon som är bra på läppglans? Jag vill ha ett som blir riktigt blankt, sådär så att det nästan ser ut som vatten på läpparna, några tips?

• Fluffguf
    filiduttan skrev 2009-02-21 22:24:49 följande:
    Fluffguf skrev 2009-02-21 22:18:57 följande: Min man köper bara saker som spåras.... så han ser via internet hur paketen färdas :-P Han har flera gånger förekommit tullen och ringt dig då han sett att det fastnat.... jag har fått mig många skratt då han svurit, dom har det ganska hektiskt på tullen vill jag lova....
    Ahh, då förstår jag Jag har ingen aning om vilken väg mina paket har tagit...
  • Fridapida

cherryblossom skrev 2009-02-21 19:41:32 följande:

Hej hejNu har jag smugit runt här i tråden och tänkte "komma ut" Är 30 och har precis upptäckt hur kul det är med smink :)För att vara nybörjare så är jag rätt nöjd med mina resultat än så länge. Jag har ljus hy, blå ögon och svartfärgat hår Har ögonskuggor i rosa,lila,brunt, orange, en grön alla från MUS och grönt från Isadora. Jag vill tillägga att jag använder MUS muffin en del :)Var på sminkning på MUS igår och lärde mig mkt. Jag använder inte foundation, funkar bra med rouget ändå tycker jag.Dock har jag bara 1 "sminkning stil" och det är att lägga bas, ljust i innevrån, någon mellanting i mitten och så den färggladaste ytterst och en bit upp. Det är den enda stil jag kan *skäms*Nu till dagens fråga fick ett infall på H%M idag och köpte en turkos skugga.... kan man göra nåt med den med nån av de andra färgerna jag har?? Och HUR isåfall :) *trög*
    Välkommen ut eller in, hur du nu vill se det.
    Jag gillar att blanda turkos med muffin. Det brukar bli en jättefin kombination. Men man kan även blanda med andra färger, de man tycker är fina. Tittar u i min blogg har jag turkos ihop med rosa under "barnkalas" i februari 2008 i arkivet.

Sedan det där med stil... ja, man får ju våga prova sig lite fram. Titta i bloggar och tidningar och härma. Det är svårt att gå ifrån det som känns vant och tryggt, men det är kul när man upptäcker vad man kan göra om man vill. Sedan bör det tilläggas... man måste inte köra på massa galna varianter. Man ska göra det man gillar. Den grundvarianten du gör nu är ju ofta grunden i alla sminkningar.
  • cherryblossom

Fridapida: Tack så väldigt mycket
    Oj, rosa och turkos hade jag ingen aning om att man kunde blanda ska strax kolla i din blogg (som jag faktiskt tjuvkikat i innan också hehe)
    Pojkvännen tycker det är kul att jag hittat nåt roligt att göra men han har ingen aning om vbad det kostar/kostat

• trollsanna
    Honey1982 skrev 2009-02-21 12:25:13 följande:
    Bebislängtan82 skrev 2009-02-21 10:32:41 följande: Förutom de som tidigare inlägg skrev: www.hqhair.com (bästa utbudet tycker jag)www.cherryculture.com (ganska dyr frakt)www.kissandmakeupny.com (har bl.a nars)www.limebeauty.com (i.d)www.accessora.se www.satine.sewww.pashion.nuwww.asos.comidag har jag gjort en regnbågssminkning!mayamakeupartist.blogspot.com
    Riktigt läckra sminkningar!

Såg att du också har Vampyre från MUS. Det är verkligen en av mina favoritskuggor.
Svar på tråden Smink smink smink!