Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink smink smink!

Ms Ms Kanga skrev 2008-12-15 18:36:43 följande:
    Jag tycker den funkar bra men den torkade snabbt, efter ca 1 månad känns den lite smulig. Magic Wand pinnen är ju inte helt slät om ni förstorar upp bilden i länken kan ni se att den har spår i toppen så det blir som en miniborste
    Jag förstorade men såg inte bättre... Det var synd att den blev torr så fort anars hade jag nog varit sugen på att prova. MEN nu har jag faktsikt lovat mig själv att inte köpa någon annan mascara än Masterpiece. Inte på ett år. Minst. Eller ett halvår...
  • Fridapida

Fluffguf skrev 2008-12-15 19:22:01 följande:

Jag beundrar att du kan hålla dig till samma, jag har nog aldrig köpt samma mascara två gånger även om jag har varit nöjd, man tror ju alltid att det finns bättre
    [/citat]

Jag är likadan. Jag byter hela tiden. Men Masterpiecen är en anv de få som jag köper igen och igen. Nu har jag varit och snurrat bland Dior o några andra och jag fattar inte varför. Jag har aldrig varit lika nöjd med en mascara som jag är med masterpiecen. Ibland är gräset verkligare inte grönare i en annan sminkdisk.
    Phantera skrev 2008-12-15 19:39:01 följande:
    [citat]
    Fridapida skrev 2008-12-15 19:06:20 följande:
    Har du provat Max Factors 2000 Calorie ?Min svägerska har den och tycker den är jättebra. Hennes fransar var dessutom väldigt fina. Jämnlånga, lagom fylliga och separerade...ja, jättefina helt enkelt.Tänkte om du tycker Masterpiecen är bättre än den i så fall? Så jag vet vilken jag ska testa i första hand...hehe...
    Den har jag faktiskt inte provat. Jag gillar masterpiecen eftersom den ger volym utan att klumpa. Jag gillar att borsten är lagom hård så att den reder ut fransarna om de traslar ihop. Jag gillar både mascaran och borsten.
  • Fridapida

Men vad är problemet??? Varför går det inte att citera tå stycken utan att det blir helt mongo? Hur gör ni som lyckas?

• Fridapida

Luxor skrev 2008-12-15 20:59:58 följande:

Ingen som har tips?
    Oj, missade det där. Jag trodde det hade med ID's mäsrkliga mascara att göra.

Jag måste säga att jag aldrig haft det problemet. Försök att inte trycka med mascaran mot ögonlocket för mycket. Jag har i stort sett alltid kajal/eyeliner utmed fransarna så om jag får lite mascara på ögonlocket så syns inte det. Men jag gör så som jag beskriver ovan. Jag "gnuggar" med borsten mot fransraden nedifrån, inte framifrån. Inte så lätt att förklara.

Bra att du puffar för din fråga. Det är lätt att man missar inlägg.
  • Fridapida

Luxor skrev 2008-12-15 21:25:35 följande:

Tack för ditt svar. Tror jag förstår vad du menar, men... att "gnugga" borsten underifrån går bra, det är när jag ska få färg på "ovandelen" av fransarna som det ställer till sig. Men ska prova lite olika tekniker de kommande dagarna, eyeliner är ju smart att använda. Hmm trodde att man kunde applicera mascara efter många års användande
    Om jag målar på ovansidan av fransarna så gör jag det allra först. Då kan man dra dem nedåt för att sedan böja upp dem när man målar undersidan. Jag brukar iofs inte ofta måla på ovansidan just för att det lätt bara blir kladdigt. Men det är ju en smaksak.
  • Fridapida

chibaby skrev 2008-12-17 01:04:49 följande:

Här kommer en ny in i tråden.Har haft ett makeup intresse under ett flertal år nu och min svaghet är minst sagt ögonskuggor och gärna glittrande sådana.Ser att ni diskuterat toners, personligen har jag tyvärr aldrig hittat ett bra ansiktsvatten. Alla jag prövat har varit för parfymerade samt att det känts som att jag snarare har smutsat ned mitt rengjorda ansikte av att lägga på ansiktsvattnet än skyddat det.Fridapida; Jag snabbkollade in din blogg och dina senaste sminkningar faller mig verkligen i smaken. Sjukt snygga färger!. Själv lägger jag upp EOTD's lite nu och då men jag är sååå dålig på att få till bra bilder!
    Tack
    Visst är det svårt att få bra bilder! Jag kan få ta ganska många innan det blir någon som är användbar. Var lägger du upp bilder? Här på FL eller har du blogg? En länk kanske...

Jag gillar Deramlogicas multi activ toner, den är helt parfymfri och sprayas på.
  • Fridapida

Oj nu är det låg aktivitet i tråden! Julen tar all tid.

Hoppas att ni hinner koka skinka, baka pepparkakor, städa huset, slå in paket och dansa en sväng runt granen. Själv längtar jag tills julafton så att jag får äta Janssons frestelse!

• Fridapida

trollsanna skrev 2008-12-17 15:33:58 följande:

chibabyVälkommen hit!Jag jobbar rätt intensivt just nu så det blir inte att skriva så mycket men idag har jag faktiskt uppdaterat bloggen så dagens ''make'' finns där.trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Kul att du hinner med att lägga ut en fin bild iaf
  • Fridapida

chibaby skrev 2008-12-17 08:59:33 följande:

Svar på #79
    Jo jag har en blogg, dock ingen sminkblogg utan en mer "allmän" :) Har väl varit lite dåligt med EOTD's under graviditeten, min passion för smink har blivit lidande under alla dessa hormonsvängar men jag har gjort slag i saken och beställt massa nya verktyg och produkter så jag hoppas att intresset kommer tillbaka! Jag tycker åtminstone fortfarande om att titta på sminkningar som andra gjort :)Dermalogica säger du, det skall jag lägga på minnet! Jag borde inhandla toner, face mist och åtminstone prova blend & fix som du skriver om på bloggen i bland - jag har varit lite nyfiken på det ett tag.Har nu beställt hem smink från två oprövade märken. Taylor Made Minerals som anlände igår och som jag bara hann måla lite på handen med - men OJ så fina och bra dom verkar vara! och så väntar jag på en försändelse från e.l.f :)Har tidigare egentligen Bara haft produkter från MUS i en massa år men senaste året har jag provat Everyday minerals & Barry M.
    Men länka!

UD är kanske inte direkt billigt men jag gillar faktiskt dem starkt.

Köp inte blend and fix... hade jag vetat att det är vaselin med konserveringsmedel hade jag inte gjort det utan köpt vaselin istället. Så köp det mycket billigare vaselinet.

Kul med att prova lite nya märken. Vi får kanske se lite bilder?
Svar på tråden Smink smink smink!