Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink smink smink!

PolarnOPyret skrev 2009-01-06 11:45:52 följande:

Har suttit och försökt kolla vilka make-up borstar/penslar jag ska köpa. Ska jag köpa ett set eller köpa dom en och en?Vilket märke?Nån som vet vad kicks bortar/penslar kostar t.ex? Står inget pris på deras hemsida.Vilka bortar är "viktigast" att ha?Hjälp mig i denna djungel ni som kan... =)
    Det är en liten djungel! Jag älskar japonesques borstar. Finns på eleven.se. De är riktigt dyra men jättebra. Kostar ca 150 kr för en ögonskuggepensel. I affär så gillar jag FACEs borstar bättre än Makeupstores. De på Kicks har jag inte provat, men de kostar väl från en knapp hundring och uppåt. The Body Shop har bra också, lite dyrare tror jag.

Det finns hela set man kan köpa som jag har hört ska vara riktigt bra, men jag vet inte från vem man köper dem. Kanske ngn annan som vet. På ebay alltså...
  • Fridapida

PolarnOPyret skrev 2009-01-06 11:45:52 följande:

Har suttit och försökt kolla vilka make-up borstar/penslar jag ska köpa. Ska jag köpa ett set eller köpa dom en och en?Vilket märke?Nån som vet vad kicks bortar/penslar kostar t.ex? Står inget pris på deras hemsida.Vilka bortar är "viktigast" att ha?Hjälp mig i denna djungel ni som kan... =)
    Vilka som är viktigast förresten...

Jag vill ha minst tre till min ögonskugga:
    1. En liten som jag applicerar skugga som jag t.ex. vill ha bara i globlinjen.
    www.satine.se/visa_produkt.asp
    2. En mjuk lite större pensel som man applicerar över hela ögonlocket och kan sudda med.
    3. En creaseborste för att sudda i globlinjen.

För att applicera bronzer, vanligt puder och highlighter puder.
    Den ska vara mjuk och stor utan att fälla massor av hår.

Till rouget och om man vill applicera highlighter på kindben t.ex.
  • Fridapida

www.hqhair.com/code/products.asp&SectionID=541&FeaturedProduct=10517&pID=1

På hqhair kan du lösa lite mer om dem. Fullt möjligt att de har ngn hemsida där det står mer.

PolarnOPyret skrev 2009-01-06 12:40:43 följande:
    Tack Fridapida för ditt svar.Jättesnällt!Vad är det för hår i dessa borstar/penslar?Såg inte att det stod nåt på sidan, men jag kan ha missat.
  • Fridapida

Karisma skrev 2009-01-06 12:44:27 följande:

fridapida: tack för länkarna till penslar. Precis vad jag behöver. Ska beställa dem så fort som möjligt. Iaf två av dem, den ena har jag redan. /kristina
    Anytime! Jag älskar deras borstar!
  • Fridapida

maddie3 skrev 2009-01-06 18:53:21 följande:

Fridapida- Jag fick tag på en Book of shadows  på tradera. Blev hur glad som helst när jag vann auktionen. Har nu fått hem den och jag är helt lyrisk...vilka fina färger och vad bra de sitter. Jag har jättemånga skuggor från Make up store och visst de är ok men urban decays är stråt vassare. T om med min sambo sa häromdan "vilken snygg färg du har idag på skuggan" jag blev jättepaff....och glad. Han har aldrig nämnt sånt förut
    Vad kul! Grattis! De är inte direkt lätta att få tag på nu när de sålt slut överallt. Bra tips att söka på tradera. Kul att du är nöjd. Visst är de bra?! Krämigare än MUS-skuggorna tycker jag. Fast midnightcowboy är torrare. Den är fin men lite svår med allt det där stora glittret.
  • Fridapida

Knott skrev 2009-01-06 22:23:28 följande:

trolltyg skrev 2009-01-06 19:21:09 följande:
    Har du testat att lägga lös skugga med fuktad pensel istället? Det ska ju sitta bättre på vattenlinjen, jag har bara testat nån enstaka gång och då har det suttit bra.
    Det har jag också testat och tycker nog att det har varit bäst hittills. Men har inte provat geleyeliner dock. Ska prova den från FACE.

Problemet är, tycker jag, att det svider som f*n med torr ögonskugga...
  • Fridapida

maddie3 skrev 2009-01-07 11:44:10 följande:

Har inte hunnit testa midnight cowboy än. Tycker många skuggor med glitter i är jättesvåra att få till bra, halva skuggan är ju under ögat :(, det faller ner massor även att jag knackat bort överflödet och duttat på handen. Jag gillar mayhem väldigt mkt. Jag har kollat in din blogg och vilka färger du kombinerar, har fått många bra tips. Så tack för en kanonbra blogg.
    Midnight cowboy har glitterflan som lostnar. Jag funderar lite på hur jag ska få dem att sitta kvar...

Mayhem är en favorit hos mig också. Den har samma krämiga konsistens som absinthe, båda skiftar så häftigt.

Kul att du gillar min blogg! Tack för att du läser den.
  • Fridapida

Nu har jag inte kunnat låta bli länge... jag köpte värmespolar idag. Inga dyra (pengarna börjar ta slut) men de verkar okej. hur man nu vet det. Iallafall... Är det någon som vet hur man gör??? Tips mottages tacksamt!

• Fridapida

Fluffguf skrev 2009-01-07 16:49:31 följande:

Jag fick i julklapp, så jag har bara hunnit testa en gång och har inte så bra koll heller... Jag fick dem inte riktigt att sitta uppe som de skulle, men jag antar att man lär sig
    Aha! Vad bra! Då kan vi jobba oss igenom det här tillsammans. Vad fick du för några? Jag köpte Vidal sasson.
Svar på tråden Smink smink smink!