Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink smink smink!

Fluffguf skrev 2009-01-07 17:29:24 följande:

Haha, du kanske ska läsa instruktionerna innan du börjar
    Ja, har gjort det nu. Tur det. HAHA! Men en sak som jag inte fattar... ska man rulla i bött eller i torrt hår? Det står att ingen fukt får komma nära dem, innebär det då att det är torrt hår som gäller?

Och sedan... har du någon produkt i innan du har spolarna i?

Kanske ska jag starta en tråd för detta? Så fler ser frågan...
  • Fridapida

Özlem skrev 2009-01-07 18:09:42 följande:

fridapida:Jag brukade göra det på torrt hår. Antar att man kan ha skum el ngt i håret eller om man använder hårspray sen
    Men mina spolar är liksom som av ngn luddig yta. Antar att det är för att håla håret stilla. Kanske kan man ha ngt i håret innan ändå. Jag är rädd att skum kan göra håret hårt. Kanske en läggningsvätska? För det känns som att de produkter man har innan man plattar håret inte passar. Då har man ju mkt högre värme i håret.

Tack för hjälpen också.
  • Fridapida

Kajsan skrev 2009-01-07 18:15:39 följande:

Det finns ju speciella geggamojor för lockigt hår som ger struktur när du gör lockar.Gå till en sjysst salong och fråga.
    Men jag har ju rakthår... alltså vill jag ha en produkt som håller den formen jag vill tvinga mitt hår att ha, inte dess naturliga form. Produkterna som är till lockigt hår passar inte mina tunna hårstrån.

Jo, jag ska kolla hos frisören, en av mina bästa vänner är duktig frisör. Jag tycker bara att det är nästan bättre att fråga dem som använder spolar.
  • Fridapida

Fluffguf skrev 2009-01-07 18:29:31 följande:

Jag har ingen koll på sånt direkt, jag använde bara mousse efter, då blev det mer volymigt än korkskruvslockar sas... Jag hade torrt hår. Läggningsvätska borde väl funka, en kompis som är frisör hade det i mitt hår när hon lockade, men det var med locktång.
    Jag får väl ringa och fråga vad hon tycker. Använder du mousse efter? Blir det inte stelt då? Jag har mousse i blött hår innan jag fönar.
  • Fridapida

Nu har jag pratat med TVÅ frisörer... haha! Så jag ska prova i torrt hår med bara ngn lisscream i håret när jag fönar det. Värmen får göra jobbet. Ska bli kul. Tydligen är det tvärtom mot när man plattar med lock/plattång, det blir bäst i nytvättat hår.

• Fridapida

Emeraldy skrev 2009-01-07 19:12:03 följande:

En fråga...Jag har aldrig använt såna här "lösa" ögonskuggor som jag ser att flera av er använder (de som är som pulver). Hur lägger ni på dem? Ramlar inte allt ner på kinden? Jag tycker att jag ofta har små korn under ögat av vanlig ögonskugga så jag vågar inte ens tänka på hur jag skulle se ut om jag använde "lösa" skuggor
    Nja... det är lite olika faktiskt. Jag tycker att de från pl ramlar ner, men t.ex. Linny har inte det problemet. Make up stores eyedust är ganska krämiga (om man tänker på att de är lösa) så de fäster ganska bra. Men man behöver ha en bra grund. Jag använder alltid en primer, just nu Urban decay portion primer. Sedan har jag en klistrig cremehighlighter som skuggan kan fästa på. Man kan även blanda den med lite vaselin eller applicera med en fuktad pensel. Det krävs även en bra pensel. En dålig, billig har ingen möjlighet att fästa och samla ihop pigmenten.

Men till och börja med skaffa en primer och en klistrig bas, t.ex cremehighlighter eller cremeögonskugga. Min köper jag på FACE och den heter Dignity. Kolla in i min blogg om du vill se dem.
  • Fridapida

Emeraldy
    Sedär... alla gör olika. Det är så det är, man får prova sig fram tills man hittar ett sätt som man själv gillar.

Och... jag kunde inte låta bli att prova mina nya värmespolar. Så på bloggen ligger lite bilder.

• Fridapida

Karisma

Nja, jag gick och la mig efteråt så jag stylade inte dem. Ville mest prova. Med lite hårspray och eventuellt motiongelé från L'Oreal professionnal så tror jag nog de sitter.
    Jag har använt plattång för att locka länge. har man en relativt smal plattång så gör man tvärtom mot när man lockar med locktång. Man börjar längst in mot hårbotten och sedan snurrar man plattången som man vill ha lockarna. Svårt att förklara... Tar tid... men blir snyggt. Här har jag lockat med plattång.
    svalmarkskan.blogg.se/2008/december/absinthe-och-pervertion.html

Sara84
    Ja, det här gick mycket snabbare. Skonsammare mot håret samt att håret blir mjukare.

Katrina118
    På Åhlens, 495 kr.

• Fridapida

Karisma skrev 2009-01-08 17:49:54 följande:

Fridapida: Blev ju snyggt m plattång åxå, förstår att det tar ett tag att göra. Tror jag ska testa någon gång. Är lite rädd att lockarna inte ska hålla då mitt hår är så tungt. För så där stora lockar har jag ju inte naturligt precis.Och sen syntes det ju inte ens att du lösögonfransar heller, måste va bra kvalitet på dem. Är det svårare/lättare att fästa en hel rad eller enstaka fransar som du gjort på bilden?/Kristina
    Det är ju svårt när man har tjockt och långt hår. Fördelen med att locka med plattången är att man lockar hela håret. Hur ska man säga... man rullar inte upp håret utan drar tången utmed hela slingan. När man rullar upp som på locktång o rullar hamnar mkt hår långt bort från värmen. Men man får ta jättelite i taget. Ju mindre hår på spolen desto bättre lockar. Sedan så måste man spraya också.

Jag tycker alltid att det är svårt att fästa lösögonfransar. Jag är alltid skakis... Men jag gillar nog de man fäster en o en. De hela blir alldeles för mycket tycker jag. Jag gillar inte när det ser så fejk ut. Så jag blir glad när du säger att det inte syns.
Svar på tråden Smink smink smink!