Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink smink smink!

Fluffguf
    Alltså... den verkar så spännande. jag kommer nog vara tvungen att prova den. Men nu måste jag lugna ner mig lit ei mina inköp. Det har blivt lite mycket det senaste...

Jag skrev ju att jag skulle sluta köpa massor mascaror när jag vet att jag alltid blir mest nöjd med MP, jag kan meddela att det tog inte ens en vecka innan jag föll dit. Köpte 2000 calories från MF. Missnöjd så klart... gav den till mamma. Haha!

• Fridapida
    joanelli skrev 2009-01-09 08:25:13 följande:
    Hej hej! Jag har läst lite i denna tråd och blir SÅ inspirerad av er, ni är grymt duktiga på smink Nu har jag en fråga, är det någon av er som använder ögonfransböjare? Vilken kan vara den bästa? Jag använder en sådan gammal hederlig tång men tycker att fransarna blir raka efter en stund ändå. Är de med värme bra? T ex denna från MUS: www.makeupstore.se/sesv/products/tools/eyelas...
    Jag använder inte böjare faktiskt. Men för att du inte ska tro att vi missar din fråga så svara jag ändå. Fråga igen. Jag vet att det är många i tråden som använder ögonfransböjare. Jag är själv lite sugen på att prova en. Jag vet att Linny använder en från shiseido, eller snurrar jag ihop det nu?
  • Fridapida

Kajsan skrev 2009-01-09 09:00:19 följande:

Jaaa ,men alltså geggamojjor som gör struktur bnär du lockar, inte såna för hår som är lockigt från början *Otydlig*
  • Fridapida

LMK skrev 2009-01-09 13:48:11 följande:

Fridapida: Jättesnygga lockar!Jag lockar oxå med plattången, håller riktigt bra. Har även värmespolar, men de är ganska smala så resultatet blir lite afro! Men skall jag göra en uppsättning är de oslagbara = Volym! Jag använder ett värmeskydd som även ger lite stadga när jag lockar håret. Rekommenderar Redken Spray Starch 15. Deras Satinwear är oxå bra, men mer till normal föning.
    Tack. Ah... jag älskar redken! Har du det värmeskyddet i innan du fönar eller innan spolarna? Satinwear? Är det en lisscream?
  • Fridapida

Ögonskugga sitter om man har en bra primer under. Kajal tycker jag inte heller är ngt problem. Det är bara om man ska ha en på "vattenlinjen" som den rinner. Lägg torr ögonskugga iställt. Men det kan svida lite.

Om man vill ha i ögonvrån tänker jag att man kan lägga eyeliner istället som man sedan jobbar ut med en pensel. Men att få färg att var akvar i tårkanalen tror jag är helt omöjligt. Det är nog bara på bilder som fixats i datorn...

• Fridapida

LMK skrev 2009-01-09 14:22:58 följande:

Fridapida skrev 2009-01-09 14:01:37 följande:
    Vad jag har lärt mig skall alla värmeskydd fönas in i håret för bästa effekt.Satinwear är som en tunn lotion som gör håret otroligt blankt & silkigt efter föning. Går även att använda som ett leave-in, då det ger lite stadga. Jag använder Satinwear vid "normalföning" då håret skall bli torrt. Skall jag plattånga håret fönar jag det torrt & sedan sprayar jag på Spray Starch på varje slinga, då värmen är mer stark här. Funkar jättebra!
    Ja, det var så jag antog att de skulle användas. Det låter kul! Egentligen borde jag inte köpa mer. Jag har redan misnt fem värmeskyddande produkter. Men kan man verkligen få för många? Nej jag tror inte det. Och den där silkiga låter jättkul. Måste nog ha.
  • Fridapida

Karisma skrev 2009-01-09 14:23:12 följande:

Fridapida skrev 2009-01-09 14:13:47 följande:
    Jag tänkt en linje utanför ögat, kanske är eyelinjer det bästa. hmm ska iaf testa den där E Funkhouser och se om de fäster. Karln min börjar bli lite grinig när han nu börjat förstå hur mkt smink jag "behöver". Mina måsten ligger just nu på 750:- Sen finns det ju mkt mer jag vill ha åxå, men behöver inte ta allt nu i januari. När jag pratar om smink svarar han bara mmmmmm och jaja. Inget nej än så länge./kristina
    Jo... men måste man så måste man. Men jag tänker så här: Min kille köper wiskey för flera hundra och har en hel del flaskor i skåpet. Det dricks ju bara upp... man har sina laster. Men av någon anledning så är smink den som alltid ses som ytlig. Jag tänker fortsätta köpa smink!
  • Fridapida

LMK
    Bra tips! Och visst är det lustigt... är du klar? Vad tar sådan tid... eh... JAG tar tid. så är det. Kan man inte få den tiden?

Özlem
    Jo då. Mineral Veil har jag innan som primer. Sedan har jag foundation och sist ett lager med Mineral Veil. Så MV är ett puder som fungerar även som primer.

• Fridapida

Özlem skrev 2009-01-09 18:15:13 följande:

Fridapida skrev 2009-01-09 17:32:53 följande:
    tack för svaret.Vet du skillnaden mellan i.d. Mineral Veil Feather Light och i.d. Mineral Veil?
    Samma sak. Bara slarvigare uttryckt.
  • Fridapida

Özlem skrev 2009-01-09 20:21:13 följande:

Özlem skrev 2009-01-09 18:15:13 följande:
    googlade o fick träff.feather lit e med skimmer
    VA? HAHA, då har jag missat det. Bra att veta.
Svar på tråden Smink smink smink!