Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink smink smink!

trolltyg skrev 2009-01-21 10:16:17 följande:

Har lagt in bilder i galleriet på fransförlängningen, helt osminkad och taskigt ljus. Tog bilderna jätteslarvigt medans jag pratade i mobilen men håll till godo www.familjeliv.se/hem/trolltyg/galleri.php...
    Har du mascara på dig eller blev de så mörka? Det var iaf snyggt. Det syns att de fått mer fransar, mendet ser inte lösögonfransfejk ut. Sådär när man har en hel rad. Bra!
  • Fridapida

Plutt05 skrev 2009-01-21 10:50:08 följande:

Lite tips från er experter Förr hade jag alltid nagellack och läppglans/läppstift. Har tappat bort mig själv lite känns det som sen jag fick barn men nu vill jag unna mig själv att se lite fräsch ut, även om jag bara ska lämna på dagis....Behöver tips på något snyggt vardagslack och något till läpparna som funkar till vardags....Gärna nått från Kicks eller Make up store, de har vi här
    Jag älskar OPIs nagellack. De sitter som berget och det är bra eftersom det ändå är lite jobb att måla naglarna. Jag gillar färgen S86. Den är ljust rosa utan skimmer o glitter. Naglarna ser bara fräsha ut. Inte ett partylack, men väldigt bra "varjedag"-lack.

Som läppstift till vardags (och ibland fest) gillar jag Make up stores Crown. Det är transparent och rosa. En stor vardagsfavorit hos mig.
  • Fridapida

Karisma skrev 2009-01-22 17:48:34 följande:

Min lillasyster fyller 18år om en vecka om jag tänkte jag skulle köpa bla ngn/nga snygga ögonskuggor åt henne. Vilken färg passar henne bäst? Bortse från att hon ser lite krokig ut i ansiktet. Läpparna och allt annat är hon nöjd med, bara lite färg på ögonen behövs.www.familjeliv.se/hem/karisma/galleri.php frågade ju tidigare i tråden vad jag skulle ge henne i julklapp, funderade ju på att hon skulle få bli sminkad på mus. Det slutade iaf med att vi gav henne 500:-. Hon köpte smink för alltihop. hon var helnöjd med allt, nu har hon en grund inför att hon ska börja gå ut på krogen. Tänkte nu att jag skulle fylla på hennes sminkförråd. /kristina
    Men varför inte ge henne ett presentkort nu istället? Men annars tror jag hon nog passar i det mesta. Vad har hon för färger? Alla "behöver" en svart skugga, det används ofta.
  • Fridapida

Karisma skrev 2009-01-22 21:12:44 följande:

Nja är så tråkigt att ge presentkort då hon fick pengar i julklapp.Tror inte hon kan lägga på en svart skugga då hon aldrig lagt på ögonskugga tidigare. Hon har ingen färg alls, eller en som blir väldigt väldigt diskret rosa.Brunt känns så tråkigt då hon är så "brun". Eller?? Funderar på lila/vinröd eller ngt sånt. Guldbrun? Ngt med lite glitter i och ändå färg som hon bara kan lägga på ögonlocket utan att behöva bry sig om globlinje och så. Det måste va enkelt. /K
    Okej, men då tycker jag att du ska gå på din känsla och köpa fina på MUS till henne. Det finns så många läckra. Kanske någon bra pensel också? När man börjar använda bra penslar märker man skillnad. Men köp inte dem på MUS... köp hellre på FACE.
  • Fridapida

Karisma skrev 2009-01-22 22:01:56 följande:

Jag ska själv köpa 2-3st på MUS, har de ngn svart som är bra till sotning? Frågar jag personalen lär ju de säga jag direkt. En svart kajal behövs åxå, den jag har nu är ca 2cm lång bara, lär ta slut snart. Av märket rimmel, faktiskt väldigt svart och bra.Jag ska köpa Muffin iaf, sen vill jag ju så gärna ha den där dramaqueen on the loose (visst hette den så?), hoppas de har ngn liknande. Vad var det för slags skugga egentligen, var den lös skugga eller fast? Så MUS penslar är inge bra? Jag ska beställa på nätet sen en creseborste och en eyeliner pensel. (De ni tipsat om.)Lillsyrran köpte pensel sist vi var i Umeå, hon vill inte ha för mkt färg i ansiktet då känner hon sig som en clown. Meddelar imorgon vad jag hittade för snyggt./K
    Jag tycker att MUS kajal är bra, mjuk och blir riktigt svart. Jag gillar även deras Pollution, svart, när jag sotar.
  • Fridapida

Karisma skrev 2009-01-22 22:32:37 följande:

Pokergirl skrev 2009-01-22 22:27:01 följande:
    VAAAA???? Finns den i Umeå, ja den vill jag ha. Är det Åhlens som har den? Såg ju att de fått in smashbox åxå. Stod dock inga priser i hyllorna på penslarna. Blir svårt att underhålla pojkarna imorgon när jag har så mkt smink att titta på. Har iaf lovat Liam pannkakor på restaurangen på Åhlens./K
    Men seriöst... är Umeå sveriges sminkmetropol???
  • Fridapida

Karisma skrev 2009-01-22 22:45:06 följande:

Fridapida skrev 2009-01-22 22:37:21 följande:
    Vad menar du?Åhlens har just byggt om sin smink/parfymavdelning och de har mkt mer smink nu. Har dock inte hunnit kolla in det så mkt. Karln stod och slet i mig sist vi var i umeå, tyckte jag kollade på urtråkiga grejer och han var hungrig. Suck...
    Jag menar att i Umeå finns både Japonesque och Smashbox, vad finns det mer? I Örebro, där jag bor, finns verkligen bara det vanligaste... skittrist. Vad händer där uppe i norr? Det var inget illa menat, bara avundsjukt.
  • Fridapida

filiduttan skrev 2009-01-25 17:02:21 följande:

Jag gillar too faced lash injection mascara dock luktar den äckligt Någon som vill tipsa om bra märken på penslar till lösa skuggor för ögonen? Har inte Face eller MAC i närheten men internet och MUS och Kicks, Åhlens osv finns ju att tillgå.Har mestadels penslar från NARS, Everyday minerals och smashbox men till ögonskuggor har jag bara haft billigt skräp hittills... (förrutom eyeliner som är smashbox eller NARS)
    Jag gillar japonesque, de köper jag på nätet.
Svar på tråden Smink smink smink!