Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink smink smink!

Av längtan till dej skrev 2009-01-09 21:25:15 följande:

Hej!!Kikar in för att få tips och hjälp med att hitta en riktigt bra mascara (märke och sort)!!! Jag är ute efter en mascara som VERKLIGEN förlänger, separerar och börjer fransarna riktigt bra. Gärna tips på en bra franstång också. Allt för många mascaror jag provat gör så att fransarna raknar vid applicering och några gör bara att fransarna klumpar i hop sig snabbt. Tänkte att man kanske kunde få något tips här innan man går till affären och köper ännu en mascara man blir besviken på.... Sedan något år tillbaka använder jag mest L´oréal Longitude, den är helt ok men nog finns det bättre??!!!!
    Jag måste säga Masterpiece, både max o orginal.
  • Fridapida

Hej alla!
    Speciellt Linny... hur mår lilla Eskil?

När jag ser de röda läpparna på dig rocketqueen så blir jag sugen på att ha det jag med. Skitsnyggt! Men jag känner mig så "målad" med de röda läpparna. Varför är jag så feg? Grattis på födelsedagen! Du är iaf läcker i de röda läpparna!

Själv använder jag en korallrosa. I min blogg har jag lördagens mejk och lite hår... Jag fortsätter prova mina värmespolar.
    www.svalmarkskan.blogg.se

• Fridapida

Tack för alla fina kommentarer om min mejk o lockarna!

Rocketqueen
    Jo, visst är det en vanesak. Men vem har tålamod? Det låter bra med ett som inte blir så intensivt, var säljs det?

• Fridapida

katarina118 skrev 2009-01-13 16:31:59 följande:

någon som vet om MUS ha kommit med några nya ögonskuggor eller färg till läppar???Sååå sugen...
    De borde sätta igång med de nya kollektionerna snart. Men jag är sällan inne på MUS. Det ligger lite avsides här. Men jag var inne igår och då såg det ut som det fortfarande bara var fokus på rean.
  • Fridapida

Phantera skrev 2009-01-13 19:59:10 följande:

phantera.blogg.se/Dagens make lite längre ner i inlägget.Fridapida > Håller med övriga. Jättesnygga lockar! Blir avis på ditt hår! Så fin färg och lyster!LMK > Lät snyggt!Synd du inte hade någon bild!! Nu lite TV, sen lite sova, sen lite jobba! Urk!
    Tack, jag har använt en silverskumtoning från Goldwell precis innan. Den gör underverk.
  • Fridapida

Shoppingtokig skrev 2009-01-14 08:51:31 följande:

Hej tjejer!Kikar bara in från jobbet och meddelar att jag lever, har ff ingen internetuppkoppling hemma i huset, vi styr runt som bara den. Har gjort min sista överklagan ang hp-ansökan till Länsrätten, får se om de håller med övriga avslag, ska till bm idag och har läkartid nästa vecka. Hoppas allt är bra med er
    Men oj... låter som om du har fullt upp! Hoppas att allt går vägen för er.
  • Fridapida

Jag har fått lite frågor om det här med att locka håret med plattång. Jag har försökt förklara lite på bloggen. (Ja, just nu är det lockar för hela slanten...)

• Fridapida

LMK skrev 2009-01-14 16:38:58 följande:

Fridapida skrev 2009-01-14 14:39:38 följande:
    Kul inlägg på bloggen! Lockar är riktigt roligt, speciellt för oss som inte har de naturligt i allafall! För mig funkar det jättebra att locka med plattången när det är helt nytvättat. Jag ser bara till att föna in värmeskydd innan så det inte skadas.Håller med, det känns inte så fräscht att frissera ett skitigt hår inför en fest. Jag -tror- att jag gör på ett annat sätt när jag lockar. Men samtidigt är det så otroligt svårt att förklara, så det är inte säkert Jag kniper ihop vid hårbotten, virar slingan runt tången & drar nedåt. Jag vrider även tången ett halvt varv medans jag drar, så det nästan är 2 varv hår runt tången. Det blir fasta fina korkskruvar som håller urbra! Hittade en länk med en film där de gör så, fast utan vridningen. Lockarna blir lite lösare då: ellinorak.blogg.se/2008/february/locka-haret-...Har blivit riktigt inspirerad av alla dessa lockar nu att jag nog tar till det själv på helgens 30-årsfest!
    Ja, värmeskydd måste man ha! Det sliter mer på håret att använda plattången får jag för mig.
    Sättet hon lockar på ger lite för lite lockar på mitt hår. Jag vill ha det mer lockat eftersom jag har så kort hår så funkar inte "hollywood"-svallet än på mig. Men det är ungefär så jag gör fast att jag vrider den mer.

Visst är det kul med lockar, nu är jag helt inne på det.
  • Fridapida

Jag lägger typ alltid primer och cremehighlighter (som jag använder att fästa på) med fingret. Eftersom man ska ha det så tunnt att det knappast blir ngn färg. Lägger man ett tjockt lager fäster inte skuggan så bra.

• Fridapida

Emeraldy skrev 2009-01-15 12:15:18 följande:

Använder ni creme-ögonskuggor även när ni använder pressade skuggor? Eller är det bara när ni ska ha såna här "lösa" skuggor (jag vet inte vad de kallas, de som är som pulver). Jag har precis köpt en primer och hade hoppats att det skulle räcka med det Jag har iofs två creme-skuggor, men de ger lite för mycket färg för att ha som bas tror jag.
    Jag har min cremehighlighter när jag t.ex. ska ha en ljus som jag vill ska bli lite extra ljus, t.ex. Muffin från MUS. Men har man en pressad vanlig räcker det gott och väl med en primer. Det är bara det att JAG har en tendens att köra kaka på kaka "för säkerhets skull". Helt onödigt. Ibland har jag en cremeögonskugga/highlighter i samma färg som den torra för att det ska bli extra färgstarkt.
Svar på tråden Smink smink smink!