Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink smink smink!

AngelOfHarlem skrev 2009-01-17 22:24:05 följande:

Ah, men ni måste prova Brume Fraiche Hydratant från Dermarome! Den använder jag alltid när jag sminkar visningar! Kanske lite dyr, men väl värt det!Friskt som daggregn
    Menar du den?

www.dermarome.se/standard.asp
  • Fridapida

hot fuss skrev 2009-01-18 00:05:48 följande:

fast brunkräm o underlagskräm eller foundation är inte samma sak.foundation o underlagskräm är samma sak.brunkräm är de där tuberna det står bronze på idag. det är en jättemörk kräm som jag ärligt talat inte fattar var man ska lägga kanske som ngn sorts rouge eller så. kommer dock ihåg att min mamma använde den flitigt över hela ansiktet på 80talet
    Mitt inlägg kanske var lite rörigt. Jag menade inte att det var samma sak utan att man snarare använde orden slarvigt synonymt.
  • Fridapida

Lovely L skrev 2009-01-18 00:31:18 följande:

Nu har jag läst en del och tänkte satsa på att köpa produkter antingen från Dermalogica eller MD.... vad tycker ni jag ska satsa på??
    Jag har inte testat MD men använder Dermalogica sedan typ två år. Jag är väldigt nöjd med deras produkter.
  • Fridapida

katarina118 skrev 2009-01-18 09:56:56 följande:

fridapidaär boxen dyr???Ska helt klart kolla efter en sådan....
    Viva la Diva-boxen kostade 159 kr
  • Fridapida

Prinsessan Leia skrev 2009-01-18 22:49:42 följande:

känner mig helt ute när det gäller smink, kör på med det vanliga men vill nu piffa upp mig för mannen i mitt liv.vilken/vilka färger är det som gäller i vår?har alltid kört på svart svart svart, helst sotatnån ggn har jag väl kört på vitt..när jag är extra morgon trött har svart hår, svarta kläder o rätt ljus i hyn med lite fräknar (spec när solen kikat fram)Hjälp mig nu o bli het som alla andra pinglor där ute
    Jag gillar också svart, sotat i alla former. Men jag brukar ofta använda starka förger tillsammans med svart för att få lite liv. Du kan kika in i min blogg där jag visar vilka färger jag gillar.
    www.svalmarkskan.blogg.se

Alltså... jag vet inte riktigt hur jag ska svara annars. Det bästa är att bara införskaffa några färger man gillar. Sedan kör man igång. MEN min erfarenhet säger mig att om man nu vill göra sig fin för sin kille så är färgglatt smink ganska bortkastat. De ser ganska sällan hur mkt man anstängt sig. Andra tjejer ser ibland, men framför allt ser man själv. Jag tycker att det är kul att se lite färg på mig själv. Kör på.
  • Fridapida

levina skrev 2009-01-18 22:59:23 följande:

Kollar igenMascara färg fråga......jag har, av gammal vana antarjag, alltid använt svart mascara. Min fundering är, de som är bruna- hur ser man skilnaden? Den blir väl också väldigt mörk ändå, eller?En fundering är då om man till nbaturen har väldigt ljus hud- så kanske brunt är bättre, eller..?
    Jag ska försöka svara...

Jag använder alltid svart eftersom jag gillar det. Svart mascara ger intensiva och dramatiska ögon. Men ska man ha en naturlig vardags makeup så tror jag som du att brunt blir mjukare och naturligare. Vilken färg man har på mascaran beror mest på vilken look man vill ha.
  • Fridapida

LMK

Jag känner igen det där! Jag är alltid klar i sista sekunden (eller oftast senare ) och hinner sällan fota då. Men bra att du fotade när du kom hem. Ser fram emot resultatet.

• Fridapida

maddie3 skrev 2009-01-19 19:53:23 följande:

Hej tjejerI mitt galleri finns utlovade bilder på brudmakeuperna jag gjorde i helgen, tyvärr hann tre modeller smita iväg innan jag hann fota dem :(.Sen lade jag in lite bilder även från Beauty 08` där jag hjälpte Bobbys Hårstudio och sminka modeller och även lite kändisar :). Allas "älskling" Linda Rosing mingla omkring med Gucci väska och champagneglas  även systrarna Graaf och killarna i Emd var där.Jaa som sagt det är bara att titta in. Hoppas ni gillar bilderna.
    Fina de var! Jag gillar att du gjort brudmakeuperna så skira. Fint!
  • Fridapida

Nala skrev 2009-01-19 19:56:30 följande:

Hejsan tjejer..... :)Nu har jag tjuvläst här i flera trådar och kände att det kanske var dags att slänga mig in och skriva lite också :)Jag kör en liten presentation. Jag är 33 år, bor i en mindre stad ca 8 mil norr om Göteborg, har två döttrar - 6½ och 4½ år. Jag älskar smink och krämer och annat som gör livet lite roligare. Jag sminkar mig gärna, ofta och mycket men skulle gärna få lite tips på vad jag kan förbättra och dyl...... ni är ju så himla duktiga allihop. Har lagt upp ett par kort i mitt galleri, bara en diskret make än så länge men det kommer mera.
    Men då var det verkligen dags att presentera sig. Välkommen!
  • Fridapida

LMK
    väldigt fint!

Trolltyg
    BILD BILD BILD! Jag är supernyfiken!

Hot fuss
    Deras primer brukar vara omtyckt. Har dock ej provat själv.

Prinsessan Leia
    Jag har två blider när jag har använt de man fäster styckvis i min blogg. De sitter tills man tvättar bort makeupen.

Kajsan
    Jag tycker att den bästa penseln för att applicera dem är Make up stores concealerpensel. Den är tillräckligt yvig och tillräckligt kraftig för att få med den lite kletiga viva la diva skuggan.

Svar på tråden Smink smink smink!