Hum, vi kommer nog inte få mycket då i vårdbidrag.
Det jag mest vill ha lite ersättning för är alla möten o all frånvaro från jobbet man får.
Vissa perioder är det väldigt tätt o blir en hel del frånvaro.
Sliter på kläder gör han knappt eftersom han så lugn.
Däremot kommer det bort lite kläder i skolan eftersom han kan glömma gymnastik kläder i skolan eller vantar osv, oftast är han väldigt noga med vad han hade med sig men kan även hända att han har noll koll.
Oftast enka saker i vardagen som kan ställa till det för honom som tex när han skulle gå hem från skolan själv första gången i höstas.
Jag anade att detta kan gå helt åt pipan men var tvungen chansa. Kunde ju inte ta ledigt varje dag efter han slutat skolan.
Ritade en karta, visade på vägen till skolan olika riktmärken, röd villa, stort staket, stora granar osv. Ja sa han men tittade knappt.
En kvart efter skolan slutade ringer han mig på jobbet o är helt förtvivlad. Han hittade inte o hade gått åt fel håll med hjälp av kartan. Alltså vridit den fel o gått helt galet. Vi gått den vägen huuuuuur många ggr som helst men när vi går tillsammans så är det som han inte bryr sig titta runt omkring, han bara hakar på. Såna enkla saker kan göra vardagen riktigt jobbig.