• Busungarnas mamma

Fiskarhedenvillan, del 6

Välkomna in!
    Här samlas vi som har byggt, bygger eller ska bygga ett hus från Fiskarhedenvillan.
    Självklart även de som drömmer om att bygga ett en dag.
    www.fiskarhedenvillan.se
    Här kan vi bolla idéer, fråga om råd, stötta varandra och följas åt.

Ni som undrar vad det kostar att bygga de olika husen från Fiskarhedenvillan hänvisar vi till någon av säljarna hos dem.
    Det är omöjligt för oss i tråden att veta vad det kan kosta för just er.
    Vi som är mest aktiva i tråden har börjat bygga eller är i startgroparna, och vet ännu inte vad vi själva hamnar på för slutsumma.
    Tråden innehåller även en lista där man kan skriva upp sig och vilket hus man har byggt eller ska bygga.
  • Svar på tråden Fiskarhedenvillan, del 6
  • Blåsan

Har varit ute på tomten hela helgen och dragit/eldat ris! Är helt slut i kroppen. Inatt åkte sambon till jobbet i Norge och nu ska jag ta med mig pappa ut och göra ett ryck till. 18 minusgrader här! Tur att vi ska elda brasor

• fullt hus

Ser att det varit en del snack om målning av innertak, vi måste nog ta med oss denna fråga till färgbutiken som vi har jättebra kontakt med.

• fullt hus

Blåsan skrev 2009-01-05 08:37:04 följande:

Har varit ute på tomten hela helgen och dragit/eldat ris! Är helt slut i kroppen. Inatt åkte sambon till jobbet i Norge och nu ska jag ta med mig pappa ut och göra ett ryck till. 18 minusgrader här! Tur att vi ska elda brasor
    Det där känner jag igen, duktig ni är som håller igång i denna kyla

Grattis Busungens mamma till bebisen i magen!
  • Busungarnas mamma
    Blåsan skrev 2009-01-05 14:55:43 följande:
    Grattis Busungens mamma!
    Tack även till dig
    Busungen ska bli storebror
  • Flaxa1

Ni som har byggt Doppingen, har ni fått ventilationsrör lite här och var I rummen? Vi har fått göra två rum mindre eftersom ventilationen skulle gå i väggen dem emellan, har fått ett rör längs ena långsidan i en klädkammare (alltså i klädkammaren, inte i väggen) och ett under taket längs hela långsidan i klädvården, skitfult ... Har en IVT 490 och det ventilationspaketet som kommer från FH.

• MillaJ

Flaxa1 skrev 2009-01-07 10:41:27 följande:

Ni som har byggt Doppingen, har ni fått ventilationsrör lite här och var I rummen? Vi har fått göra två rum mindre eftersom ventilationen skulle gå i väggen dem emellan, har fått ett rör längs ena långsidan i en klädkammare (alltså i klädkammaren, inte i väggen) och ett under taket längs hela långsidan i klädvården, skitfult ... Har en IVT 490 och det ventilationspaketet som kommer från FH.
    Tror att alla som bygger "högre"än 1-pan tyvärr får någon trumma. Det är samma sak för oss i Tranan, vi får en i hallen och en stor i tvätt/groventrén. Problemet är ju de som går på "längden" eftersom man inte kan göra så stora hål i bjälklaget.
    På öv har vi dragit allt på vinden så där blir det bra i alla fall.
  • Flaxa1

Alltid en tröst att det kanske inte går att undvika ... hur gör ni då, MillaJ, ska ni bygga in rören i nån låda?

• Flaxa1

Tycker det känns surt förresten att behöva betala extra för att låta bygga in rören. Hm ...

Svar på tråden Fiskarhedenvillan, del 6