• Busungarnas mamma

Fiskarhedenvillan, del 6

Välkomna in!
    Här samlas vi som har byggt, bygger eller ska bygga ett hus från Fiskarhedenvillan.
    Självklart även de som drömmer om att bygga ett en dag.
    www.fiskarhedenvillan.se
    Här kan vi bolla idéer, fråga om råd, stötta varandra och följas åt.

Ni som undrar vad det kostar att bygga de olika husen från Fiskarhedenvillan hänvisar vi till någon av säljarna hos dem.
    Det är omöjligt för oss i tråden att veta vad det kan kosta för just er.
    Vi som är mest aktiva i tråden har börjat bygga eller är i startgroparna, och vet ännu inte vad vi själva hamnar på för slutsumma.
    Tråden innehåller även en lista där man kan skriva upp sig och vilket hus man har byggt eller ska bygga.
  • Svar på tråden Fiskarhedenvillan, del 6
  • Flaxa1

Busungens mamma: Vi vet inte riktigt ännu. Min preliminära uträkning innehöll ett topplån dock.

• Busungarnas mamma
    Flaxa1 skrev 2009-01-15 13:16:43 följande:
    Busungens mamma: Vi vet inte riktigt ännu. Min preliminära uträkning innehöll ett topplån dock.
    Ok, hoppas då att ni inte behöver ta något topplån, då kommer ni ju att bo billigare än vad ni gör idag
    Busungen ska bli storebror
  • Busungarnas mamma
    Blåsan skrev 2009-01-15 11:54:17 följande:
    Nu kanske jag kommer med en lite svår fråga men vet ni ungefär hur mycket ni betalat bara i arbete för elen? exkl material?
    Oj, jag har inte en aning.
    Vi har iofs inte fått någon räkning därifrån ännu... 
  • Blåsan
    Busungens mamma skrev 2009-01-15 14:39:14 följande:
    Oj, jag har inte en aning. Vi har iofs inte fått någon räkning därifrån ännu... 
    hur mycke betalar ni per timma?
  • Flaxa1

Jag vet inte vad vi betalar för elen, men vi uppgraderade för typ 40 000 ... Vi betalar inte per timme, utan "per grej", typ uttag osv.

• Blåsan
    Flaxa1 skrev 2009-01-15 16:20:19 följande:
    Jag vet inte vad vi betalar för elen, men vi uppgraderade för typ 40 000 ... Vi betalar inte per timme, utan "per grej", typ uttag osv.
    okej! jag är bara nyfiken vad vi kommer spara på att sambon kommer göra all el själv
  • Nanna 79
    Busungens mamma skrev 2009-01-15 11:44:51 följande:
    Nanna 79Vad gör ni i huset just nu då?
    Gipsar innerväggar, sätter takpanel och drar el Elins tak blev klart idag.
  • Nanna 79
    Blåsan skrev 2009-01-15 19:00:03 följande:
    okej! jag är bara nyfiken vad vi kommer spara på att sambon kommer göra all el själv
    Är han elektriker? Vi har dragit/drar elen själva tillsammans med en släkting som är duktig men inte behörig. Har tänkt att en elektriker ska koppla ihop det sedan. Men nu har vi fått höra att det kan bli svårt att få någon som vill göra det. Trist för det är ju ändå tillåtet att dra alla kablar själv bara man inte kopplar in dem.
  • Busungarnas mamma
    Nanna 79 skrev 2009-01-15 20:06:10 följande:
    Gipsar innerväggar, sätter takpanel och drar el Elins tak blev klart idag.
    Vad roligt
    Visst får man en annan känsla av huset när taket kommer upp?
  • Blåsan
    Nanna 79 skrev 2009-01-15 20:12:20 följande:
    Är han elektriker? Vi har dragit/drar elen själva tillsammans med en släkting som är duktig men inte behörig. Har tänkt att en elektriker ska koppla ihop det sedan. Men nu har vi fått höra att det kan bli svårt att få någon som vill göra det. Trist för det är ju ändå tillåtet att dra alla kablar själv bara man inte kopplar in dem.
    japp, de är han! han kopplar in de o så själv också... hoppas de sparar några kronor iaf
Svar på tråden Fiskarhedenvillan, del 6