• Busungarnas mamma

Fiskarhedenvillan, del 6

Välkomna in!
    Här samlas vi som har byggt, bygger eller ska bygga ett hus från Fiskarhedenvillan.
    Självklart även de som drömmer om att bygga ett en dag.
    www.fiskarhedenvillan.se
    Här kan vi bolla idéer, fråga om råd, stötta varandra och följas åt.

Ni som undrar vad det kostar att bygga de olika husen från Fiskarhedenvillan hänvisar vi till någon av säljarna hos dem.
    Det är omöjligt för oss i tråden att veta vad det kan kosta för just er.
    Vi som är mest aktiva i tråden har börjat bygga eller är i startgroparna, och vet ännu inte vad vi själva hamnar på för slutsumma.
    Tråden innehåller även en lista där man kan skriva upp sig och vilket hus man har byggt eller ska bygga.
  • Svar på tråden Fiskarhedenvillan, del 6
  • Nanna 79
    Flaxa1 skrev 2009-01-14 17:42:15 följande:
    Idag har de börjat kakla badrummen hos oss. Börjar bli spännande nu!
    Åh, jag längtar tills vi med kan börja med det.
  • Nanna 79
    Busungens mamma skrev 2009-01-14 20:42:51 följande:
    Vad roligt!Vi har precis beställt kakel och klinker.Nu i helgen blir det målning och tapetsering tills vi stupar, nästa vecka ska allt golv läggas.Kök och badrum ska installeras och det ska kaklas.Jag känner mig bara LITE stressad. Nej, nu ljög jag...Jag känner mig MYCKET stressad!Jaja, det som inte är färdigt när vi ska flytta in får vi väl göra färdigt när vi har flyttat in helt enkelt.Idag blev elektrikern färdig med alla spottar och det blev kanonfint
    Oj, nu går det undan hos er. Kul!
  • Flaxa1

Vi fick förresten månadens besked om hur mkt vi ska betala på kreditivet idag. Kul läsning nu för tiden ju!

I förra veckan räknade jag ut hur mycket vårt lån kommer att kosta oss. Med dagens ränta inkl. drift (men exkl. amortering) så hamnade vi 200 kr över vad vi betalar för vår hyresrätt (per månad). Sköna nyheter!

• Blåsan
    Flaxa1 skrev 2009-01-14 22:15:09 följande:
    Vi fick förresten månadens besked om hur mkt vi ska betala på kreditivet idag. Kul läsning nu för tiden ju! I förra veckan räknade jag ut hur mycket vårt lån kommer att kosta oss. Med dagens ränta inkl. drift (men exkl. amortering) så hamnade vi 200 kr över vad vi betalar för vår hyresrätt (per månad). Sköna nyheter!
    Va härligt Vi kommer väl mångdubbla vår boendekostnad
  • Flaxa1

Då bor ni väldigt billigt nu, Blåsan? Vi bor i en 3:a i en storstad, det är rätt dyrt.

• Blåsan
    Flaxa1 skrev 2009-01-15 08:35:58 följande:
    Då bor ni väldigt billigt nu, Blåsan? Vi bor i en 3:a i en storstad, det är rätt dyrt.
    Ja vi bor i en tvåa i ett samhälle med ca 7000 inv. 54 kvadrat, 2 parkeringsplatser och ett garage för 3454:-
  • Busungarnas mamma
    Nanna 79 skrev 2009-01-14 21:37:38 följande:
    Oj, nu går det undan hos er. Kul!
    Japp, nu går det undan.
    Och tur är väl det eftersom vi ska vara ute ur vår lägenhet den 31 januari
    Därav stressen
    Busungen ska bli storebror
  • Busungarnas mamma
    Flaxa1 skrev 2009-01-14 22:15:09 följande:
    Vi fick förresten månadens besked om hur mkt vi ska betala på kreditivet idag. Kul läsning nu för tiden ju! I förra veckan räknade jag ut hur mycket vårt lån kommer att kosta oss. Med dagens ränta inkl. drift (men exkl. amortering) så hamnade vi 200 kr över vad vi betalar för vår hyresrätt (per månad). Sköna nyheter!
    Det låter ju inte helt fel
    Kommer ni att behöva något topplån?
    Busungen ska bli storebror
  • Blåsan

Nu kanske jag kommer med en lite svår fråga men vet ni ungefär hur mycket ni betalat bara i arbete för elen? exkl material?

Svar på tråden Fiskarhedenvillan, del 6