• Busungarnas mamma

Fiskarhedenvillan, del 6

Välkomna in!
    Här samlas vi som har byggt, bygger eller ska bygga ett hus från Fiskarhedenvillan.
    Självklart även de som drömmer om att bygga ett en dag.
    www.fiskarhedenvillan.se
    Här kan vi bolla idéer, fråga om råd, stötta varandra och följas åt.

Ni som undrar vad det kostar att bygga de olika husen från Fiskarhedenvillan hänvisar vi till någon av säljarna hos dem.
    Det är omöjligt för oss i tråden att veta vad det kan kosta för just er.
    Vi som är mest aktiva i tråden har börjat bygga eller är i startgroparna, och vet ännu inte vad vi själva hamnar på för slutsumma.
    Tråden innehåller även en lista där man kan skriva upp sig och vilket hus man har byggt eller ska bygga.
  • Svar på tråden Fiskarhedenvillan, del 6
  • JennyKa

Har ni andra satt in centraldammsugare? Jag hade tänkt det från början men nu vet jag inte riktigt.. Är det som har det? Är det bra?

• Busungarnas mamma
    JennyKa skrev 2008-12-16 21:52:14 följande:
    Har ni andra satt in centraldammsugare? Jag hade tänkt det från början men nu vet jag inte riktigt.. Är det som har det? Är det bra?
    Vi kände inget behov av det då vi bygger enplans, men det är såklart olika från person till person
  • Blåsan

Jag är jättenyfiken på vad ni fått i julklapp

• Blåsan
    Jag tror jag vill ha centraldammsugare, sambon säger att det är bra så länge den fungerar
  • Busungarnas mamma
    Blåsan skrev 2008-12-16 21:57:02 följande:
    Jag är jättenyfiken på vad ni fått i julklapp
    Jag svarade i din gb...
  • Blåsan
    Busungens mamma skrev 2008-12-16 21:59:22 följande:
    Jag svarade i din gb...
    Tack! Nu är min nyfikenhet stillad
  • Nanna 79
    Busungens mamma skrev 2008-12-16 21:51:14 följande:
    Jag kollade de olika paketen. På det vi fick igår så stod det sambons och mitt namn, på det vi fick idag stod det bara sambons namn...
    Ok!
    Vi hoppade över det. Vi känner inte att vi behöver en.
  • Susstuss
    Vi har centraldammsugare. Jag tycker den är jättebra och smidig att använda.
  • Busungarnas mamma

Har ni fått göra många reklamationer?

Igår fick vi glasskivan som braskaminen ska stå på.
    Det skramlade i hela paketet, den var jättetrasig.
    Idag kom vitvarorna. Kyl och frys hade vält i lastbilen och blivit väldigt buckliga.
    Dessutom kom det fel fläkt... 

Det är tur att inget av det ska installeras i dagarna, då hade det inte varit roligt.

• Susstuss

Vi har haft problem med sakerna till badrummet, toalettstolar som var sönder och likaså duschväggarna. Klantigt av fraktbolagen att inte kunna vara lite mer försiktiga. Det har aldrig varit något problem när vi ringt FH att få det fixat, tråkigt med långa leveranstider bara om det är något speciellt man väntat på.

Svar på tråden Fiskarhedenvillan, del 6