• Busungarnas mamma

Fiskarhedenvillan, del 6

Välkomna in!
    Här samlas vi som har byggt, bygger eller ska bygga ett hus från Fiskarhedenvillan.
    Självklart även de som drömmer om att bygga ett en dag.
    www.fiskarhedenvillan.se
    Här kan vi bolla idéer, fråga om råd, stötta varandra och följas åt.

Ni som undrar vad det kostar att bygga de olika husen från Fiskarhedenvillan hänvisar vi till någon av säljarna hos dem.
    Det är omöjligt för oss i tråden att veta vad det kan kosta för just er.
    Vi som är mest aktiva i tråden har börjat bygga eller är i startgroparna, och vet ännu inte vad vi själva hamnar på för slutsumma.
    Tråden innehåller även en lista där man kan skriva upp sig och vilket hus man har byggt eller ska bygga.
  • Svar på tråden Fiskarhedenvillan, del 6
  • Busungarnas mamma
    Flaxa1 skrev 2009-02-12 22:58:39 följande:
    Grattis till Alvin!Det där med trådkorgarna kanske är bäst att man undersöker då!
    Ja, det skulle ju jag råda er att göra
    Busungen ska bli storebror
  • Flaxa1

Jättefina bilder Busungens mamma! Vi har ju samma kök och till och med samma handtag, upptäckte jag! Så himla fint ihop, jag blev jätteglad när jag såg vårt kök för det var bättre i verkligheten än på alla bilder jag sett (och där var det oxå fint).

• Truffles
    FHLärkan skrev 2009-02-12 13:27:55 följande:
    Igår morse så vart vi en liten familj. Kom ut en kille som vägde 3790g och var 51cm lång! riktigt fin liten pojk.Nu har man en riktigt riktigt bra anledning att kämpa på och bli klar med huset så snabbt som möjligt. fast man vill ju inte missa allt för mkt tid med lilla Alvin (som vi tror han ska heta) :)Borrhålet hade då blivit klart under tiden vi var på förlossningen. 200m på 1 dygn är bra jobbat.

Grattis till den lille gossen.

Apropå utrustningen i garderoberna tycker jag att den var i snålaste laget faktiskt! Hur många behöver hänga kläder i alla garderober man får utom en?!

• Flaxa1

Vad tycker ni om FH:s nya hemsida då? Jag tycker den är rätt kal och tråkig + att jag inte gillar datortillverkade husbilder, ser konstgjort ut. Däremot fanns det mkt ny och intressant info + intressanta videoklipp om såna som byggt med FH.

• LizLind

FHLärkan: Grattis till eran lilla kille!

Busungens mamma:Jag ska kolla bilderna på direkten!

• LizLind

Busungens mamma:
    Allt såg jätte snyggt ut vitvarorna såg ännu bättre ut nu än när jag såg dom sist.Kul!Ni har verkligen legat i och jobbat på bra och snabbt!Tog ni garderboer via FH?

• Busungarnas mamma
    LizLind skrev 2009-02-13 20:23:04 följande:
    Busungens mamma:Allt såg jätte snyggt ut vitvarorna såg ännu bättre ut nu än när jag såg dom sist.Kul!Ni har verkligen legat i och jobbat på bra och snabbt!Tog ni garderboer via FH?
    Tack
    Ja, vi tog garderober via FH eftersom de ingår.
    Tanken är att vi någon gång i framtiden ska köpa nya med skjutdörrar, men för nu så får de duga
  • Busungarnas mamma
    Truffles skrev 2009-02-16 17:39:43 följande:
    Bjuder på lite flygbilder idag. medvitaknutarpalandet.blogspot.com/2009/02/va...Faktiskt inte helt fel när det ligger ett vitt täcke på. Man slipper se "trädgården" och våndas över hur mycket jobb man kommer att behöva lägga där senare under våren och sommaren.
    ÅHH, så vackert Glad
  • LizLind

Truffles:Jätte fint
    Allt ser så fint ut när det är snö täckt!

Svar på tråden Fiskarhedenvillan, del 6