• Busungarnas mamma

Fiskarhedenvillan, del 6

Välkomna in!
    Här samlas vi som har byggt, bygger eller ska bygga ett hus från Fiskarhedenvillan.
    Självklart även de som drömmer om att bygga ett en dag.
    www.fiskarhedenvillan.se
    Här kan vi bolla idéer, fråga om råd, stötta varandra och följas åt.

Ni som undrar vad det kostar att bygga de olika husen från Fiskarhedenvillan hänvisar vi till någon av säljarna hos dem.
    Det är omöjligt för oss i tråden att veta vad det kan kosta för just er.
    Vi som är mest aktiva i tråden har börjat bygga eller är i startgroparna, och vet ännu inte vad vi själva hamnar på för slutsumma.
    Tråden innehåller även en lista där man kan skriva upp sig och vilket hus man har byggt eller ska bygga.
  • Svar på tråden Fiskarhedenvillan, del 6
  • Busungarnas mamma

Flaxa1 - Doppingen Bygget pågår (beräknad inflyttning mars -09)
    MillaJ - Tranan Bygget pågår
    Icka - Trasten
    Fullt hus - Domherren Bygget pågår (leverans vecka 37 -08) nilssonshusbygge.blogspot.com/
    vist - Svanen Bygget pågår
    Nane - Domherren förlängd Bygget pågår (leverans vecka 42 -08)
    Nanna 79- Lommen Bygget pågår
    Förälskad- Entitan (river sommarstugan till hösten och beställer huset v.32 -08)
    Mamma Till Astrid - Lommen (med hallvägg utflyttad)
    FH Morkullan - Morkullan Bygget pågår morkullan-otterslatt.blogspot.com/
    lollo83 - Doppingen
    Alayah - Hägern Bygget pågår (leverans vecka 47 -08) blandbarnochdammrattor.blogspot.com/
    FHLärkan - Lärkan Bygget pågår (leverans vecka 47 -08)
    LizLind - Doppingen Bygget pågår (leverans vecka 40 -08)
    Blåsan - Orren
    JennyKa - Trasten Bygget pågår

Vi lyckliga som redan bor i ett hus från FH:

Krokusen - Ärlan
    Sockerkakan - Ripan
    Baryk - Lommen
    Suzziluzen- Lövsångaren (breddad)
    Gelis14 - Svanen
    apache - Tärnan
    Duntoffla - Doppingen
    Nufsan - Entitan
    ingridlinnéa - Doppingen
    tilda81 - Doppingen
    Susstuss - Lommen (förlängd) (fiskarhedenvillan.blogspot.com/)
    MalinT - Domherren
    Truffles - Domherren
    Lisamargareta - Lövsångaren (förlängd)
    Busungens mamma - Lärkan

Busungen ska bli storebror
  • Flaxa1

Nu är det mindre än 14 dagar kvar tills vi ska flytta in, spännande!

• Truffles
    Flaxa1 skrev 2009-02-19 22:36:36 följande:
    Vad skoj! Då är det bara att lägga in ett kol för att få allt klart på både nya och gamla stället så kommer det att kännas extra skönt sedan då ni är på plats och får lite "ro".
  • Flaxa1

Ja, det är många järn i elden just nu!

• Busungarnas mamma
    Flaxa1 skrev 2009-02-19 22:36:36 följande:
    Åh, vad roligt
  • lollsanT

Flaxa

Vad kul för er. Hoppas flytten går bra

Här har det tvätvänt för oss. Vi har bara stampat och stampat med vår tomt och när jag pratade med Länsrätten i fredags fick jag veta att de först då (3 månader efter överklagandet) har skickat ut brev till de som har hållt på att överklaga hela tiden.
    Då började vi fundera på hur det blir när vi väl kommer att börja bygga. Tänk om de fortsätter tjafsa då och får bygget att stanna upp. Då står vi med ett byggkreditiv som kostar massor med pengar fast vi får inte göra något med bygget.
    Så, då fick vi veta att det var en annan tomt till salu en bit utanför stan som vi nu har första tjing på.
    Går det igenom så kommer vi kunna beställa huset om 2-3 veckor antagligen

• Busungarnas mamma
    lollsanT skrev 2009-02-22 15:45:39 följande:
    FlaxaVad kul för er. Hoppas flytten går bra Här har det tvätvänt för oss. Vi har bara stampat och stampat med vår tomt och när jag pratade med Länsrätten i fredags fick jag veta att de först då (3 månader efter överklagandet) har skickat ut brev till de som har hållt på att överklaga hela tiden. Då började vi fundera på hur det blir när vi väl kommer att börja bygga. Tänk om de fortsätter tjafsa då och får bygget att stanna upp. Då står vi med ett byggkreditiv som kostar massor med pengar fast vi får inte göra något med bygget.Så, då fick vi veta att det var en annan tomt till salu en bit utanför stan som vi nu har första tjing på.Går det igenom så kommer vi kunna beställa huset om 2-3 veckor antagligen
    Vad roligt om ni kan få köpa den tomten istället
    Det kanske inte är vad ni tänkt från början, men hur kul kan det bli med grannar som motarbetar?
    Jag tror ni gör rätt i att ta den andra tomten Tänk om 2-3 veckor kanske ni har beställt huset
    Vet ni hur lång leveranstid det är nu?
  • lollsanT
    Svar på #277
    Ja det var lite så vi tänkte. Hon kan ju gnälla på allt om vi har otur.
    Det väger ju upp lite att vi kommer bo nära 3 badstränder och en av dem är vid havet så vi kan ha båten där. Sedan så är det gamla e4 som går ut dit så det är jättefina vägar.
    Fick höra att det är plogat där när folk åker till jobbet redan vid 7 och när de kommer in till stan så har inte ens plogbilen börjat där inne
    Kommer då bygga bredvid dem som det var tänkt att vi skulle bo granne med på den andra tomten
    Nej jag vet inte hur lång väntetiden är nu men jag vet att flera har dragit sig ur köp nu under lågkonjunkturen så antagligen är den inte lika lång som tidigare.
    Vi ska ringa säljaren imorrn, tyvärr kommer det inte bli samma som vi har haft kontakt med tidigare
  • Busungarnas mamma
    lollsanT skrev 2009-02-22 18:01:24 följande:
    Svar på #277Ja det var lite så vi tänkte. Hon kan ju gnälla på allt om vi har otur.Det väger ju upp lite att vi kommer bo nära 3 badstränder och en av dem är vid havet så vi kan ha båten där. Sedan så är det gamla e4 som går ut dit så det är jättefina vägar.Fick höra att det är plogat där när folk åker till jobbet redan vid 7 och när de kommer in till stan så har inte ens plogbilen börjat där inne Kommer då bygga bredvid dem som det var tänkt att vi skulle bo granne med på den andra tomten Nej jag vet inte hur lång väntetiden är nu men jag vet att flera har dragit sig ur köp nu under lågkonjunkturen så antagligen är den inte lika lång som tidigare.Vi ska ringa säljaren imorrn, tyvärr kommer det inte bli samma som vi har haft kontakt med tidigare
    Det låter ju jättebra och som om det ligger väldigt fint
    Jo, lågkonjunkturen har nog gjort så att ën del dragit sig ur...
    Har er "gamla" säljare slutat?
  • lollsanT
    Svar på #279
    Nej han finns kvar men det är en annan säljare som har hand om tomten så vill vi ha den så måste vi byta säljare
Svar på tråden Fiskarhedenvillan, del 6