• Busungarnas mamma

Fiskarhedenvillan, del 6

Välkomna in!
    Här samlas vi som har byggt, bygger eller ska bygga ett hus från Fiskarhedenvillan.
    Självklart även de som drömmer om att bygga ett en dag.
    www.fiskarhedenvillan.se
    Här kan vi bolla idéer, fråga om råd, stötta varandra och följas åt.

Ni som undrar vad det kostar att bygga de olika husen från Fiskarhedenvillan hänvisar vi till någon av säljarna hos dem.
    Det är omöjligt för oss i tråden att veta vad det kan kosta för just er.
    Vi som är mest aktiva i tråden har börjat bygga eller är i startgroparna, och vet ännu inte vad vi själva hamnar på för slutsumma.
    Tråden innehåller även en lista där man kan skriva upp sig och vilket hus man har byggt eller ska bygga.
  • Svar på tråden Fiskarhedenvillan, del 6
  • Truffles
    JennyKa skrev 2009-02-03 12:16:46 följande:
    Är det någon av er som har målat direkt på gipset? Jag försöker med det, men det är svårt att få helt perfekt under.. Jag slipar och spacklar och spacklar och slipar... Men jag har ingen lust att tapetsera, ska ju ändå ha enfärgat på de flesta väggarna.
    Vi har grundmålat och målat direkt på gipset. Och jag håller med dig, det är skitsvårt att få till alla skarvar. Våra är absolut inte osynliga men å andra sidan är det inget vi lider av. Det kan vara någon skarv som syns lite extra beroende på hur ljuset faller men skulle vi ha haft det än bättre skulle vi nog behövt ta in ett proffs. Och nu har vi ju gjort allt själva. *stolt*
  • Busungarnas mamma
    JennyKa skrev 2009-02-03 12:16:46 följande:
    Är det någon av er som har målat direkt på gipset? Jag försöker med det, men det är svårt att få helt perfekt under.. Jag slipar och spacklar och spacklar och slipar... Men jag har ingen lust att tapetsera, ska ju ändå ha enfärgat på de flesta väggarna.
    Men har ni inte satt någon väv?
    Vi satte mikrofiberväv på de väggar vi målade.
    Busungen ska bli storebror
  • LizLind

Busungens mamma:Kul med inflytt Hojta till om du lägger ut några nya bilder!

• Nanna 79

Busungens mamma- Åh, så roligt att ni flyttat in! Längtar så tills vi är där!

• lollsanT

Busungens mamma

Gud vad roligt för er... riktigt avis är jag

Har en liten OT fråga till er mammor i tråden. Hittade en skitsnygg (dyyyr) handväska som jag funderade på att köpa. Kom då på att man faktiskt skulle kunna ha den som skötväska sedan också - skulle ni ha velat ha en skötväska i skinn eller ska jag glömma väskan? (försöker få maken att förstå varför jag behöver en jättedyr väska )

• Nanna 79
    lollsanT skrev 2009-02-03 20:45:03 följande:
    Busungens mammaGud vad roligt för er... riktigt avis är jag Har en liten OT fråga till er mammor i tråden. Hittade en skitsnygg (dyyyr) handväska som jag funderade på att köpa. Kom då på att man faktiskt skulle kunna ha den som skötväska sedan också - skulle ni ha velat ha en skötväska i skinn eller ska jag glömma väskan? (försöker få maken att förstå varför jag behöver en jättedyr väska )
    Klart du behöver en fin väska Personligen tycker jag att vilken väska som helst funkar som skötväska (om man inte ska ha den hänga på vagnen då) Denna gången har jag använt ryggsäck mest så jag haft händerna fria till de 2 barnen Men nu har jag beställt en fin väska av svärmor (hon säljer smycken, väskor o kläder) Så den ser jag fram emot att få hem.
  • lollsanT

Ah ok. Tänkte på fack och så. Syrran håller på att tjatar om hur viktigt det är med bra fack i en skötväska så hon har köpt 2 olika för totalt säkert 1500-2000 och då känns det som att jag lika gärna kan lägga de pengarna på en snygg handväska med bra fack som jag ändå kan använda längre...
    Då kan jag prata omkull honom

• Nanna 79
    lollsanT skrev 2009-02-03 21:31:29 följande:
    Ah ok. Tänkte på fack och så. Syrran håller på att tjatar om hur viktigt det är med bra fack i en skötväska så hon har köpt 2 olika för totalt säkert 1500-2000 och då känns det som att jag lika gärna kan lägga de pengarna på en snygg handväska med bra fack som jag ändå kan använda längre...Då kan jag prata omkull honom
    Du kan ju kanske ha mindre påsar med saker i väskan? Då håller man ju isär grejerna. Jag tycket också att det var viktigt med en massa fack och så när min äldsta var liten. Men denna gången har jag inte funderat alls över det (inte hunnit ) coh bara kastat ner sakerna i ryggsäcken.
  • JennyKa
    Svar på #222
    Nej, jag tänkte inte sätta någon väv. Jag orkar inte.
  • Busungarnas mamma
    LizLind skrev 2009-02-03 19:02:01 följande:
    Busungens mamma:Kul med inflytt Hojta till om du lägger ut några nya bilder!
    Vi har inget internet, telefon, tv hemma än = J*vla Telia.
    Tur att man kan kolla nätet på jobbet, att man har mobiltelefon, men tv:n är surt att inte kunna se på.

Jag lägger in kort vid tillfälle helt enkelt
    Busungen ska bli storebror
Svar på tråden Fiskarhedenvillan, del 6