• Anonym (förvirrad)

Bag in box-drickande

Hur snabbt tömmer ni en bag in box (obs! Själv alltså, inte delat på typ 10 pers).?

• Svar på tråden Bag in box-drickande
  • Fuck you im famous

PrettyGirl skrev 2008-12-16 22:06:14 följande:

Fuck you im famous skrev 2008-12-16 22:03:38 följande:
    Jag trodde att man brukade smaka o spotta ut;) Men men, har aldrig arbetat som vinprovare tack o lov
    Nej nej, de ska testas till all sorts mat & grejs..
    Jag älskade vin, de bästa som fanns.. Kunde sitta med ett till två glas om dagen. Men jag njöt lika mycket med alkoholfritt. Vissa älskar ju vinsmaken. Ts skrev att hon kunde dricka en box på en vecka o sen ha uppehåll i ett par veckor.. Så ca 3 liter i månaden blir det då
  • Fuck you im famous

Forget Me Not skrev 2008-12-16 22:08:44 följande:

vinprovare sväljer aldrig vinet.
    Tror du ja Det gör dom visst. Har suttit med när dom hemma testar vinerna till diverse ostar, kötträtter, fiskrätter chocklad med mera...
  • PrettyGirl

Anonym (moralpanik) skrev 2008-12-16 22:08:17 följande:

PrettyGirl skrev 2008-12-16 22:05:05 följande:
    Nej ts knäcken en box på en vecka och sen köper hon inte mer på 3-4 veckor som hon skrev innan. Det kanske skulle underlätta om folk läste det som skrevs innan man bemannar tangentbordet och gör bort sig.
    Aha, ok my mistake. Men jag anser då rakt inte att jag gjort bort mig för det! Jag vågar åtminstone stå för allt jag tycker;)
  • Anonym (moralpanik)

LOL.
    Ju, eftersom du flashar med ditt nick så måste du har rätt för du är ju SÅ modig.
    Jag erkänner mig besegrad och du har ju givetvis rätt, hon har enorma problem.

Eller du kanske VILLE säga nått vetigt? Förlåt om jag avbröt då.

• Anonym (förvirrad)

Tack för alla era svar. Och ja, jag dricker ca 1 box i månaden. (Blir jag utbjuden på restaurang eller dyl blir det + 3-4 glas).

Det är intressant att höra alla era åsikter och jag tar till mig alla utav dem.

Fortsätt gärna att skriva om just det trådfrågan var:

hur länge tar det inann du dricker upp en box?

• PrettyGirl

Anonym (moralpanik) skrev 2008-12-16 22:13:59 följande:

LOL. Ju, eftersom du flashar med ditt nick så måste du har rätt för du är ju SÅ modig. Jag erkänner mig besegrad och du har ju givetvis rätt, hon har enorma problem. Eller du kanske VILLE säga nått vetigt? Förlåt om jag avbröt då.
    ;) Du är ju riktigt rolig!
    Spelar du oxå wow btw?
  • PrettyGirl

PrettyGirl skrev 2008-12-16 22:15:54 följande:

Anonym (moralpanik) skrev 2008-12-16 22:13:59 följande: ;) Du är ju riktigt rolig! Spelar du oxå wow btw?
    Sorry blev OT jag vet
  • Anonym (moralpanik)

Anonym (moralpanik) skrev 2008-12-16 22:13:59 följande:
    ;) Du är ju riktigt rolig! Spelar du oxå wow btw?
    Nopps, är allt för upptagen med mitt ?problem?drickande
  • kaffekoppen

Jag kan också tycka att det är lite mycket "ojojoj vad farligt det är" i den här tråden.

Se bara på Frankrike. En hel nation som är uppfödda på vin och cigaretter. Vår ångest bygger på lutheranskt beteende och jantelag om att vara lagom och moderat i det man gör och säger.

Och nej, jag dricker inte själv regelbundet ifall någon undrar. Ibland blir det mer, ibland blir det inte alls i långa perioder. Men jag kan förstå den sköna känslan av att ta ett par glas vin när man kommer hem från jobbet för att det är så grymt gott. Jag har också en kompis vars föräldrar var alkoholister hela hennes uppväxt och vars far förmodligen avled pga sin konsumtion. Men de drack definitivt mer än en bag in box per vecka. Men visst, det *kan* ju vara en dörröppnare till en större konsumtion, men å andra sidan kan det vara precis som det låter, en daglig njutning.

• PrettyGirl

Anonym (moralpanik) skrev 2008-12-16 22:18:23 följande:

Nopps, är allt för upptagen med mitt ?problem?drickande
    Ok;)
Svar på tråden Bag in box-drickande