Bag in box-drickande
Hur snabbt tömmer ni en bag in box (obs! Själv alltså, inte delat på typ 10 pers).?
Hur snabbt tömmer ni en bag in box (obs! Själv alltså, inte delat på typ 10 pers).?
Om du är orolig och smyger med det och skäms för det så är det antagligen ett problem även om själva mängden du dricker kanske inte är det egentliga problemet.
Anonym (moralpanik) skrev 2008-12-16 21:00:51 följande:
Tycker inte det låter så farligt faktiskt.
Jag som "innan" älskade vin kunde få i mig 3 liter på en vecka.
Jag drack bara för att det var gott, inte för att dämpa ångest eller för att bli full. Vissa älskar viner medans vissa älskar godis..
Ja det låter ju mkt faktiskt! Förr partade jag rätt hårt o drack oxå 3 l vin på kort tid, under en helg kunde jag tömma i mig en sån box själv. Jag insåg att det var på väg åt fel håll, o jag vart rädd. Mina bio-föräldrar är dessutom alkoholister båda två, så jag dricker knappt nåt nu längre. Detta var för ngr år sen, o jag kan festa så jag blir full 2-3 ggr per år nu, inte mer. Ibland kan jag ta ett glas vin, men vill inte ha mera efter det. Det går att dra ner på konsumtionen, men man måste nog inse hur mkt man verkligen dricker först. Jag själv vart livrädd!
Så ja, 3 liter vin på en vecka det blir hela 12 liter på en månad!! Det är faktiskt mkt tycker jag.
Anonym (förvirrad) skrev 2008-12-16 21:05:06 följande:
Eftersom du är orolig tycker jag du ska se om du kan förändra ditt drickande. Att vara medveten om att man eventuellt har ett problem är mycket bättre än att förneka. Oavsett om du har ett alkoholproblem eller ej så är ju din oro ett problem i sig och också något du kan göra något åt.
Styrka till dig TS!
Jag köper aldrig en box till mej själv. Någon gång har det hänt att jag köpt hem en box till t.ex. en fest. Då kan jag dricka några glas från boxen vid senare tillfällen. T.ex. en lördag kväll med nån väninna eller en torsdag när jag känt för ett glas vin.
Skulle dock inte få i mej en hel box innan den blivit sur... om jag inte råkade ut för tre fester på en vecka... och fick hjälp!
Anonym (förvirrad) skrev 2008-12-16 21:05:06 följande:
En box vin räcker ca två veckor för mig. Dricker ngt glas ett par kvällar i veckan och lite mer fredag o lördag.
Det finns olika tester man kan göra på nätet för att se om man är i farozonen för alkoholproblemen. Kan inga exakta adresser. Testa o googla.