• Anonym (förvirrad)

Bag in box-drickande

Hur snabbt tömmer ni en bag in box (obs! Själv alltså, inte delat på typ 10 pers).?

• Svar på tråden Bag in box-drickande
  • valkyrian

Skulle nog ta några veckor, men min mamma och pappa fixar en tillsammans på en kväll

• KillBill

Anonym (moralpanik) skrev 2008-12-16 21:17:35 följande:

Anonym (förvirrad) skrev 2008-12-16 21:05:06 följande:
    Det måste vara väldigt små glas om du kan ta flera stycken om kvällen och få en box att räcka i en vecka
    Jag förstår inte hur du räknar. 1 BiB räcker till 25 normalstora glas eller drygt 3,5 glas i gennomsnitt per dygn under en vecka.

Tidigare i tråden hävdar du att 1 BiB under en vecka är mindre än 1/2 flaska per dag. Det rätta svaret är att det är mer än 1/2 flaska per dag (3 L /750 ml= 4 flaskor)

Rätt ska vara rätt.
  • Anonym (moralpanik)

KillBill skrev 2008-12-16 22:32:57 följande:

Anonym (moralpanik) skrev 2008-12-16 21:17:35 följande:
    Jag förstår inte hur du räknar. 1 BiB räcker till 25 normalstora glas eller drygt 3,5 glas i gennomsnitt per dygn under en vecka.Tidigare i tråden hävdar du att 1 BiB under en vecka är mindre än 1/2 flaska per dag. Det rätta svaret är att det är mer än 1/2 flaska per dag (3 L /750 ml= 4 flaskor)Rätt ska vara rätt.
    Ju det är var nog det jag menade, väldigt små glas, jag dricker mitt vin om jag nu dricker den i riktigt fina och stiliga ? halvlitersglas.

Sen kan jag bara fråga om du har lagt märke till literflaskor någon gång och vad den här ordmärkningen hade för syfte.
  • Anonym (box)

Mmmmm.... Gott med vin! Nu blev jag riktigt sugen på ett glas rött box-vin. Skål

• Anonym (moralpanik)

Anonym (box) skrev 2008-12-16 22:52:54 följande:

Mmmmm.... Gott med vin! Nu blev jag riktigt sugen på ett glas rött box-vin. Skål
    cheers
  • vintjej

Fuck you im famous skrev 2008-12-16 22:09:56 följande:

Forget Me Not skrev 2008-12-16 22:08:44 följande:
    Tror du ja Det gör dom visst. Har suttit med när dom hemma testar vinerna till diverse ostar, kötträtter, fiskrätter chocklad med mera...
    Ok, vad är det för vinprovare vi snackar om här?
    Alla jag känner i branschen spottar när det är provning. Annars är det inte provning.

Till TS. Jag tycker inte du ska jämföra dig så mycket med andra. Gör hellre något sån't där test som finns på nätet. Men en box är 4 flaskor vin. Och när t ex testerna eller livsmedelsverket pratar om ett glas vin så menar dom 12 cl, vilket ofta är en mycket mindre mängd än vad man tror.
  • Anonym (syrah)

I Sverige är det inte accepterat att vardagsdricka. Då har man alkoholproblem! Men att supa sig stupfull på hembränt varje helg är heeeelt normalt. Eller? Jag dricker i snitt två glas rödvin varje kväll, vare sig det är helg eller vardag. Jag älskar vin och dricker inte för att bli full, ever! Jag är väldigt öppen med detta.

• Fröken perfekt

Inget boxvin hemma hos oss!!

• vintjej
    Svar på #47
    Och här på FL finns det väldigt månganykterister har jag märkt. Och det är självklart upp till var och en hur mycket man vill dricka, men aldrig har jag träffat på så många nykterister som här.:)
  • Anonym (moralpanik)

vintjej skrev 2008-12-16 23:24:18 följande:

Svar på #47Och här på FL finns det väldigt månganykterister har jag märkt. Och det är självklart upp till var och en hur mycket man vill dricka, men aldrig har jag träffat på så många nykterister som här.:)
    Glöm inte föredettingar som försöker sprida ljuset till dom ?oinsatta?.
Svar på tråden Bag in box-drickande